راهنمای جامع خرید در آنتالیا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خوب است بدانید در آنتالیا علاوه بر مراکز خرید بزرگ و مدرن، چند خیابان اصلی و بازارهای هفتگی نیز وجود دارند و این دست شما را برای خرید کاملا باز می گذارد. در خصوص سفر به آنتالیا می توانید مقاله راهنمای سفر به آنتالیا را بخوانید.

راهنمای جامع خرید در آنتالیا

اطلاعات لازم برای خرید در آنتالیا را در اختیار شما می گذاریم اما بسته به این که در منطقه لارا، کنیالتی یا کمر باشید، بهتر است نزدیکترین مرکز خرید را انتخاب کنید. اگر هم خیلی اهل خرید باشید که تمام موارد را به شما توصیه می کنیم!

مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا مانند باقی مال های دنیا پاساژهای بزرگی هستند با تعداد بسیار زیادی فروشگاه از برندهای ترک و برندهای معروف بین المللی. معمولا در یک طبقه از این مراکز خرید فودکورت های بزرگی با انواع و اقسام رستوران و کافه وجود دارند. این مراکز خرید معمولا پارکینگ دارند و سالن سینما از دیگر امکانات آنهاست.

آنتالیا مراکز خرید پرشماری دارد و ما تنها مراکز خرید مهم آنتالیا را با نشانی و نقشه برایتان لیست نموده ایم.

1- مرکز خرید تراسیتی (TerraCity)

این مجتمع تجاری در نزدیکی منطقه لارا بزرگترین مرکز خرید آنتالیاست با 150 فروشگاه مختلف از برندهای ترک و بین المللی و انواع کفش و لباس و لوازم تزئینی خانه و غیره را می توانید در آن پیدا کنید.

2- مرکز مارک آنتالیا (MarkAntalya)

از جدیدترین مراکز خرید آنتالیا با 155 فروشگاه مختلف است که با انواع برندهای ترک و بین المللی (مانند ال سی واکیکی و …) از آن دست خالی برنخواهید گشت. علاوه بر خرید در طبقه چهارم این مرکز خرید فودکورت قرار گرفته است که رستوران های معروفی همانند مک دونالد هم در آن شعبه دارند و شما می توانید بعد از خرید غذایتان را هم همانجا میل کنید.

تراموای آنتالیا از مقابل این مرکز خرید عبور می نماید.

3- مرکز خرید میگروس (Migros)

این مجتمع تجاری از محبوب ترین مراکز خرید آنتالیاست که در منطقه کنیالتی واقع شده. مرکز خرید میگروس وسط پارک بزرگی قرار گرفته که طرف دیگر آن آکواریوم آنتالیا قرار گرفته است (اگر همراهتان مردهای خسته ای هستند که اصلا از خرید کردن خوششان نمی آید می توانید آنها را به زیارت اکواریوم بفرستید).

در این مرکز تجاری 130 فروشگاه متنوع لباس و پوشاک و بدلیجات و لوازم خانگی وغیره دارد. هایپرمارکت میگروس نیز در طبقه همکف این مرکز خرید وجود دارد که انواع محصولات غذایی و سوپرمارکتی را می توانید از آن خریداری کنید.

ساعت کار میگروس از ساعت 10 صبح تا 10 شب است.

4- اوزدیلک (Ozdilek)

با 100 فروشگاه از مراکز خرید بزرگ محسوب می گردد و در آن اجناس متنوعی پیدا می کنید. قیمت ها نیز زیاد بالا نیستند. مرکز خرید اوزدلیک تابستان ها از 10 صبح تا 11 شب باز است.

5- دپو (Deepo)

[related id=2501″]

دپو یک مرکز اوت لت در آنتالیاست. اوت لت به مراکز خریدی می گویند که در آن فروشگاه های برندهای مختلف اجناس خارج فصل را با تخفیف و قیمت مناسب ارائه می نمایند. مرکز خرید دپو از مرکز شهر دور است و نزدیک فرودگاه قرار گرفته است.

خیابان های محبوب برای خرید در آنتالیا

خیابان آتاتورک، خیابان گوللوک، خیابان ایشیکلار ، خیابان شارامپول و خیابان جمهوریت در آنتالیا منطقه های هستند که مردم آنتالیا بیشتر از این منطقه ها خرید می نمایند. فروشگاه های این منطقه ها معمولا از ساعت 10 صبح تا شب بازند و اجناس متنوع با قیمت های مناسب تری نسبت به مراکز خرید مدرن دارند. دسترسی به این خیابان ها به وسیله وسایل نقلیه عمومی مثل دلموش و اتوبوس آسان است.

خیابان جمهوریت

خیابان جمهوریت یکی از خیابان های اصلی خرید برای اهالی آنتالیاست. این خیابان در مجاورت مرکز خرید مارک قرار گرفته است و پر است از فروشگاه های مختلف و فروشگاه های برندهای معروف که قیمت های مناسبی دارند. یکی از خیابان های نزدیک ج به نام کاظم اوزلپ (Kazım Özalp) منطقه محبوب خرید بین اهالی آنتالیاست. این خیابان را در این آدرس پیدا می کنید:

cumhuriyetçi Caddesi, Kazım Özalp Caddesi No 84, 07025: Muratpaşa/Antalya, Turkey

خیابان گوللوک

این خیابان نیز در بافت قدیمی شهر قرار گرفته است و در آن لباس با قیمت های مناسبی پیدا می کنید. در نقشه های نام این خیابان را Anafartalar می نویسند و گولوک نام قدیمی آن است. یک سر این خیابان به خیابان جمهوریت می خورد.

Güllük Cddesi, Yalvaç/Isparta Province, Turkey

خیابان ایشیکلار

خیابان ایشیکلار در مرکز آنتالیا خیابانی با فروشگاه ها و رستوران های متنوع است. بیشتر برندهای ترک در این خیابان فروشگاه دارند و نزدیک محله تاریخی کاله ایچی قرار گرفته است. مرکز خرید بزرگ میگروس نیز در این خیابان قرار گرفته است.

Gençlik Mahallesi, Işıklar Caddesi, Muratpaşa/Antalya, Turkey

خیابان شارامپول

بیشتر فروشگاه های لباس و کفش و اجناس دیگر را در این خیابان نیز می توانید پیدا کنید.

Elmalı Mahallesi, Şarampol Caddesi, Muratpaşa/Antalya, Turkey

بازارهای هفتگی در آنتالیا

درست مانند شهر استانبول در آنتالیا نیز هر هفته بازارهای روزانه متفاوتی در محله های این شهر برپا می گردد. تنوع کالا و اجناس در این بازارها بسیار گسترده است و از کفش و لباس تا میوه و محصولات تره بار در این بازارها عرضه می گردد. به طور قطع در این بازارها خبری از اجناس برندهای معروف بین المللی مثل کوکو شنل و کریستین دیور نیست ولی می توانید کالاهایی با قیمت مناسب خریداری کنید و هنگام خرید نیز حسابی با فروشنده چانه بزنید.

معمولا محل این بازارها بعد از مدتی تغییر می نماید اما در حال حاضر در این خیابان ها بازارهای محلی آنتالیا را پیدا می کنید:

پنجشنبه بازار

خیابان Tarik Akiltipuروبروی هتل فالز، خیابان Hamidiye

چهارشنبه بازار

مانند آدینه بازار پارکینگ پروانه در تهران، این بازار نیز در یک پارکینگ متعلق به شهرداری آنتالیا در تقاطع خیابان های Sarampol و Sukullu برگزار می گردد.

شنبه بازار

حوالی کوچه های 1939 و 1941 در خیابان Tekelioglu برپا می گردد.

سه شنبه بازار لارا

این بازار را در محله لارا بین خیابان های Metin و Lara نزدیک کوچه 1470 پیدا می کنید.

توجه: بازارهای محلی در ترکیه معمولا مدتی در یک محله برپا می شوند و سپس محلشان تغییر می نماید. قبل از عزیمت به بازار حتما از مردم محلی بپرسید که جایشان تغییر ننموده باشد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای جامع خرید در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع خرید در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید