خبرنگاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری حمایت می گردد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رشت - خبرنگاران - فرماندار آستانه اشرفیه گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت ها و طرح های گردشگری در این شهرستان مورد حمایت قرار می گیرند.

خبرنگاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری حمایت می گردد

حمید رضایی روز سه شنیه به مناسبت هفته گردشگری در آیین بهره برداری از یک هتل در شهر آستانه اشرفیه با تاکید بر نقش سرمایه گذاران در توسعه بخش گردشگری گفت: ایجاد زیرساخت ها و اقامتگاه های گردشگری موجب رونق مالی و توسعه گردشگری در این منطقه می گردد.

وی ضمن قدردانی از سرمایه گذارانی که در زمینه ایجاد زیرساخت های گردشگری در شهرستان فعالیت می نمایند، اضافه نمود: این شهرستان یکی از کانون های اصلی گردشگری گیلان به شمار می رود و ایجاد چنین بسترها و زیرساخت هایی در منطقه بسیار لازم است.

رضایی با تاکید بر اینکه احتیاج است به منظور جذب گردشگران تعداد اقامتگاه ها و دفاتر مسافرتی در این شهرستان افزایش یابد، یادآور شد: فرمانداری این شهرستان در این راستا و حمایت از فعالان این بخش از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این زمینه گفت: برای احداث این هتل 110 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

محمد علی عابدی با بیان اینکه این هتل در 5 طبقه ساخته شده است، اضافه نمود: این هتل با داشتن 17 اتاق دارای 60 تخت بوده و با احداث آن برای 10 نفر بصورت مستقیم و برای 20 نفر نیز غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به بهره برداری از یک دفتر مسافرتی در شهر آستانه اشرفیه نیز گفت: این دفتر مسافرتی با هزینه یک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی جذب گردشگران را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد و یادآور شد: با راه اندازی این دفتر مسافرتی برای 3 نفر مستقیم و برای 5 نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

به گفته عابدی، هم اکنون در این شهرستان 7 هتل، 3 مجتمع اقامتی، 9 واحد بین راهی، 2 مهمان پذیر، 2 بوم گردی، 7 مرکز اطلاع رسانی گردشگری و 2 دفتر مسافرتی وجود دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا و حدود 108 هزار نفر جمعیت است.

وجود 37 کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر و جاذبه های مختلف مذهبی، علمی طبیعی و گردشگری چون مرقد مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع)، سواحل رودخانه سفیدرود، پارک های ساحلی و جنگلی، اسکله، پل چوبی، مرداب، پارک ملی بوجاق وغیره موجب شده تا این منطقه همیشه مورد توجه گردشگران و مسافرین قرار گیرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری حمایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری حمایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید