خودروهای سنگین دیزلی به تدریج از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران آنلاین:عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواهان خروج تدریجی خودروهای سنگین دیزلی از چرخه تردد در پایتخت شد.

خودروهای سنگین دیزلی به تدریج از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند

به گزارش شهرنوشت، حجت نظری در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: تذکر نخست بنده بی مناسبت با ایامی که می گذرانیم نیست، اضافه نمود: در هفته محیط زیست هستیم و متاسفانه بعضی از خبرها از احتمال فراوری خودروهای سواری دیزلی حکایت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران توضیح داد: هفته گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت که مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو از حدود یک دهه پیش، مطالعاتی روی موتور دیزلی انجام داده و به دنبال فراوری و توسعه موتورهای دیزلی است.

نظری تاکید نمود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود. البته فناوری روز جهان و استانداردهای اروپا، خودروهای دیزلی کم آلاینده فراوری می نماید و این اتفاقی عجیب نیست، اما اولا آن فناوری در اختیار ما نیست و ثانیاً، کشورهایی که دارای چنین فناوری هستند، خود به دنبال تغییر خط فراوری و روی آرودن به سمت خوردوهای برقی هستند و این که ما راستا آزموده را دوباره بیازماییم، شاید منطق زیادی همراه نداشته باشد.

عضو شورای شهر تهران مطرح نمود: به همین دلیل نیز ضروری است نه تنها از فراوری چنین خودروهایی جلوگیری گردد، بلکه خودروهای سنگین دیزلی موجود نیز باید کم کم از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند.

نظری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، متاسفانه آقای مهدی حاجتی، همکار عزیزمان در شورای شهر شیراز که یکی از جوانان دغدغه مند و مسئولیت پذیر کشور است، برای اجرای حکم یک سال حبس روانه زندان شد و شهر شیراز از حضور نماینده ای دلسوز و پیگیر در شورا محروم شد.امیدوارم شورای عالی استان ها و همچنین مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود نموده و نتایج آنالیز های خود در این خصوص را اعلام نمایند تا هرگونه شائبه درخصوص این حکم یا اجرای آن به اعتمادمردم آسیب بیشتر وارد نکند.

او ادامه داد: تذکر بعدی بنده مربوط به فیش حقوقی مدیران شهرداری و همچنین وسایل نقلیه در اختیار آنان است.

نظری گفت: متوجه شدم بعضی از مدیران شهرداری، علاوه بر خودروهایی که دراختیار دارند، برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت می نمایند؛ حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت می نمایند که این دریافتی قابل قبول نیست. با توجه به وضعیت بحرانی اقتصادی شهرداری احتیاج به بازنگری جدی در پرداخت این مبلغ به این عزیزان احساس می گردد.

نظری ادامه داد: ضروری است به کارمندان عادی و بدنه کارشناسی شهرداری توجه بیشتری بگردد و هزینه های مازاد و غیرضروری مدیران کاهش یابد و ضروری است شورا در این گونه موارد حساسیت بیشتری از خود نشان دهد. افزایش توان کارشناسی شورا به طور طبیعی به رصد بیشتر و دقیق تر این گونه اتفاقات نادرست منجر می گردد و وظیفه نظارتی نهاد شورا به شکلی دقیق تر اجرایی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خودروهای سنگین دیزلی به تدریج از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای سنگین دیزلی به تدریج از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید