چین: هیچ هراسی از تحریم هنگ کنگ توسط آمریکا نداریم

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود پکن هیچ هراسی از تحریم هنگ کنگ توسط ایالات متحده ندارد و با اتخاذ اقدامات متقابل، قاطعانه از منافع ملی خود دفاع خواهد نمود.

چین: هیچ هراسی از تحریم هنگ کنگ توسط آمریکا نداریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا به نقل از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه 10 تیر(30 ژوئن) در پکن گفت که تصویب و اجرای قانون امنیت ملی در هنگ کنگ بخشی از امور داخلی چین است و هیچ کشور خارجی حق دخالت در آن را ندارد. چین هیچ هراسی از تحریم هنگ کنگ توسط ایالات متحده ندارد و با اتخاذ اقدامات متقابل، قاطعانه از منافع ملی خود دفاع خواهد نمود.

روز دوشنبه 9 تیر (29 ژوئن)، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: پس از تصویب و اجرای قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ، بی درنگ صادرات تجهیزات دفاعی ساخت ایالات متحده به چین و سایر فناوری های نظامی و غیرنظامی آمریکایی به هنگ کنگ محدود خواهد شد. در همان روز، وزارت بازرگانی آمریکا نیز بیانیه ای را به پیرو سخنان پومپئو منتشر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسش های وبلاگ بارسلونا در این رابطه گفت: عزم دولت چین برای پاسداری از استقلال، امنیت و منافع ملی تغییر نکرده است؛ یک کشور، دو نظام همچنان با قاطعیت اجرا خواهد شد و همانند گذشته چین با دخالت نیروهای خارجی در امور هنگ کنگ مبارزه خواهد نمود.

وی تاکید نمود: چین هیچ هراسی ندارد؛ چرا که کوشش های ایالات متحده برای جلوگیری از اجرای قانون امنیت ملی در هنگ کنگ به وسیله تحریم هیچ سرانجامی نخواهد داشت. در برابر این اقدامات اشتباه آمریکا، چین نیز با اجرای تدابیر لازم، قاطعانه از منافع ملی خود دفاع خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چین: هیچ هراسی از تحریم هنگ کنگ توسط آمریکا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: هیچ هراسی از تحریم هنگ کنگ توسط آمریکا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید