فراوری 22 قلم داروی بیولوژیک در کشور، همکاری سازمان انرژی اتمی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، دکتر رضا ملک زاده، در افتتاحیه هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی و نهمین همایش داروسازی بالینی ایران گفت: یکی از افتخارات بخش سلامت کشور این است که داروسازان توانمند کشورمان پیروز شدند 97 درصد از داروهای مورد احتیاج بیماران را در داخل کشور فراوری نمایند.

فراوری 22 قلم داروی بیولوژیک در کشور، همکاری سازمان انرژی اتمی

وی با بیان اینکه این پیروزیت نقش بسزایی در کاهش قیمت داروها دارد، گفت: همین موضوع باعث شد که قیمت دارو در کشور ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار مناسب تر باشد که امیدواریم با حمایت بیمه ها دسترسی و قیمت ها مناسب تر گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: دانشمندان ما پیروز شدند که 22 داروی بیولوژیک را در کشور فراوری کنیم که اگر این اتفاق نمی افتاد امکان مصرف آسان آنها وجود نداشت.

ملک زاده اعلام کرد: علم داروسازی در دنیا رو به پیشرفت است و برگزاری این همایش ها باعث تبادل اطلاعات و تجارب و همچنین پیشرفت داروسازی کشور خواهد شد.

وی گفت: در این جلسه شرکت های دارویی تشویق شدند که بودجه بخش تحقیقاتی خود را افزایش دهند و در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در انتها در زمینه رادیوداروها شرح داد: در این حوزه نیز تا حدود زیادی خودکفا هستیم و همکاری سازمان انرژی اتمی با صنعت داروسازی باعث شده تا بتوانیم نیازهای کشور را رفع کنیم.

نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی با موضوع داروسازی بالینی، داروسازی بیمارستانی، فارماکواپیدمیولوژی، فارماکواکونومی، فارماکوژنومیکس، فارماکوکینتیک، فارماکودینامیک، از 30 خرداد لغایت یکم تیر 97 در مرکز همایش های رازی با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 22 قلم داروی بیولوژیک در کشور، همکاری سازمان انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 22 قلم داروی بیولوژیک در کشور، همکاری سازمان انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید