حضور در بازی های ساحلی آسیا از برنامه کمیته المپیک خارج نمی شود

به گزارش وبلاگ بارسلونا، همه گیری ویروس کرونا و آغاز موج جدیدی از جهش این ویروس در بسیاری از کشورها برای دومین بار باعث لغو برگزاری بازی های ساحلی آسیا شد.

حضور در بازی های ساحلی آسیا از برنامه کمیته المپیک خارج نمی شود

شورای المپیک آسیا (OCA) ابتدا 8 تا 15 آذرماه را به عنوان زمان مقرر برای برگزاری دوره جدید بازی های ساحلی آسیا در سال 2020 میلادی اعلام کرده بود اما شیوع و گستردگی ویروس کرونا در جهان باعث تعویق این بازی ها به بازه زمانی 2 تا 10 آوریل 2021 (13 تا 21 فروردین ماه 1400) شد.

در فاصله سه ماه مانده تا برگزاری این بازی ها در زمان جدید اما ارزیابی و تصمیم جدید OCA حکایت از لغو دوباره رویداد و برگزاری آن در زمان دیگری دارد. بدین ترتیب کمیته ملی المپیک که حضور در این رویداد را در کنار چهار رویداد آسیایی و جهانی دیگر در برنامه دارد، برای دومین بار باید برنامه های خود را جهت اعزام کاروان متوقف کند تا بعد از تعیین شدن زمان جدید آنها را از سر بگیرد با این حال حضور در این رویداد همچنان مورد تاکید است.

حضور در بازی های ساحلی آسیا از برنامه خارج نمی شود

پیمان فخری که سرپرستی کاروان اعزامی به بازی های ساحلی آسیا را بر عهده دارد در مصاحبه با وبلاگ بارسلونا با تاکید بر اینکه حضور در این بازی ها در هر شرایطی در دستور کار کمیته ملی المپیک است، گفت: وقتی شکل گیری بازی های جهانی ساحلی برای برگزاری متوالی آغاز شده و در کشورمان هم ورزشکاران رشته های مختلف پیگیر تمرینات خود در بخش ساحلی هستند قطعاً کمیته ملی المپیک از اعزام کاروان به بازی های آسیایی حمایت می کند.

وی شرح داد: تعیین بازه زمانی آوریل برای برگزاری بازی های ساحلی آسیا - بعد از لغو زمان اولیه - اشتباهی بود که مسئولان شورای المپیک آسیا و میزبانان چینی مرتکب آن شدند. با توجه به فرایند شیوع و گستردگی کرونا، عدم وجود شرایط لازم برای برگزاری این بازی ها در این زمان قابل پیش بینی بود. از ابتدا باید این بازی ها را هم مانند المپیک یک سال به تعویق می انداختند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با تاکید بر اینکه لغو دوباره بازی های ساحلی آسیا قابل پیش بینی بود، شرح داد: این موضوع از پاسخ های شکننده ای که شورای المپیک آسیا نسبت به مکاتبات و استعلام های کمیته ملی المپیک ارائه می کرد هم قابل تشخیص بود. به همین دلیل ما در کمیته ملی المپیک وارد مرحله برگزاری جلسه با سرپرستان تیم ها نشدیم.

وی در این زمینه ادامه داد: البته مکاتبات لازم و ابتدایی را داشتیم اما به خاطر مبهم بودن شرایط برگزاری بازی ها، اقدامات و برنامه های مورد نیاز را وارد فاز اجرایی نکردیم. حتی بررسی درخواست هایی که از طرف برخی رشته ها برای اضافه شدن به فهرست کاروان داشتیم را منوط به تعیین تکلیف بازی ها و نهایی شدن برگزاری آن در زمان پیش بینی شده کردیم.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های ساحلی آسیا با تاکید بر اینکه این بازی ها در هر زمان جدیدی برگزار شود کاروان ایران در آن شرکت خواهد داشت، گفت: کمیته ملی المپیک تصمیمی مبنی بر لغو برنامه برای شرکت در این بازی ها ندارد. حتی با اعلام فهرست بلند و اولیه، ثبت نام ابتدایی کاروان را هم انجام داده ایم. هر زمان که تاریخ برگزاری بازی ها تعیین شد بر اساس فاصله زمانی باقی مانده نسبت به برنامه های لازم برای تشکیل کاروان اقدام می کنیم.

بازی های ساحلی آسیا بالاخره چه زمانی برگزار می شود؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، طبق آنچه شورای المپیک آسیا اعلام کرده، مسئولان این شورا پس از نشست مشترک با چینی ها که برگزارکننده بازی های ساحلی آسیا خواهند بود، زمان جدید و سوم این رویداد را تعیین و نهایی می کنند.

این در حالی است که شورای المپیک آسیا سال آینده و در اردیبهشت ماه با کمک تایلندی ها برگزار کننده بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا خواهد بود و فعلاً هم خبری از لغو این رویداد مخابره نشده است. بعد از آن هم ژاپنی ها در مردادماه میزبان المپیک 2020 خواهند بود. OCA برای تعیین سومین زمان مقرر جهت برگزاری بازی های ساحلی آسیا باید علاوه بر این دو رویداد و زمان مصوب آنها، برگزاری بازی های کشورهای اسلامیو بازی های آسیایی جوانان را هم مد نظر قرار دهد. این دو رویداد به ترتیب شهریورماه و آبان ماه سال آینده به میزبانی ترکیه و چین برگزار می شود.

با این اوصاف و با توجه به ترافیک رویدادهای آسیایی و جهانی پیش رو، احتمال اینکه بازی های ساحلی آسیا این بار نسبت به بار اول تعویق طولانی تری را شاهد باشد، بعید به نظر نمی رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور در بازی های ساحلی آسیا از برنامه کمیته المپیک خارج نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور در بازی های ساحلی آسیا از برنامه کمیته المپیک خارج نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید