به منتخبان ذخیره در قرعه کشی، در مراحل بعدی خودرو داده می گردد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره ابهامات پیش آمده در اعلام نتایج تخصیص خودرو به وسیله سامانه یکپارچه گفت: برای جلوگیری از قرعه کشی های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود 12هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره معین شدند؛ اما این موضوع به صورت شفاف در سامانه یاد شده، معین نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

به منتخبان ذخیره در قرعه کشی، در مراحل بعدی خودرو داده می گردد

به گزارش ایرنا، صدیف بیک زاده در ادامه شرح داد: برای برطرف دغدغه های ایجاد شده برای کسانی که به عنوان منتخب ذخیره معین شده اند، هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا در قالب ساز و کار معینی، فرآیند تحویل خودرو با طرح هایی مانند فروش فوری، فوق العاده و پیش فروش که به وسیله خودروسازان اعلام شده است و منتخبان نیز برای آن ها ثبت نام نموده اند، پیگیری گردد و برای آنان از سوی وزارت صمت تخصیص خودرو در قالب این طرح ها، انجام گردد.

وی اضافه کرد: مشخص منتخبان ذخیره به این سبب بود که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان مشخص شده تکمیل ننموده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن معین نشد و متأسفانه اطلاع رسانی نادرست از سوی بعضی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی ها را دوچندان ساخت.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان نمود: تغییر رویه تخصیص خودرو، اعمال نظارت های شدید و شفاف سازی نیز فشار مضاعفی را بر سیستم نو تخصیص خودرو وارد نموده بود که پیش از این، کنترل ها و نظارت به این حد نبوده است.

وی با اشاره به آنالیز شرایط تخصیص خودرو، یادآور شد: در فرآیند تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه طراحی شده، قرار بود در گام نخست کنترل ها و نظارت های لازم انجام گردد تا متقاضیان دارای شرایط به عنوان منتخبان اصلی تخصیص خودرو معرفی شوند.

منبع: فرارو

به "به منتخبان ذخیره در قرعه کشی، در مراحل بعدی خودرو داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به منتخبان ذخیره در قرعه کشی، در مراحل بعدی خودرو داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید