علی نژاد: قطعا از ظرفیت های مدال آوری کوراش در بازی های آسیایی آینده استفاده می کنیم، هر کسی آزاد است در هر رشته ای فعالیت کند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس فدراسیون ووشو گفت: مطمئن هستم که از ظرفیت مدال آوری کوراش می توان در بازی های آسیای آینده استفاده کرد و یکی از دلایل پذیرش این رشته از سوی ما همین موضوع بود.

علی نژاد: قطعا از ظرفیت های مدال آوری کوراش در بازی های آسیایی آینده استفاده می کنیم، هر کسی آزاد است در هر رشته ای فعالیت کند

مهدی علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی وبلاگ بارسلونا، در مورد تحت پوشش قرار گرفته رشته کوراش توسط فدراسیون ووشو و سنخیت آن با این رشته گفت: به طور کلی کوراش یک ورزش و رشته مستقل است و همان قدر به ووشو بی سنخیت است که نسبت به جودو بوده است. به خاطر همین است که جودو و کوراش دو رشته مستقل با دو فدراسیون جهانی مستقل هستند و با ووشو نیز همین شرایط را دارند.

وی توضیح داد: با این شرایط طبیعی است که در حوزه فنی مداخله ای نداشته باشیم و تنها از این رشته پشتیبانی خواهیم کرد و کارهای اداری آن را انجام می دهیم. در بحث های فنی نیز قرار است آنها با توجه به موضوع و تجربه خود کارها را انجام بدهند و ما از ظرفیت های خود در ورزش کشور استفاده کنیم تا کوراش را رشد بدهیم.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که قرار است کوراش از امکانات سخت افزاری فدراسیون ووشو استفاده نمایند، گفت: کوراش امکانات مستقل دارد و نیازی به امکانات ما ندارد، اما طبیعی است که در استان ها، هیئت های ما به کوراش سرویس بدهند.

علی نژاد در مورد استفاده از ظرفیت های مدال آوری این رشته در بازی های آسیایی آینده گفت: مطمئن هستم که از ظرفیت مدال آوری کوراش می توان در بازی های آسیای آینده استفاده کرد. دلیلی که ما پذیرفتیم به کوراش یاری کنیم، ظرفیت های خوب این رشته در حوزه مدال آوری و پتانسیل های خوب آن در ایران است. در بازی های آسیایی اندونزی این رشته از فرصت 7 کسب مدال طلا، یک مدال کسب کرد و خیلی از فدراسیون های ما پیروز به کسب مدال نشدند. قطعا در بازی های آسیایی آینده دستاوردهای ما بهتر هم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که محدودیتی برای فعالیت سایر ورزشکاران رشته های دیگر در کوراش ایجاد نخواهید کرد، گفت: هر کسی آزاد است در هر رشته ای که دوست دارد فعالیت کند و هر فدراسیون نیز می تواند سیاست خود را داشته باشد. ما کار خود را انجام خواهیم داد و طبیعی است ورزشکارانی که علاقمند به فعالیت در کوراش هستند به کوراش خواهند پرداخت.

رئیس فدراسیون ووشو در مورد بودجه این فدراسیون با اضافه شدن کوراش گفت: قرار بر این است که بودجه ای که بابت کوراش به جودو پرداخت می شد از این فدراسیون کسر گردد و به فدراسیون ووشو اضافه گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "علی نژاد: قطعا از ظرفیت های مدال آوری کوراش در بازی های آسیایی آینده استفاده می کنیم، هر کسی آزاد است در هر رشته ای فعالیت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: قطعا از ظرفیت های مدال آوری کوراش در بازی های آسیایی آینده استفاده می کنیم، هر کسی آزاد است در هر رشته ای فعالیت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید