بیماران کرونا که به سفر رفتند، جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: 15 هزار بیمار کرونا که تست مثبت داشتند در ایام نوروز به سفر رفتند، همه این افراد به ازای هر روز سفر 200 هزار تومان جریمه می شوند و برخوردهای قانونی با این افراد انجام می گردد.

بیماران کرونا که به سفر رفتند، جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار گردید، اضافه کرد: از همه مردمی که به توصیه های وزارت بهداشت توجه کردند و به سفر نرفتند تشکر می کنیم اما عده ای از مردم هم توجه نکردند و به سفر رفتند از این افراد گلایه داریم و طبق قانون با این افراد برخورد می گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هایی که از عید دیدنی ها، خریدهای شب عید، افزایش دورهمی ها، عدم توجه به پروتکل ها و ازدحام ها داشتیم، شاهد آغاز خیز جدید بیماری در بسیاری از استانهای کشور هستیم و به طور کلی فرایند اپیدمی کرونا در کشور صعودی است. در الگوهای وزارت بهداشت از نظر اپیدمی کرونا الگوی صعودی مشاهده می گردد که بیشتر نشان دهنده افزایش بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته است.

رئیسی گفت: بر اساس گزارش نیروی انتظامی ترددهای جاده ای نیز در عید نوروز سال جاری نسبب به سال گذشته 100 درصد افزایش پیدا کرد. در حالی که سال گذشته با رعایت مردم ترددهای جاده ای بسیار کم بود در بعضی جاده ها نزدیک به صفر شده بود اما سال جاری افراد زیادی رعایت نکردند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: البته تعداد افرادی که به توصیه ها توجه کردند و به سفر نرفتند، بیشتر بودند اما رعایت نکردن پروتکل ها و افزایش سفرها باعث تشدید فرایند صعودی اپیدمی در کشور شده است.

وی گفت: اکنون در کشور خیز بسیار بلند کرونا در حال آغاز شدن است. این خیز جدید در بسیاری از استانها آغاز شده است و اگر پروتکل ها به خوبی رعایت نگردد. شاهد خیز بسیار بلندی از بیماری خواهیم بود همان طور که قبلا در خوزستان دیده شد و این استان چندین ماه گرفتار این بیماری و خیز شدید بود بقیه استانها هم گرفتار می شوند البته در خوزستان فرایند نزولی بیماری مشاهده می شوند.

البزر و ایلام وارد پیک جدید کرونا شدند

رئیسی اضافه کرد: هم اکنون استانهای البرز و ایلام وارد خیز جدید کرونا آغاز شده است. در بعضی استانها در آستانه ورود به پیک جدید کرونا هستند مثل مازندران، گیلان، چهار محال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید بیماری هستید. سایر استانها نیز کم و بیش فرایند صعودی دارند به ویژه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، فارس، سمنان و خراسان جنوبی فرایند صعودی آغاز شده است .

وی گفت: با این فرایند در یک هفته تا 10 روز آینده اثرات سفرها را بر افزایش خیز بیماری در کشور مشاهده می کنیم. ییک و موج بسیاسر بلندی از بیماری خواهیم داشت. متاسفانه میزان بستری بیماران روزانه کرونا در بیمارستانها از مرز 1300 نفر گذشته و این نشانه این است که یک هفته و 10 روز آینده مرگ های سفر رقمی ادامه پیدا می نماید و از یک هفته آینده دیگر مرگ روزانه زیر 100 نفر نخواهیم داشت و این خبر خوبی نیست.

مسافران بازگشته از سفر دورهمی نداشته باشند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به کسانی که از سفر برگشته اند، به عنوان یک هشدار مهم توصیه می کنیم که در روزهای آِینده دورهمی نداشته باشند تا بقیه را آلوده ننمایند از کسانی که به سفر نرفته اند نیز می خواهیم کسانی که به سفر رفته اند را دعوت ننمایند چون ممکن است ناقل باشند.

وی ادامه داد: افرادی که از سفر بازگشته اند تا 5 روز نباید دورهمی داشته باشند. اگر علایمی داشتند به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند و قرنطینه را رعایت نمایند از امروز تا آدینه آینده دوره زمانی و هفته مهمی است که باید بسیار دقت کنیم. بسیاری از افرادی که سفر رفته اند، قبل از سفر سالم بوده اند اما ممکن است اکنون مبتلا یا ناقل باشند.

وی گفت: کارمندان ادارات معمولا پس از عید در یک اتاق جمع می شوند تا با یکدیگر ملاقات نمایند، توصیه می کنیم این کار را انجام ندهند، این مساله بسیار خطرناک است و به گسترش بیماری دامن می زند. از مردمی که در روز طبیعت به توصیه ها توجه کردند و به پارکها نرفتند تشکر می کنیم هر چند احتمالا کاهش حضور مردم در پارک ها به علت حضور گروه هایی از مردم در سفر بود و اگر این افراد پروتکل شکن در شهرها بودند، احتمالا پارک هم شلوغ می شد.

افزایش شهرهای قرمز و نارنجی

رئیسی با اعلام آخرین شرایط رنگ بندی شهرها اضافه کرد: هم اکنون 47 شهر در شرایط قرمز، 126 شهر نارنجی، 247 شهر در شرایط زرد و فقط 14 شهر آبی است . از همه مردم می خواهیم حتما پروتکل ها را به دقت رعایت نمایند به ویژه در این هفته که بعد از بازگشت از سفرهاست و بی توجهی ه می تواند خیز بسیار بلندی از بیماری را در کشور آغاز کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تصمیمی درباره ماه رمضان گرفته شده که برگزاری مراسم در شهرهای آبی و زرد با رعایت پروتکل ها و درصدی که مجاز است امکانپذیر باشد و ترجیحا اولویت برگزاری مراسم در فضاهای باز است. برای شب های احیا نیز به زودی در قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا تصمیم گیری می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "بیماران کرونا که به سفر رفتند، جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کرونا که به سفر رفتند، جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید