خبرنگاران تست دوپینگ ورزشکاران المپیکی تشدید می گردد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ساری - خبرنگاران - رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت : تست دوپینگ ورزشکاران اعزامی به المپیک 2021 تشدید می گردد.

خبرنگاران تست دوپینگ ورزشکاران المپیکی تشدید می گردد

به گزارش وبلاگ بارسلونا ، غلامرضا نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ بارسلونا در ساری هدف از تشدید تست گیری را جلوگیری از اعزام وزرشکاران دوپینگی به مسابقات برشمرد و اضافه کرد : در سال های اخیر به دلیل افزایش ورزشکاران دوپینگی ، سخت گیری در تست گیری از ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی نسبت به گذشته بیشتر شده بود.

وی گفت : تست دوپینگ برای مسابقات داخلی نیز بر روی ورزشکاران تکرار می شود تا بتوانیم به وسیله برخورد با متخلفان، ریسک دوپینگ را برای ورزشکاران افزایش دهیم.

نوروزی در خصوص توجیه برخی ورزشکاران مبنی بر بی اطلاعی از داروی مصرفی که منجر به مثبت شدن تستشان شده ، گفت : از نظر قانون تمامی مسئولیت تغذیه ورزشکاران بر عهده خود ورزشکار است و اسامی داروهایی که دوپینگ محسوب می شود ، در اختیار آنان واقع شده است.

وی تعداد داروهایی را که مصرفشان دوپینگ محسوب می شود 6 قلم اعلام نمود و گفت که ورزشکاران باید از مصرف این داروها به صورت جدی بپرهیزند.

خسارت کرونا بر فعالیت هیات پزشکی ورزشی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی ، گفت : تعطیلی باشگاه ها ضرر زیادی را متوجه ورزشکاران و باشگاه های ورزشی کرد ولی زیان هیات های پزشکی ورزشی از ناحیه این ویروس بیشتر از باشگاه ها بود.

وی شرح داد : تعطیلی باشگاه ها سبب شد تا تست گیری و سایر خدمات رسانی هیات ها به ورزشکاران که جنبه درآمدزایی برایشان داشت با کاهش شدیدی روبرو شود و به همین دلیل برخی از هیات های استانی به خاطر کاهش درآمد با مسائل اقتصادی زیادی روبرو هستند.

نوروزی در پاسخ به پرسشی در باره بازگشایی استخرها و ورزش های آبی و تفریحی با توجه به کاهش شدت شیوع کرونا در برخی مناطق کشور ، گفت : در روزهای اخیر که شرایط کرونا در برخی شهرستان ها زرد و آبی شد ، فدراسیون پزشکی ورزشی پروتکل های بهداشتی را برای بازگشایی ورزش های آبی به وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه نموده است که قرار است در نشست ستاد که روز شنبه چهارم بهمن برگزار می شود ، مطرح شود.

وی اضافه کرد : چنانچه ستاد با بازگشایی این مراکز موافقت کند ، نظارت بر باشگاه ها و استخرها برای رعایت پروتکل های بهداشتی باید افزایش یابد ، چرا که شرایط کنونی مناطق زرد و آبی کرونایی شکننده است و هر گونه عادی انگاری می تواند مسائل را تشدید کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تست دوپینگ ورزشکاران المپیکی تشدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تست دوپینگ ورزشکاران المپیکی تشدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید