جَنگ استارتاپ آمریکایی با کرونا، پروازهای مسافربری رونق می گیرد؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران : یک استارتاپ آمریکایی پلتفرمی را برای دولت ها و شرکت های خطوط هوایی دنیا طراحی نموده که به یاری آن، بار دیگر برقراری و رونق پروازهای بین المللی با رعایت قواعد بهداشتی امکان پذیر می گردد.

جَنگ استارتاپ آمریکایی با کرونا، پروازهای مسافربری رونق می گیرد؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا و به نقل از فورچون، به نظر می رسد مسافرت با هواپیما و حضور در کنفرانس های دنیای و سفرهای توریستی این روزها به دنیای گمشده ای بدل شده است که هیچ راه بازگشتی نیز برای آن وجود ندارد. اما یک استارتاپ فناوری، ادعا می نماید راه چاره دیجیتالی دارد که امکان پرواز را بار دیگر ممکن می سازد و بارقه های امیدی را برای رونق دوباره پروازهای مسافربری به وجود آورده است. آن ها قرار است روش خود را به وسیله پروازهای خطوط هوایی کاتای پاسیفیک و یونایتد ایرلاینز در لندن، نیویورک، سنگاپور و هنگ کنگ آزمایش نمایند. آن ها همچنین به دنبال آماده سازی شرایط برای برگزاری مراسم حج و المپیک تابستانی توکیو در سال آینده میلادی هستند.

اولین کوشش برای بازیابی سیستم مسافرت های بین المللی در دوران کووید-19 این گونه است: مسافران شرکت کاتای که همگی داوطلبان این آزمایش سیستم پروازی هستند، از هنگ کنگ به سنگاپور و فرودگاه هیترو لندن پرواز می نمایند. آن ها با استفاده از اسکن کردن کدهای QR اطلاعات پروازیشان آنالیز می گردد و کنترل پاسپورت نیز انجام می پذیرد که با استفاده از یک پلتفرم به نام کامن پس (CommonPass) این امر رخ می دهد.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولد میلیاردرهای جدید در عصر کرونا

این کد نشان می دهد که آیا این مسافران از قوانین مرتبط با ویروس کرونا پیروی نموده اند یا خیر. یونایتد ایرلاینز هم در اواخر ماه جاری به این طرح آزمایشی ملحق می گردد و مسافرانی را از فرودگاه بین المللی نیوآرک به فرودگاه هیترو منتفل می نماید. کامن پس مشغول برنامه ریزی برای گسترش سیستم خود در 15 کشور دیگر طی چند ماه آینده است.

پل مایر، مدیرعامل استارتاپ کامنز پراجکت (The Commons Project) در نیویورک، یک شرکت ناسودبر حوزه فناوری است که خود را نماینده منافع عمومی می نامد. مایر برای راه اندازی CommonPass همکاری مجمع دنیای اقتصاد در ژنو را جلب کرد و برای اجرایی کردن این طرح، آلان وارن مهندس سابق گوگل را که Google Sheets و Google Docs را ساخته بود استخدام کرد.

پلتفرم CommonPass چگونه کار می نماید؟

سیستم طراحی شده بسیار ساده و کارآمد است. هر دولتی مقررات و الزامات مرتبط با کووید-19 خود را در قالب استاندارد بارگذاری می نماید. مسافران تاییدیه آزمایشگاه های پزشکی را که به وسیله CommonPass دریافت می نمایند و آزمایشگاه های مورد تاییدی که در آن آزمایش ویروس کرونا انجام می گردد را پیدا می نمایند و امیدوارند که آن ها در برخی از مواقع حتی واکسن هم داشته باشند. طبق برنامه قرار است که مراکز تست گیری مستقر در فرودگاه ها نیز به این پلتفرم متصل شوند.

پیش از آغاز پرواز مسافران نتایج تست و آزمایش های خود را در اپلیکیشن بارگذاری می نمایند تا آن را به صورت اتوماتیک به کد QR تبدیل کند تا گواهی تایید شما برای سفر خواهد بود. هنگام رزرو بلیط هواپیما باید QR کد را اسکن کنید تا سیستم اطلاعات مسافر را با جزییات قوانین کشوری که به آن می روید مطابقت دهد. این الگوی QR کد همچنین برای عبور از مرزهای زمینی نیز قرار است مورد استفاده قرار گیرد؛ بدین شکل که بدون نشان دادن جزئیات اطلاعات بهداشتی، تنها به مقامات مرزی نشان می دهد که شما واجد شرایط گذشتن از مرز طبق قوانین و مقررات کرونایی آن کشور هستید یا خیر.

برگزاری المپیک توکیو و مراسم حج تمتع

این سیستم اوایل امسال در مرزهای کنیا مورد آزمایش نهاده شد، هنگامی که به دلیل شیوع همه گیری کرونا افراد تحت معاینه بهداشتی قرار می گرفتند. مایر و وارن آغاز به اصلاح برنامه CommonPass کردند و همزمان تعیین شد که ده ها کشور ممکن است بخواهند از این سیستم استفاده نمایند. در ماه جولای، مایر جلسه ای آنلاین را با حضورشرکت های هواپیمایی و مقامات دولتی از سراسر دنیا سازمان داد که به نظر می رسید بیشتر آن ها مشتاقانه خواستار استفاده از پلتفرم او هستند. مایر می گوید: ما اکنون بیش از 20 کشور داریم که برای موج بعدی توسعه این برنامه ثبت نام نموده اند.

مدیران کامن پراجکت با مقامات کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو، درباره چگونگی غربالگری دارندگان بلیط بازی های المپیک تابستانی که قرار است با یک سال تاخیر و در جولای سال آینده برگزار گردد بحث های اولیه را انجام داده اند.

مقامات بهداشتی دولت عربستان سعودی نیز پس از مذاکراتی اعلام نموده اند که احتمالا از CommonPass برای کنترل و آنالیز جمعیت بزرگ زائران مراسم حج تمتع استفاده خواهند کرد. تا پیش از شیوع کرونا، حدود یک میلیون نفر هر ساله در بزرگترین رویداد مبتنی بر سفر دنیا به مکه سفر می کردند. آلان وارن، مهندس سابق گوگل در این باره می گوید مدیریت این تعداد برای سیستم کامن پس مسئله ای ندارد. او درباره ظرفیت عملیاتی پلنفرم مطرح نمود که توان پشتیبانی از ده ها میلیون نفر را دارد.

مایر، کامنز پراجکت فاوندیشن را در سال گذشته تاسیس کرد و می گوید که با آغاز ساخت پلتفرم متناسب با ویروس کرونا، متوجه شدند که ترکسب کردن مقررات کشورهای مختلف با یکدیگر اصلی ترین مانع برای احیای مجدد مسافرت هاست. چرا که هر کشوری دوره های متفاوت قرنطینه و قوانین آزمایشی خاص خود را وضع نموده و همین محدودیت ها نیز به طور مکرر تغییر می نمایند، به همین دلیل اجرای قوانین برای خطوط هوایی و مسافران عملا غیرممکن شده است. او معتقد است اگر هر کشور و شرکت هواپیمایی مدل و مقررات خاص خود را داشته باشد، پیچیدگی ها باعث غیرممکن شدن هر کاری می گردد و تنها هرج و مرج به بار می آورد. به گفته مدیران بنیاد سازنده، سیستم CommonPass برای طراحی یک سیستم مسافرتی دنیای و یکنواخت ساخته شده است که همیشه می تواند به روز رسانی گردد. آن ها معتقدند که بیماری کووید-19 فعلا قصد رفتن ندارد و به همین دلیل کشور ها باید بپذیرند یک سیستم هماهنگ و یکنواخت در سراسر دنیا برای بازگشت سفرها وجود داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز

به "جَنگ استارتاپ آمریکایی با کرونا، پروازهای مسافربری رونق می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جَنگ استارتاپ آمریکایی با کرونا، پروازهای مسافربری رونق می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید