چرا ایلان ماسک نسبت به هوش مصنوعی دید منفی دارد؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ایلان ماسک بارها اعلام نموده که نسبت به رشد سریع هوش مصنوعی و استفاده از روبات ها چندان خوشبین نیست. ما علت این بدبینی ها چیست؟

چرا ایلان ماسک نسبت به هوش مصنوعی دید منفی دارد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید تعجب برانگیز باشد که مدیر یک شرکت سرشناس در حوزه فناوری، از تکنولوژی روز رو گردان باشد، اما ایلان ماسک برای نگرانی های خود دلایلی دارد.

هر بار نام ایلان ماسک شنیده می گردد، بسیاری به یاد خودروهای الکتریکی و سفر به فضا می افتند. اما وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، اوضاع بسیار متفاوت است.

نگرانی ایلان ماسک از هوش مصنوعی چندان جدید نیست. او در سال 2014 و در جریان سخنرانی در دانشگاه ام آی تی گفت: هوش مصنوعی بزرگ ترین تهدید موجود برای انسان ها است و حتی بی شباهت به احضار دیوها نیست.

اما اگر فکر می کنید نگرش او در طول سالهای اخیر تغییر نموده سخت در اشتباهید، چرا که وی اخیرا باز هم سخنانی مشابه را بیان نموده و تاکید نموده که هوش مصنوعی کم کم در حال سبقت دریافت از انسان است و ممکن است مخاطراتی جدی را برای نوع بشر ایجاد کند.

ماسک اخیرا در مصاحبه ای گفته که حتی دولت ایالات متحده نیز برای درک مسئله ای به نام هوش مصنوعی ضعیف عمل نموده و چند سالی طول می کشد تا درک کند هوش مصنوعی تا چه حد خطرناک خواهد بود. وی در بخشی از این مصاحبه می گوید:

توصیه من این است که در خصوص هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر مطالعه گردد. من فکر می کنم که ما باید یک کمیته دولتی داشته باشیم که بیشتر در خصوص هوش مصنوعی پژوهش کند. حداقل یک تا دو سال طول می کشد تا متوجه ابعاد مخاطره آمیز هوش مصنوعی شویم . پس باید یک نهاد قانونی برای آنالیز هوش مصنوعی داشته باشیم.

منبع: انتخاب

به "چرا ایلان ماسک نسبت به هوش مصنوعی دید منفی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ایلان ماسک نسبت به هوش مصنوعی دید منفی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید