در سافاری چگونه از مالاریا جلوگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سافاری با تمام خاطرات خوب و هیجاناتش، خطرات و مسائل خاص خود را هم دارد که شاید یکی از جدی ترین آن ها خطر مالاریا باشد!

در سافاری چگونه از مالاریا جلوگیری کنیم؟

قطعا سافاری تجربه ای است که همه مایلند آن را حداقل برای یک بار هم که شده در زندگی خود تجربه نمایند. سافاری پر است از چالش ها و اتفاقاتی که شاید تا کنون مشابه آن ها برای جهانگرد پیش نیامده باشد و همین موارد است که سافاری را منحصربه فرد و فوق العاده می سازد. اما در کنار تمام این موارد، سافاری خطراتی هم دارد که یکی از مهمترین خطرات می توان به مالاریا اشاره نمود. مالاریا یک بیماری انگلی است که معمولا به وسیله گونه ماده نوعی پشه به نام آنوفل به میزبان منتقل خواهد شد. مالاریا انواع مختلفی دارد که 5 نوع آن به انسان منتقل می گردد.

مالاریا در قاره آفریقا مسئول مرگ بیش از نیم میلیون نفر است و بالغ بر 90% باعث مرگ و میر می گردد. مالاریا یکی از اصلی ترین بیماری هایی است که در قاره آفریقا منجر به مرگ می گردد و تمام جهانگردانی که به هر منظوری به این قاره سفر می نمایند در خطر قرار دارند. هرچند، با اقدامات و پیشگیری های خاصی می توان احتمال مبتلا شدن به این بیماری را کاهش داد.

اقدامات پیش از سفر

در تمام نقاط آفریقا احتمال ابتلا به مالاریا وجود ندارد پس اولین و مهمترین اقدام پیش از سفر این است که تحقیق کنید و متوجه شوید که آیا مقصد شما مالاریا دارد یا نه! برای این کار سعی کنید حتما از منابع به روز و معتبر بهره ببرید. اگر مقصدی که قصد سفر به آن را دارید مالاریا دارد، پیش از سفر به یکمرکز درمانی رفته و در خصوص پیشگیری مالاریا با آن ها صحبت کنید. در بحث پیشگیری مالاریا روش های نسبتا زیادی وجود دارد که باید برترین آن را نسبت به بدن خود و مقصدتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر واکسن، قرص های پیشگیری از مالاریا هم وجود دارد.

راه های مختلف پیشگیری

به طور کلی چهار راه اصلی برای پیشگیری از مالاریا استفاده می گردد. هر روش عوارض جانبی خاص خود را دارد و مزایای خودش را هم به همراه دارد. انتخاب برترین روش از میان این روش ها به مقصد سفر، فعالیت هایی که می خواهید در طول سفر انجام دهید و نوع سیستم ایمنی بدن شما بستگی دارد.نوجوانان و زنان باردار باید با احتیاط و مشورت بیشتری روش پیشگیری از مالاریا را انتخاب نمایند. این چهار روش و چهار دارو عبارتند از: Mefloquine ،Doxycyline ،Chloroquine و Malarone که باید از میان این داروها برترین را انتخاب کرد.

اقدامات پیشگیرانه

قطعا اقدامات پیشگیرانه برای مالاریا لازم و لازم است چراکه یک نفر نمی تواند در طول سفر خود از تمام پشه ها فرار کند! هر چند، مراقب بودن نسبت به نیش حشرات کار بسیار هوشمندانه ای است چراکه ممکن است به جز مالاریا بیماری های دیگری هم به وسیله نیش حشرات به بدن منتقل گردد اما با تمام این موراد، اقدامات پیشگیرانه جهت پیشگیری از مالاریا بسیار لازم و لازم است.

نشانه های مالاریا را جدی بگیرید!

کار داروهای ضد مالاریا به این شکل است که انگل را در ابتدای رشد و پیشروی از بین می برند. داروهای ضد مالاریا که از آن ها نام برده شد بسیار کارآمد هستند اما به این نکته توجه داشته باشید که هیچکدام از داروهای ضد مالاریا تاثیر 100% ندارند! در نتیجه بسیار مهم است که نشانه های مالاریا را بشناسید تا در صورت مشاهده آن ها سریعا جهت درمان اقدام کنید. سعی کنید پیش از سفر حتما در خصوص نشانه های اصلی این بیماری و انواع مختلف آن مطالعه کنید و با آن ها آشنا شوید. حتما سعی کنید وسایل لازم جهت جلوگیری از مالاریا را در سفر به همراه داشته باشید که این موارد شامل: اسپری دافع حشرات، تور مخصوص و لباس های پوشیده و آستین بلند می شوند.

نظر شما در خصوص احتمال ابتلا به مالاریا در سافاری و روش های پیشگیری این بیماری چیست؟ نظرات خود را با وبلاگ بارسلونا در میان بگذارید.

منبع: کجارو / tripsavvy

به "در سافاری چگونه از مالاریا جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سافاری چگونه از مالاریا جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید