افزایش 1336 واحدی شاخص کل

به گزارش وبلاگ بارسلونا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با افزایش 1336 واحد رکورد جدیدی از خود به جا گذاشت.

افزایش 1336 واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بارسلونا، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم مانند روز گذشته به رکوردشکنی ادامه داد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 1336 واحد به رقم 624 هزار و 596 واحد رسید. هم چنین شاخص کل با معیار هم وزن 25 واحد کاهش یافته و به رقم 219 هزار و 729 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 2 هزار و 280 تریلیون تومان رسید.

معامله گران بورس امروز بیش از 6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 1.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 216 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با احتساب ارزش معاملات بورس و فرا بورس ایران در روز جاری بیش از 9 هزار و 500 میلیارد تومان معامله در این دو بازار اجرا شده؛ یعنی این رقم نقدینگی در گردش برای شرکت های بورسی و فرا بورسی فراهم شده است.

کارشناسان دلیل عمده رونق بورس و رکوردشکنی را سرازیر شدن سیل نقدینگی سرگردان در بازار می دانند که به سمت سرمایه گذاری در بورس حرکت نموده، هم چنین عرضه های اولیه و نیز تصمیم دولت مبنی بر واگذاری سهام شرکت های دولتی در قالب سهام و صندوق های قابل معامله بورسی ETF و هم چنین بازدهی بورس تهران در یک سال گذشته حدود 50 درصد بوده که این بازدهی بیشتر از بازار های رقیب مانند طلا و ارز و مسکن بوده است و این عوامل باعث روی آوردن سرمایه گذاران خرد به بورس و فرا بورس ایران شده است.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران 356 واحد رشد نموده و به رقم 166 هزار و 440 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن 17 واحد کاهش یافت و به رقم 146 هزار و 144 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش هزار و 798 واحد به رقم 440 هزار و 335 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با کاهش 959 واحد به رقم یک میلیون و 331 هزار و 222 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش هزار و 56 واحد به رقم 798 هزار و 361 واحد رسید.

امروز نماد های تأثیرگذار در رشد شاخص کل شامل گل گهر، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، چادرملو، کشتیرانی جمهوری اسلامی و ملی مس بوده اند.

هم چنین نماد های پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته اند.

نماد های مورد علاقه معامله گران بورس شامل بانک ملت، بانک تجارت، گلکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه و پتروشیمی سرمایه ایرانیان بوده است.

در فرابورس ایران امروز در پایان معاملات شاخص کل 85 واحد رشد نموده و به رقم 8 هزار و 46 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 506 تریلیون تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 586 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 379 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نماد های پر بیننده شامل ذوب آهن اصفهان، فراوری نیروی برق دماوند، توسعه مولد نیروگاه جهرم، سیمان لار سبزوار، صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، نیروی برق دماوند و مادیران بوده اند.

امروز هم چنین نماد های صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه گذاری صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی تابان هور، در تقویت شاخص فرابورس اثر گذار بودند و نماد های نیروی برق دماوند و فرابورس در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بودند.

هم چنین بعضی از نماد ها مانند حق تقدم البرز دارو و سرمایه گذاری بهمن، داروسازی دکتر عبیدی، مارگارین، متوقف شدند و بعضی نماد ها مانند صنایع لاستیکی سهند، زامیاد و نوش مازندران بازگشایی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 1336 واحدی شاخص کل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 1336 واحدی شاخص کل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید