آشنایی با تیم های گروه A تا D جام جهانی قطر

به گزارش وبلاگ بارسلونا، زمان زیادی تا آغاز مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده است، رویدادی که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و در کشور کوچک قطر برگزار خواهد شد. در ادامه به معرفی کشورها و تیم های گروه A تا D و بعلاوه زمان برگزاری مسابقات بین آن ها می پردازیم. همراه با ما باشید.

آشنایی با تیم های گروه A تا D جام جهانی قطر

گروه A

قطر - اکوادور - سنگال - هلند

قطر به عنوان کشور میزبان مسابقات جام جهانی 2022 در گروه اول مسابقات قرار گرفته است و در اولین مسابقه خود نیز به مصاف اکوادور خواهد رفت. این اولین تجربه حضور در جام جهانی برای تیم ملی قطر محسوب می گردد.

قطر که قهرمانی در جام ملت های آسیا را در کارنامه خود دارد، این فرصت را دارد تا با استفاده از میزبانی خود بتواند از گروهش صعود کند و به مرحله حذفی برود. حذف شدن قطر در مرحله گروهی آن را به دومین میزبان جام جهانی پس از آفریقای جنوبی در سال 2010 تبدیل خواهد نمود که نتوانستند از مرحله گروهی صعود نمایند.

کشور هلند که در جام جهانی 2018 حضور نداشت، احتمالا بتواند صدرنشین گروه A گردد و به مراحل بالاتر برود. هلند تا به امروز سه بار به فینال رسیده اما تا به امروز نتوانسته جام را از آن نمایند. اکوادور نیز توانسته عملکرد خوبی در آمریکای جنوبی داشته باشد و مطمئنا انگیزه زیادی در این مسابقات دارد. سنگال که اخیرا جام ملت های آفریقا را فتح نموده، امیدوار است که بتواند عملکرد بهتری در مسابقات جام جهانی داشته باشد و از گروهش صعود کند.

زمان برگزاری مسابقات گروه A

یکشنبه 29 آبان: قطر - اکوادور؛ ورزشگاه البیت

دوشنبه 30 آبان: سنگال - هلند؛ ورزشگاه الثمامه

آدینه 4 آذر: قطر - سنگال؛ ورزشگاه الثمامه

آدینه 4 آذر: هلند - اکوادور؛ ورزشگاه بین المللی خلیفه

سه شنبه 8 آذر: هلند - قطر؛ ورزشگاه البیت

سه شنبه 8 آذر: اکوادور - سنگال؛ ورزشگاه بین المللی خلیفه

گروه B

انگلیس - ایران - آمریکا - ولز

تیم انگلیس در گروه B مسابقات نسبتا به دیگر تیم ها سرشناس تر است و از بازیکنان برجسته تری بهره می برد اما همین مورد می تواند کار را برای آن ها مشکل کند. سرمربی گری تیم ملی انگلیس را گرت ساوث گیت در دست دارد که در پی پاسخ دادن به انتقادهای تند علیه نحوه بازی شاگردانش است.

تیم ملی آمریکا از بازیکنان جوانی بهره می برد که همگی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند و گرگ برهالتر (Gregg Berhalter) نیز سرمربی این تیم به شمار می رود که نتوانسته فعلا به دستاورد قابل توجهی با این تیم دست پیدا کند.

تیم ولز در جام جهانی 2022 قطر دومین حضورش در این مسابقات بزرگ را تجربه می نماید و همین نیز می تواند باعث گردد تا آن ها همچون مسابقات یورو 2016 رویکردی بی باکانه را در پیش بگیرند. دیگر تیم حاضر در گروه B مسابقات نیز تیم ملی ایران است که از پنج حضور خود در جام جهانی نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند و همین نیز باعث شده تا امید به شگفتی سازی بازیکنان ایران وجود داشته باشد.

زمان برگزاری مسابقات گروه B

دوشنبه 30 آبان: انگلیس - ایران؛ ورزشگاه خلیفه

دوشنبه 30 آبان؛ آمریکا - ولز؛ ورزشگاه احمد بن علی

آدینه 4 آذر: ولز - ایران؛ ورزشگاه احمد بن علی

آدینه 4 آذر: انگلیس - آمریکا؛ ورزشگاه البیت

سه شنبه 8 آذر: ولز - انگلیس؛ ورزشگاه احمد بن علی

سه شنبه 8 آذر: ایران - آمریکا؛ ورزشگاه الثمامه

محل اقامت تیم ها در جام جهانی 2022 قطر

گروه C

آرژانتین - عربستان صعودی - مکزیک - لهستان

شاید تیم فعلی آرژانتین نسبت به ادوار گذشته زیاد پرافتخار و پر از بازیکنان بزرگ نباشد اما یکی از متحدترین تیم ها به شمار می روند که توانستند در سال گذشته میلادی در کوپا آمریکا عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. تیم ملی آرژانتین از لیونل مسی بهره می برد که آخرین حضور او در مسابقات جام جهانی خواهد بود.

با این حال، لیونل مسی تنها بازیکن سرشناس در این گروه نیست و رابرت لواندوفسکی با تیم ملی لهستان در این گروه حضور دارد و مطمئنا کوشش آن ها برای زدن گل های بیشتر می تواند بسیار جالب توجه و مجذوب کننده باشد. در گروه C، آرژانتین احتمالا در صدر خواهد بود و لهستان و مکزیک نیز برای جایگاه دوم کوشش خواهند کرد. این در حالی است که مکزیکی ها در تمام هشت حضور خود در جام جهانی از دور گروهی صعود کردند.

عربستان صعودی دیگر تیم حاضر در این گروه از جام جهانی 2022 قطر است که فرصت آن را دارد تا عملکرد فراتر از انتظار و شوکه نماینده داشته باشد اما آن ها تنها سه بازی از 16 بازی خود در ادوار گذشته جام جهانی را برده اند و همین نیز باعث شده تا انتظار از آن ها برای صعود بسیار پایین باشد.

زمان برگزاری مسابقات گروه C

سه شنبه 1 آذر: آرژانتین - عربستان صعودی؛ ورزشگاه لوسیل

سه شنبه 1 آذر: مکزیک - لهستان؛ ورزشگاه 974

شنبه 5 آذر: لهستان - عربستان صعودی؛ ورزشگاه شهر آموزس

شنبه 5 آذر: آرژانتین - مکزیک؛ ورزشگاه لوسیل

چهارشنبه 9 آذر: لهستان - آرژانتین؛ ورزشگاه 974

چهارشنبه 9 آذر: عربستان صعودی - مکزیک؛ ورزشگاه لوسیل

گروه D

فرانسه - استرالیا - دانمارک - تونس

فرانسه توانست قهرمان جام جهانی 2018 گردد و حالا بسیاری از افراد انتظار دارند که این تیم بتواند عملکرد درخشانی از خود در جام جهانی قطر به جای بگذارد و از عنوان قهرمانی دفاع کند. با این حال، نکته جالب آن است که قهرمانان سه دوره اخیر جام جهانی نتوانستند از عنوان قهرمانی دفاع نمایند و در مرحله گروهی حذف شدند.

تیم ملی فرانسه از سال 1998 میلادی به بعد سه بار در فینال جام جهانی حضور داشته که بیشتر از هر تیم دیگری است اما آخرین باری که آن ها مدافع عنوان قهرمانی بودند، در گروه خود آخر شدند. حالا باید منتظر عملکرد آن ها در مسابقات سال جاری بود. یکی دیگر از تیم های قدرتمند گروه D، تیم ملی دانمارک است که توانسته 9 مسابقه از 10 مسابقه مرحله مقدماتی را با پیروزی پشت سر بگذراند و در هشت مسابقه نیز کلین شیت کند.

تیم ملی دانمارک در پی آن است تا در 6 دوره اخیر جام جهانی برای پنجمین بار به مرحله حذفی صعود کند. این در حالی است که تیم ملی تونس در 6 دوره حضور اخیر خود در جام جهانی نتوانسته از مرحله گروهی بالاتر برود. در حقیقت، تونس پس از عربستان صعودی و استرالیا، بیشترین مقدار باخت در جام جهانی را دارد.

زمان برگزاری مسابقات گروه D

سه شنبه 1 آذر: دانمارک - تونس؛ ورزشگاه شهر آموزش

سه شنبه 1 آذر: فرانسه - استرالیا؛ ورزشگاه الجنوب

شنبه 5 آذر: تونس - استرالیا؛ ورزشگاه الجنوب

شنبه 5 آذر: فرانسه - دانمارک؛ ورزشگاه 974

چهارشنبه 9 آذر: تونس - فرانسه؛ ورزشگاه شهر آموزش

چهارشنبه 9 آذر: استرالیا - دانمارک؛ ورزشگاه الجنوب

منبع: فوت و فن / theanalyst.com

به "آشنایی با تیم های گروه A تا D جام جهانی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تیم های گروه A تا D جام جهانی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید