مازندران دارای اراضی حاصلخیزی است، باید به این آسیب ها حساس باشیم

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرگزاری خبرنگاران - رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همراه با محسنی بندپی، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس، یزدانی، فرماندار شهرستان نوشهر و مدیران استانی و شهرستانی از بخش های مختلف نیروگاه زباله سوز این شهرستان بازدید کرد.

مازندران دارای اراضی حاصلخیزی است، باید به این آسیب ها حساس باشیم

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درساری ، رضا علیخانی در حاشیه این بازدید در گفتگو با وبلاگ بارسلونا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به این که موضوع پسماند نه تنها در استان و کشور ما، بلکه در دنیا برای همه دولت ها، مساله و دغدغه ای جدی و اساسی است، اضافه کرد: این مساله از جنبه های مختلفی نظیر اثرات زیست محیطی، گازهای گلخانه ای، آب های زیرزمینی، مسایل بهداشتی و گونه های جانوری و گیاهی که زندگی انسان را به خطر می اندازد مهم است که در استان به عنوان دغدغه ای جدی جلوه گر شده است.

وی با اشاره به این که مازندران دارای اراضی حاصلخیزی است، باید به این آسیب ها حساس باشیم، شرح داد: در چرخه لجستیک معکوس جمع آوری زباله تا مرحله دپو مسئله ای وجود ندارد، اما مقوله تعیین تکلیف زباله یک موضوع مهم در دنیاست که همه بدنبال راهکاری اثربخش در این خصوص هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از بکارگیری فرآیند تبدیل زباله به گازوئیل در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت: ان شاء الله طی چند روز آینده از این فرآیند رونمایی می شود.

وی با بیان این که یکی از نکات اساسی مطرح در فرآیندهای مختلف تبدیل زباله به کمپوست، برق، گازوئیل و نظایر آن، ویژگی های این صنعت است، اضافه کرد: اثربخشی و بهره وری خروجی محصولات مورد انتظار از این صنعت؛ اثرات زیست محیطی ناشی از آن مانند گازهای گلخانه ای و پسماندهای خروجی از این صنعت و ظرفیت لازم آن برای پاسخگویی به نیازهای آن شهرستان و منطقه از ویژگی هایی است که باید در بهره گیری از این نوع صنایع مورد توجه باشد.

علیخانی تاکید کرد: مساله اساسی این است که هر پروژه و صنعت در نظر گرفته شده برای این مهم؛ تا چه میزان، عاری از آسیب های زیست محیطی است، لذا از این نظر؛ خروجی محصولات بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مازندران دارای اراضی حاصلخیزی است، باید به این آسیب ها حساس باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران دارای اراضی حاصلخیزی است، باید به این آسیب ها حساس باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید