احیای بازیکنی در اسپانیا که ایست قلبی کرد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خاطره دردناک دچار شدن کریستین اریکسن هافبک تیم ملی دانمارک به حمله قلبی در مرحله گروهی یورو 2020، در سناریویی مشابه در فوتبال اسپانیا تکرار شد و این بار هم یک بازیکن فوتبال به داد یک بازیکن دیگر رسید.

احیای بازیکنی در اسپانیا که ایست قلبی کرد

این بار قهرمان داستان، یک مهاجم حرفه ای 38 ساله به نام دیه گو سرورو است که برخلاف سیمون کیائر (کاپیتان تیم ملی دانمارک که به یاری اریکسن شتافت) یک پزشک است.

حادثه روز گذشته (شنبه) پیش از برگزاری یک بازی محبت آمیز میان تیم ذخیره های باشگاه کادیس اسپانیا و تیم اتلتیکو سانلوکنیو (هر دو در دسته سوم فوتبال اسپانیا حضور دارند) رخ داد زمانی که در یکی دیگر از زمین های چمن مجموعه تمرینی باشگاه کادیس در مجاورت محل برگزاری بازی، دیوید جیل سنگربان تیم اصلی باشگاه کادیس حین تمرین پس از جمع کردن یک توپ روی هوا فرودی دردناک داشت و همه هم تیمی ها و اعضای کادر فنی این تیم را ترساند.

سرورو که در حال آماده کردن خود برای ورود به زمین مسابقه می کرد، بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع روپوش خودش را به محل حادثه رساند و با انجام اقدامات اولیه مقتضی از دچار شدن جیل به عواض قابل جبران ناشی از وارد شدن ضربه به سر و گردنش جلوگیری کرد تا نیروهای اورژانس از راه برسند و مصدوم را به بیمارستان انتقال دهند.

به گزارش آ اس اقدامات سرورو نقش بسزایی در تثبیت شرایط بازیکن کادیس داشته است و به همین علت هم باشگاه آندلسی با انتشار بیانیه ای رسمی در سایت خود از بازیکن تیم اتلتیکو سانلوکنیو قدردانی کرد و نوشت: تا ابد قدردان دیه گو سرورو هستیم، کسی که امروز جدا از بازی مقابل تیم ذخیره های باشگاه ما، در نقش یک پزشک خیلی سریع خودش را به یکی از بازیکنان تیم اصلی ما که دچار حادثه شده بود رساند.

علاوه بر این بازیکنان تیم کادیس هم پیراهنی از این تیم که به امضای تمامی بازیکنانش رسیده بود را به سرورو تقدیم کردند.

دو ماه پیش بود که در حادثه ای مشابه کریستین اریکسن در دور دوم مرحله گروهی یورو 2020، دچار ایست قلبی شد و با اقدامات اولیه مناسب هم تیمی اش سیمون کائر شانس زنده ماندن او تا رسیدن پزشکان به محل حادثه افزایش یافت. اریکسن به علت آن حادثه هنوز نمی تواند بازی کند و مجبور به استفاده از یک دستگاه الکتروشوک قلبی در بدنش شده است.

منبع: فرارو

به "احیای بازیکنی در اسپانیا که ایست قلبی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای بازیکنی در اسپانیا که ایست قلبی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید