آسمان صاف و جو پایدار در اغلب شهرها، خنکی هوا در بام ایران

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب منطقه ها کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و فقط در استان های شمالی بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت.

آسمان صاف و جو پایدار در اغلب شهرها، خنکی هوا در بام ایران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بارسلونا، صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: از امروز تا اوایل وقت شنبه 13 شهریور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر های همرفتی، رگبار پراکنده و وزش باد در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان بعلاوه جنوب فارس و شمال هرمزگان پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت شنبه هفته آینده به علت عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور و شمالی شدن جریانات در سواحل خزر، در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بعلاوه شمال آذربایجانی شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز و اواخر روز آدینه در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت شنبه کاهش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه در سواحل خزر پیش بینی می گردد و در این مدت شدت بارش ها در استان های مازندران، گیلان، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب منطقه ها کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است و فقط در استان های شمالی بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت.

وی گفت: از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا در غرب و شمال غرب سرعت وزش باد افزایش می یابد که در بعضی منطقه ها با گرد و خاک همراه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از شنبه 13 شهریور تا اواخر هفته پیش رو، وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خواهیم داشت که در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی موجب کاهش دید افقی، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می گردد.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 24 درجه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آسمان صاف و جو پایدار در اغلب شهرها، خنکی هوا در بام ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان صاف و جو پایدار در اغلب شهرها، خنکی هوا در بام ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید