گشت و گذاری در میان معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش

به گزارش وبلاگ بارسلونا، تهران یکی از قدیمی ترین شهرها در کل دنیا بوده و طبق تحقیقاتی که بعمل آمده اند، ثابت شد که از هزاران سال پیش در این مکان آدمی زندگی می نموده و تا به امروز انواع قوم، قبیله و نژادها در آن سکونت گزیده اند. در گذشته، تهران به این شکل نبوده و عناصر تشکیل دهنده اش چندین ده و روستا بوده اند. یکی از مناطق دیدنی تهران که قدمتی طولانی دارد، تجریش هست. با ما در مقاله دیدنی های معروف تجریش همراه باشید تا شما را با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با بهترین اماکن دیدنی تجریش برایتان جالب خواهد بود.

گشت و گذاری در میان معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش

فهرست مطالب

خیابان ولیعصر باغ فردوسامامزاده صالحبازار تجریشکاخ سعدآباددربندمراکز خریدرستورانها

خیابان ولیعصر

به جرأت می توان این ادعا را کرد که مشهورترین و شلوغ ترین خیابان تهران، ولیعصر نام دارد و انواع مغازه، پارک و کافی شاپ را در دل خود جای داده است. اصلی ترین علت این شهرت کم نظیر، طولش بوده که با 18 کیلومتر لقب بلن ترین خیابان کل خاورمیانه را از آن خود نموده است. اگر از پدربزرگ و مادربزرگهایمان که در تهران زندگی می نمایند در خصوص این خیابان بپرسیم، بی شک به ما خواهند گفت که نام این خیابان در ابتدا مصدق بوده و طی مرور زمان و دلایل مختلف، به ولیعصر تغییر نموده است.

یکی دیگر از زیبایی ها و شهرتهای این خیابان، تمش با 60000 درخت بوده که با گذشت زمان، 52000 درختش به دست نابودی سپرده شدند و تنها 8000 درخت بچشم می خورند. شاید، این سوال برایتان پیش بیاید که این خیابان چه ربطی به معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش دارد؟ در اصل ربط این خیابان، نقشش بوده که وصل نماینده خیابان تجریش به میدان راه آهن تهران هست. افرادی که از تجریش قصد رفتن به میدان راه آهن را داشته باشند، این مورد از بهترین اماکن دیدنی تجریش را در جهت خود خواهند دید.

بیشتر بخوانیدخیابان ولیعصر تهران چه اسراری در خود دارد

باغ فردوس

موقعیت باغ فردوس در نزدیکی میدان تجریش بوده و به زیبایی هرچه تمامتر، خاطرات زمان حکومت محمدشاه قاجار را برای همه تداعی می نماید. این مکان تنها یک باغ و طبیعت نیست، چرا که موسسه لغت نامه دهخدا و سینمای معروف ایران خود را در این مکان جای داده اند و بر شهرت و زیبایی آن افزوده اند. با توجه به تحقیقات و نقل قول ها، قدمت این مورد از بهترین اماکن دیدنی تجریش 137 سال تخمین زده شده و در طول این زمان، روز به روز بر تعداد هواداران خود افزوده است.

بیشتر بخوانیدباغ فردوس تهران و دیدنی هایی که در بطن خود دارد

امامزاده صالح

امامزاده صالح، یکی از مکانهای مقدسی بوده که هر گردشگری را به سمت خود جذب می نماید. قدمتش به قرن 7 الی 8 مربوط شده و هنر دستان و تراوشات ذهنی فردی به نام میرزا سعید خان بوده است. از دیگر ویژگی و زیبایی های مسحور نماینده امامزاده صالح، می توان به تزئیناتش اشاره نمود که در تمی آبی، دیگر رنگها نظیر بنفش و طلایی را به وجود آورده اند. علاوه بر این موارد، شاهد نامهای امامان و معصومان بر روی کاشی های زیبای این مکان هستیم. ناگفته نماند که تزئینات و ساخت و سازهای موجود در این مورد از دیدنی های معروف تجریش همگی مورد بازسازی قرار گرفته تا از دست آسیبهای مختلف مصون بمانند. جنس مصالح بکار برده شده در ساخت ضریح اصلی امامزاده هم نقره و چوب هست.

بیشتر بخوانیدامامزاده صالح تهران؛ بارگاهی کهن در شمال پایتخت ایران

بازار تجریش

بازار تجریش لقب یکی از مهمترین و زیباترین بازارهای سنتی و قدیمی در کل ایران را به خود اختصاص داده است. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش بقدری زیبا و متنوع بوده که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند و همین امر باعث شده تا آوازه اش در کل دنیا طنین انداز گردد. اگر از افرادی که به این بازار مراجعه نموده اند در خصوص نقش و نگار و تزئینات و در کل حال و هوای این بازار بپرسید، بی شک به شما از نقشهایی سخن خواهند گفت که مغازه ها را به تکه هایی از بهشت تبدیل نموده اند. افراد بسیاری هستند که علاقه به خرید تمامی مایحتاج خود از یک مکان دارند.

به جرأت می توان این تضمین را داد که هر گونه جنس کمیاب و حتی نایاب در کل تهران و حتی برخی از شهرستانها در این بازار به راحتی در جلوی چشمان شما قرار خواهد گرفت. از دیگر مواردی که شهرت و محبوبیت فراوانی را به این مکان بخشیده، یادگار قاجاری بوده که خود به تنهایی توانسته تا از قطبهای اصلی جذب دنیاگرد در تهران و ایران باشد. این یادگاری در اصل تکیه ای بوده که قدمت زیادش حال و هوا و جوی متمایز از دیگر تکیه ها را به آن بخشیده و حضور در آن می تواند از بهترین های زندگی هر آدمی باشد.

بیشتر بخوانیدگذری در بازار تجریش تهران و ثبت خاطراتی از یادگار تهران قدیم

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد بقدری رویایی و زیبا بوده که در کل ایران حرف از فوق العاده بودن و زیبایی آن هست. قدم زدن در دل کاخی با قدمت دیرینه که آوازه اش کل ایران و دنیا را پر نموده، می تواند از افتخارات یک سفر باشد. هر ساله افراد زیادی را می توان پیدا کرد که بخاطر حضور در این بنای تاریخی خود را از سراسر ایران و دنیا به تهران می رسانند و بی صبرانه راهی این کاخ می شوند. در خصوص موقعیت این بنای تاریخی باید گفت که شمالی ترین بخش خیابان تجریش واقع شده است.

دیدن آثار استاد فرشچیان در کنار دیگر آثار دوران حکومت پهلوی و قاجار می تواند حسی بی نظیر و تکرار نشدنی را به هر گردشگری در این مورد از بهترین اماکن دیدنی تجریش منتقل می نماید. عده بسیاری نیز هستند که به قول خودمان عشق ماشین بوده و با دیدن هر ماشینی از گذشته تا به امروز به وجد می آیند و خود را در دنیایی دیگر می یابند. این افراد چنانچه به کاخ سعدآباد مراجعه کردند، خود را به موزه ای رسانده که مختص انواع ماشین از گذشته های دور هست.

بیشتر بخوانیدمجتمع باشکوه کاخ سعدآباد تهران، محل سکونت شاه های سابق

دربند

یکی از دیدنی های معروف تجریش، دربند هست. گشت و گذار در دل مکانی کوهستانی و در کنار انواع خوراکی و غذاها با بهترین آب و هوای ممکن، بقدری لذت بخش بوده که هر آدمی با هر نوع سلیقه ای را مجذوب خود می نماید. دربند متعلق به محدوده شمیران بوده و به جرأت می توان گفت بهترین تفرجگاه در کل تهران است. راه دسترسی به این منطقه کوهستانی در پایتخت بسیار آسان هست؛ به این صورت که شما می توانید از هر منطقه با تاکسی، مترو و اتوبوس خود را به خیابان تجریش تهران رسانده و از آنجا به راحتی سوار تاکسی یا ون هایی شوید که راهی دربند می شوند.

دربند را می توان به چندین بخش تبدیل کرد: بخش ابتدایی که خیابانی شیب دار بوده و بیشتر محل پارک خودروهایی است که به دربند مراجعه می نمایند. در این خیابان، خانه هایی نیز دیده می شوند که به زیبایی این منطقه افزوده اند. بخش دیگر شامل کافه و رستوران هایی بوده که از صبح زود تا نیمه های شب آماده خدمت رسانی به مردم هستند. بخش آخر نیز شامل روستای پس قلعه بوده که با رفتن به این روستا می توان زبانی به نام زبان تاتی را شنید.

در کنار این بخش ها که هر کدام هواداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند، رودخانه ای بچشم می خورد که زیبایی چشم انداز و طبیعت این منطقه را صد برابر نموده است. این رودخانه به انشعابات بسیاری در این منطقه تبدیل شده که هر کدام از این آبشارها بگونه ای فضا را خاص نموده اند. در میان انشعابات، انشعابی به نام آبشار دوقلو بچشم خواهد خورد که خود به تنهایی یک جاذبه بحساب می آید.

بیشتر بخوانیددربند تهران | دره ای پر از نوستالژی در شمال تهران

مراکز خرید

در تجریش مراکز خرید بسیاری بچشم می خورند که هر کدام به نحوی لذت گشت و گذار را افزایش می دهند. حتی، اگر قصد خرید و خرج کردن پول را ندارید، یکبار هم که شده به این بخش از دیدنی های معروف تجریش آمده تا سبک معماری و تنوع اجناس شما را شگفت زده نمایند. همانطور که در جریان هستید، دسته ای از کالا و اجناس در هر جایی به راحتی پیدا نمی شوند و اگر شوند هم قیمتی سر به فلک کشیده را در جلوی چشمانتان قرار خواهند داد. در خیابان تجریش تهران مراکز خریدی پا به عرصه واقعیت گذاشته اند که هر نوع کالایی را با هر نوع برندی به صورت اورجینال ارائه نموده و قیمتهای درج شده بر روی محصول نیز از نازلترین قیمتها هستند.

رستورانها

در این خیابان قطعا احتیاج به خوردن غذا یا نوشیدنی خوشمزه ای دارید تا خستگی را از تنتان بزداید. برای این منظور، کافی است تا چرخی بزنید و انواع کافی شاپ و رستوران روبرویتان ظاهر شوند. رستورانهای موجود در این خیابان از بهترین رستورانهای تهران بشمار می آیند، چرا که وجود گردشگران در این منطقه باعث شده تا هر نوع غذا، خوردنی و نوشیدنی وجود داشته باشند. اگر در این میان بدنبال رستورانی معروف و مشهور هستید، خود را به فست فود فلوت برسانید تا عطر و طعم واقعی غذاهای ایرانی را تجربه کنید. این عطر و طعم خوب در کنار قیمتی مناسب از دلایل شهرت این فست فود هست.

منبع: همگردی

به "گشت و گذاری در میان معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذاری در میان معروف ترین جاذبه های دیدنی تجریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید