برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق چیست؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سخنگوی دولت در تبیین برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق اظهار داشت که در جلسه اخیر شورای عالی رفاه گزارشی در این زمینه ارائه شد و رئیس جمهوری دستورات لازم را در سطوح مختلف و در زمانبندی تعیین جهت برطرف فقر دادند.

برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق چیست؟

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در شروع نشست خبری خود با اشاره به اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار تصمیمات مهمی در زمینه کاهش و کنترل قیمت ها به ویژه در کالاهای اساسی اتخاذ شده است، اظهار کرد: در مورد کنترل بعضی کالاها از جمله برنج مصوب شد برنج هندی به 20 هزار و 500 تومان و گوشت منجمد گوساله هم به 100 هزار تومان کاهش یابد.

وی اضافه نمود: بعلاوه 4 هزار 500 قلم کالا در فروشگاه ها با تخفیف 20 تا 50 درصد از جمله در حوزه پوشاک عرضه خواهد شد. در حوزه لوازم خانگی شاهد کاهش 5 تا 13 درصدی بوده ایم.

بهادری جهرمی اظهار کرد: تا خاتمه سال شاهد افزایش دوبرابر شدن سود سهام عدالت و پرداخت آن به سهامداران خواهیم بود. این مبلغ از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار 13 سال پیش تصویب شده است، اظهار کرد: اما متاسفانه کوتاهی های زیادی برای اجرایی شدن آن انجام شده است و با اقدامات جهادی دولت سیزدهم، موانع اجرایی شدن این قانون برداشته شده است.

وی یادآور شد: صرفا در حوزه مشاغل خانگی وزارت کار صدور 509 عنوان مجوز کسب و کار را صددرصد الکترونیکی نموده است. 350 عنوان صرفا ثبت مجوز است و به محض ثبت، مجوز در لحظه صادر می گردد و 159 حوزه نیز تنها مجوزمحور است که پس از ثبت مدارک که آن هم کاملا الکترونیکی است، نهایتا تا سه روز مجوز صادر می گردد.

بهادری جهرمی گفت: از 28 بهمن ماه تا روز گذشته 40786 نفر مجوز کسب وکار خود را به صورت الکترونیکی دریافت نموده اند. 39612 به صورت لحظه ای مجوز گرفته اند و 1164 نفر هم پس از ثبت و در مهلت سه روزه مجوز خود را دریافت نموده اند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای برطرف فقر مطلق تأکید کرد: در جلسه اخیر شورای عالی رفاه گزارشی در این زمینه ارائه شد و رئیس جمهوری دستورات لازم را در سطوح مختلف و در زمانبندی تعیین جهت برطرف فقر دادند که این برنامه و زمانبندی در سه سطح است.

وی اضافه نمود: در مورد سطح فقر مطلق رئیس جمهوری گفتند قابل پذیرش نیست که کسی شب سر گرسنه بر بالین بگذارد، برای آنها باید برنامه فوری تری انجام گردد. بعلاوه برای آن افرادی هم که شرایط مناسب ندارند همزمان برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است و برای کارمندان و کارگران شریفی که کف دریافتی دارند نیز اقداماتی انجام خواهند گرفت.

بهادری جهرمی با اشاره به دیگر اقدامات دولت در مورد برطرف فقر مطلق، گفت: هزینه آب، برق، گاز برای سطوح و دهک های پایین که الگوی مصرف را رعایت نموده اند رایگان شده است. در زمینه مسکن مهر هم زمین های رایگان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تحویل خواهد شد. بعلاوه توزیع بسته های نقدی و غیرنقدی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره سفرهای نوروزی با تاکید بر این که تصمیم گیری در زمینه محدودیت های کرونا با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد، گفت: تدبیر دولت این بوده که با همیاری مردم بحران کرونا را مدیریت کند. آنچه مهم است و در اولویت قرار گرفته است تزریق واکسن کرونا از جمله دوز سوم است.

وی ادامه داد: در طرح مدیریت هوشمند برای سفرهای نوروزی تدابیری اندیشیده شده که در آن تزریق واکسن یا تست پی سی آر منفی مورد توجه است.

منبع: فرارو

به "برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت برای مبارزه با فقر مطلق چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید