جاهای دیدنی تهران که هر ایرانی باید ببیند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مکان های دیدنی تهران که در این مطلب معرفی می کنیم، به راحتی در دسترس هستند و با وسایل نقلیه مختلف در زمان کوتاه می توانید به آن ها برسید.

جاهای دیدنی تهران که هر ایرانی باید ببیند

یک بعدازظهر آدینه یا یک روز تعطیل، فرقی نمی کند اگر حوصله تان سررفته و می خواهید سری به اماکن دیدنی تهران بزنید، این مطلب را دنبال کنید تا بتوانید برترین گزینه را برای گردش انتخاب کنید. با وبلاگ بارسلونا همراه باشید تا 7 جای دیدنی تهران را بشناسید.

کاخ های تهران

شاید کاخ های تهران از اولین گزینه هایی باشند که به فکر شما می رسد. کاخ سعدآباد یا گلستان از این گروه هستند.

عمارت مسعودیه

بسیاری از کاخ ها و عمارت های تاریخی که در سطح شهر مشاهده می کنیم، مربوط به زمان قاجار هستند و در آن دوره ساخته شده اند. عمارت مسعودیه هم یکی از همین بناهاست که در سال 1257 ساخته شده است.

از آنجایی که میدان بهارستان مرکز ثقل فعالیت مشروطه خواستار بوده است و عمارت مسعودیه هم در نزدیکی آن قرار گرفته است. در عمارت مسعودیه فعالیت های مهمی انجام شده است و پس از سقوط مسجد سپهسالار، این مکان پناهگاه مشروطه خواستار بوده است.

خانه مقدم

خانه مقدم سه مجموعه اصلی دارد که شامل عمارت برج، عمارت زمستانی و عمارت تابستانی می شود و سه حیاط هم دارد که هر کدام قسمت های مهمی دارند. لازم به ذکر است که عمارت برج معماری خاصی دارد و برای طراحی حیاط اندرونی هم از فرش ایرانی الهام گرفته شده است. پروفسور پوپ، مورخ آمریکایی، خانه مقدم را به عنوان ارزشمندترین خانه دنیا در دهه های 30 و 40 می داند و یکی از دلایل آن هم به واسطه وجود اشیای تاریخی و گران بهای آن است.

برج طغرل

برج طغرل منسوب به فردی با همین نام یعنی طغرل بیک، پادشاه اول سلجوقیان است و قدمتش به نیمه دوم قرن ششم برمی شود. با توجه به اینکه محدوده ری به شهر تهران پیوند خورده، برج طغرل هم از اماکن دیدنی تهران محسوب می شود.

پل کن

پل کن که یکی از جاهای دیدنی تهران هم محسوب می شود در دوران قاجار و در سال 1312هجری شمسی روی رودخانه کن احداث شده است. این پل تنها راه ارتباطی روستاهای شمالی با روستای کن بوده است.

تئاتر شهر

تئاتر شهر جزو جاذبه های دیدنی تهران است که شاید بارها از جلوی آن عبور نموده باشید. بنای تئاتر شهر یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است. این بنا یک سازه دایره ای است و اجزای آن تشکیل شده از آجر و کاشی هایی به رنگ های فیروزه ای و سبز. این فرم نشان از معماری دوره ایلخانان دارد.

موزه های تهران

تهران شماری از غنی ترین موزه های کشور را دارد که نباید از آن ها غافل شد. موزه های تهران اشیای بسیار مهم و ارزشمندی را در خود جای داده اند. فقط کافی است پیش از بازدید، موضوع هر موزه را بدانید و اطلاعات مختصری درباره اشیای آن داشته باشید که بازدید هیجان انگیزتری را تجربه کنید. اگر به سایر نقاط دیدنی تهران علاقه مند هستید، آدینه بازار پروانه، یک تجربه متفاوت در تهران را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، غروب خورشید را در آبشار باران کوه دیدن کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جاهای دیدنی تهران که هر ایرانی باید ببیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تهران که هر ایرانی باید ببیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید