جزئیات آپدیت تازه پلی استیشن 5؛ قابلیت VRR در ماه های آینده اضافه می شود

به گزارش وبلاگ بارسلونا، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی تازهترین به روزرسانی نرم افزاری پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 را منتشر کرده است که قابلیت تازه برای چت های صوتی گروهی رو هر دو پلتفرم، به روزرسانی رابط کاربری پلی استیشن 5 و بسیاری از ویژگی های دیگر را اضافه کرده است.

جزئیات آپدیت تازه پلی استیشن 5؛ قابلیت VRR در ماه های آینده اضافه می شود

علاوه بر آن، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی تأیید کرد که پشتیبانی از قابلیت مورد انتظار رفرش ریت متغیر (Variable Refresh Rate یا همان VRR) در ماه های آینده به پلی استیشن 5 خواهد آمد. جزئیات بیشتر از آخرین آپدیت پلی استیشن 4 و 5 را می توانید در پایین بخوانید.

ویژگی های نو برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4

با این آپدیت، قابلیتی مثل ایجاد یا اتصال به چت های صوتی گروهی آزاد و اختصاصی روی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 اضافه شده است. در پلی استیشن 5، همچنین بهبودهایی در رابطه کاربری در بخش تروفی ها و البته Game Base اعمال شده است. همچنین ویژگی هایی مانند صدای مونو برای هدفون هم افزوده شده است.

بازیکنان پلی استیشن 5 با حساب های ثبت شده در ایالات متحده یا بریتانیا می توانند ویژگی دستور صوتی (Voice Command) را آزمایش کنند که به آن ها اجازه می دهد بازی ها، برنامه ها و تنظیمات را پیدا و باز کنند و همچنین پخش رسانه را با صدای خود کنترل کنند (این ویژگی فقط برای زبان انگلیسی قابل استفاده است).

بهبودهای پلی استیشن اپ و پلی استیشن ریموت پلی

سونی وعده داده که از زمان عرضه این آپدیت به مرور این قابلیت برای پلی استیشن اپ (PlayStation App) فراهم می شود تا بازیکنان بتوانند علاوه بر کنسول، چت های صوتی گروهی مختلفی را از طریق این برنامه ایجاد کنند یا به آن ها متصل شوند. همچنین رابط کاربری Game Base هم در پلی استیشن اپ به روزرسانی شده است که دسترسی بازیکنان به دوستان، چت های گروهی و پیام ها را آسان تر می کند و تجربه بهتری و استوارتری را رقم می زند. کاربران برنامه پلی استیشن ریموت پلی هم در گوشی های خود می توانند بر اساس تنظیمات دلخواه از حالت تاریک نو لذت ببرند.

پشتیبانی از رفرش ریت متغیر برای پلی استیشن 5 در آینده

در حالی که مایکروسافت مدت ها است در کنسول ایکس باکس سری ایکس از این ویژگی پشتیبانی می کند، بالاخره پس از درخواست های زیاد سونی هم به صورت رسمی اعلام کرده که در ماه های آینده رفرش ریت متغیر (VRR) را برای کنسول نسل نهمی خود خواهد آورد. این ویژگی در تلویزیون و مانیتورهای سازگار با HDMI 2.1 قابل استفاده خواهد بود. VRR به صورت پویا نرخ تازه سازی نمایشگر را با خروجی گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 همگام خواهد کرد.

این کار عملکرد بصری بازی های پلی استیشن 5 را با حذف یا کاهش مشکلاتی مانند فریم پیسینگ و پارگی تصویر افزایش می دهد. با رندر فوری صحنه ها بازی در بسیاری از عناوین پلی استیشن 5 روان تر به نظر می رسد و کاهش تأخیر ورودی هم عملکرد مطلوب تری خواهد داشت. پس از اضافه شدن این قابلیت در ماه های آینده، بازی هایی که تا به امروز برای پلی استیشن 5 منتشر شده اند، فقط با یک آپدیت بهینه ساز می توانند از این قابلیت استفاده کرده و بازی هایی که در آینده عرضه خواهند شد هم ممکن است از همان روز عرضه از VRR پشتیبانی کنند.

به عنوان یک گزینه اضافی، می توانید VRR را برای بازی هایی که از آن پشتیبانی نمی کنند هم اعمال کنید. این ویژگی ممکن است کیفیت ویدیو را برای برخی بازی ها بهبود بخشد. اگر این انتخاب منجر به نتیجه های غیرمنتظره ای در جلوه های بصری بازی شد، می توانید هر زمان که بخواهید این گزینه اضافی را خاموش کنید. هر دو گزینه برای استفاده عادی از VRR و این گزینه ثانویه را می توان روشن یا خاموش کرد.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزئیات آپدیت تازه پلی استیشن 5؛ قابلیت VRR در ماه های آینده اضافه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آپدیت تازه پلی استیشن 5؛ قابلیت VRR در ماه های آینده اضافه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید