چند روش ساده برای شناسایی خودروی چپی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، زمانی تشخیص خودروی واژگون شده با کمی توجه امکان پذیر بود، اما امروزه به مدد پیشرفت روش های بازسازی، تشخیص خودروی سالم از خودروی ترمیم شده به سختی امکان پذیر است.

چند روش ساده برای شناسایی خودروی چپی

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری وبلاگ بارسلونا، واژگونی خودرو یا به اصطلاح عمومی چپ کردن خودرو یکی از مهم ترین آسیب هایی است که برای یک خودرو وجود دارد که می تواند در آینده مسائل جدی را برای صاحب خودرو به همراه داشته باشد.

شاید زمانی تشخیص خودروی واژگون شده با کمی توجه امکان پذیر بود، اما امروزه به مدد پیشرفت روش های ترمیم و بازسازی، تشخیص خودروی نو و سالم از خودروی ترمیم شده به سختی امکان پذیر است.

توجه به رنگ خودرو

اولین مورد برای شناسایی یک خودروی واژگون شده ایراد در رنگ خودرو است. خودروی واژگون شده حتماً نیازمند رنگ شدن است و رنگ کارخانه با رنگ تعمیرگاه متفاوت است. مراحل رنگ آمیزی خودرو در کارخانه بسیار متفاوت از مراحل رنگ کردن خودرو در تعمیرگاه است.

به عنوان مثال در کارخانه، رنگ خودرو در دمای بالای 150 درجه خشک می گردد، اما در تعمیرگاه خودرو را درون اتاقی با دما 50 تا 60 درجه قرار می دهند تا رنگ آن خشک گردد بنابراین کیفیت رنگ به دست آمده هرگز با کیفیت رنگ کارخانه یکی نخواهد بود. این مسئله اگر با چشم هم قابل تشخیص نباشد با استفاده از دستگاه های تست رنگ دیجیتال قابل شناسایی است.

توجه به سقف خودرو

سقف خودرو یکی از مواردی است که در واژگونی های خودرو دچار آسیب جدی می گردد. با توجه به حساس بودن سقف خودرو، کوچک ترین ضربه ای می تواند سقف را از حالت اصلی خود خارج کند بنابراین در صورتی که به سقف ضربه ای وارد گردد شکل و زاویه ستون ها و شیب سقف تغییر می نماید که می توان آن را تشخیص داد. تعویض کامل سقف هم به وسیله ستون ها امکان پذیر است؛ که البته نیازمند یک کارشناس و فرد با تجربه است.

در زمان واژگونی خودرو و تعمیر توسط تعمیرکار، پرس های موجود در زیر نوار های دور در های خودرو از بین می رود. اثر پرس هایی که توسط کارخانه ایجاد می گردد به راحتی قابل تشخیص است. گاهی اوقات تعمیرکاران هم این نوع پرس ها را ایجاد می نمایند، اما هرگز مشابه یا پرس کارخانه نمی گردد.

توجه به فاصله سر شاسی ها

یکی دیگر از نقاط مهمی که می تواند به تشخیص واژگونی خودرو یاری کند فاصله سر شاسی هاست. یک کارشناس در صورت قرار دریافت خودرو روی چاله مخصوص می تواند متوجه بازسازی شاسی خودرو گردد. علاوه بر تمام مواردی که گفته شد خودرو های واژگون شده در نحوه حرکت هم مسائلی دارند که قابل تشخیص هستند.

در خودرو هایی که از جلو تصادف شدید داشته اند تنظیم فرمان به هم خورده و شاسی خودرو از تنظیمات اولیه خود خارج می گردد. اگرچه بعضی از تعمیرکاران سعی می نمایند با کشیدن شاسی و تنظیم آن این نقص را پنهان نمایند، اما به مرور زمان این نقص به خوبی خود را در خودرو نشان می دهد.

وجود صدای اضافی

عدم تنظیم جلوبندی در خودرو های واژگون شده منجر به لاستیک سایی خودرو نیز می گردد که در آن به دلیل خارج شدن لاستیک ها از زوایای استاندارد، از یک سمت ساییده می شوند. علاوه بر این وجود انواع صدا های اضافی در خودرو می-تواند دلیلی برای واژگونی خودرو باشد.

منبع: میهن فال

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "چند روش ساده برای شناسایی خودروی چپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش ساده برای شناسایی خودروی چپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید