افزایش 22 درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش میزان بارندگی ها در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری و فرارسیدن گرمای زودرس با افزایش مصرف برق روبرو هستیم.

افزایش 22 درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

به گزارش از ، محسن ذبیحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با توجه به وجود ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب در شبکه های برق خراسان رضوی در صورت همکاری مشترکان، مسئله ای در تأمین برق به وجود نمی آید و البته توقع صرفه جویی حداقل 10 درصدی مشترکان به منظور یاری به شبکه سراسری و تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان وجود دارد.

او اضافه کرد: تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی 24 درجه، عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار مصرف یعنی از ساعات 12 تا 17 روز و 19 تا 23 شب، استفاده از نور طبیعی روز و عدم استفاده از لامپ های پرمصرف برای تأمین روشنایی را موثرترین راه حل برای کاهش هزینه برق مصرفی و رعایت الگوی مصرف دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی همچنین با اشاره به طرح های تشویقی برای جلب همکاری با صنعت برق در زمان اوج مصرف ادامه داد: به منظور مدیریت بار شبکه سراسری در بازه زمانی 10 خردادماه تا 15 شهریورماه هر سال، از برنامه های تشویق محور برای جلب همکاری مشترکان داوطلب استفاده می گردد، از این رو مشترکان صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری، ایستگاه های گاز طبیعی و مشترکان خانگی می توانند از مزایای این طرح ها استفاده نمایند.

ذبیحی بیان نمود: مشترکان صنعتی با مشارکت در چهار برنامه تشویقی این شرکت شامل جابه جایی تعطیلات هفتگی از روز آدینه به یکی از روز های کاری هفته، کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار، کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده 24 ساعته (انجام تعمیرات یا تعطیلات سالانه) و مشخص ساعت کار برنامه ریزی شده می توانند از مزایای مشارکت در این طرح ها بهره گیرند. همچنین مشترکان دارای مولد اضطراری نیز می توانند با استفاده از مولد خود از ساعت هشت تا 23 هر روز، از مزایای طرح تشویقی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بهره مند شوند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مشترکان با قدرت قراردادی 200 کیلووات و بیشتر نیز می توانند در طرح ذخیره عملیاتی همکاری لازم را داشته باشند.

او توضیح داد: نحوه همکاری مشترکان کشاورزی در طرح های تشویقی شرکت برق خراسان رضوی نیز می تواند به صورت قطع 24 ساعته یا قطع در ساعات اوج بار باشد و مشترکان تجاری و اداری هم با کاهش بار خود در بازه زمانی 11 تا 15 (حداقل همکاری به میزان پنج روز کاری متوالی) می توانند در طرح های پاسخگویی بار مشارکت نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید نمود: صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی تمام کوشش خود را در جهت پشتیبانی و برطرف موانع فراوری به کار خواهد بست و این شرکت همکاری لازم برای تحقق شعار سال 1400 را در چارچوب موازین قانونی خواهد داشت.

ذبیحی تامین برق مطمئن و پایدار، تسریع در پاسخگویی به متقاضیان بخش صنعتی و فراوریی و اجرای به موقع طرح ها را از موثرترین و مهم ترین عوامل اثرگذار در تقویت بخش فراوری دانست و اظهار کرد: این شرکت تمام کوشش خود را در جهت استفاده از ظرفیت ها به منظور حمایت از فراوری مصروف خواهد داشت.

وی همکاری مشترکان در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی در برنامه های مدیریت مصرف برق سال 99 را بسیار ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری دوره اوج مصرف تابستان 1400 بدون مشکل جدی سپری گردد.

منبع؛ ایرنا

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 22 درصدی مصرف برق در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 22 درصدی مصرف برق در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید