کتاب شهرها در عصر شهرنشینی منتشر شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، کتاب شهرها در عصر شهرنشینی اثر رابرت آر. بیورگارد توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو منتشر شد.

کتاب شهرها در عصر شهرنشینی منتشر شد

ازنظر بیورگارد نویسنده کتاب شهرها در عصر شهرنشینی، شهر دیگی است برای چهار تعارض مکرر. ابتدا این که شهرها هم به وسیله ثروت و هم به وسیله فقرشان تعریف می شوند. دوم، شهرها به طرزی هماهنگ هم مخرب محیط زیست هستند و بااین حال تداوم را نوید می دهند. سوم این که شهرها حاکمیت ماشین ها و الیگارشی های سیاسی را تشویق می نمایند، حتی وقتی که الزاماً دمکراتیک باشند و حداقل به صورت اسمی پذیرای همگان باشند. و چهارم، زندگی شهری مروج تحمل در میان گروه های متفاوتی است، حتی به شکل تقسیمی در میان آنان که اغلب به خشونت کشیده می گردد.

بیورگارد هیچ راه ساده ای و روشی برای جبران این تناقضات ارائه نمی نماید. شهرها بدون این چهار تنش نمی توانند شهر باشند. بااین حال بیورگارد استدلال می نماید که تنها با بازشناسی این ابهامات و تناقضات است که ما می توانیم حتی آغاز به درک ملاحظات اخلاقی خودمان بکنیم، و همچنین شفاف ترین مسیرهایی به سوی کیفیت، عدالت، و صلح در چیدمان های شهری را پی بگیریم.

او در این کتاب اشاره می نماید که ما در یک عصر شهرنشینی ادعایی زندگی می کنیم که در آن شهر را به عنوان منبعی از خوشبختی اقتصادی، منبعی از تنوع اجتماعی و فرهنگی، و مکانی به عنوان منبع دمو کراسی قدر می نهیم. ما شهر را به عنوان زمینه ای زایا میدانیم که پیشرفت از آن ایجاد می گردد. ما به خودمان می گوییم که تمدن های انسانی بدون شهرها احتمالاً تخریب و نابود می شوند.

روبرت ای. بیورگارد در شهرها در عصر شهرنشینی استدلال می نماید که این نحوه اندیشه نه تنها اغراق آمیز است، بلکه خیلی هم نمایشی است.

این کتاب در 224 صفحه، توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال 2018 منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کتاب شهرها در عصر شهرنشینی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب شهرها در عصر شهرنشینی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید