گلکسی اس23 بدافزار پنهان در تصاویر را شناسایی می کند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سامسونگ از اضافه شدن قابلیتی تازه به سری گوشی های گلکسی اس23 خبر داد که می تواند بدافزار های پنهان در تصاویر را شناسایی و از عملکرد آن ها جلوگیری کند.

گلکسی اس23 بدافزار پنهان در تصاویر را شناسایی می کند

به گزارش آی تی ایران، این قابلیت که تحت عنوان Message Guard شناخته می شود، در پی افزایش حملات زیرو-کلیک (Zero-click) در گوشی های هوشمند توسعه داده شده است. در این حملات، بدافزار روی گوشی فرد قربانی بدون آنکه وی روی یک لینک کلیک کند یا اقدام دیگری انجام دهد، نصب می شود.

حالا سامسونگ بیان نمود که این قابلیت روی اپلیکیشن های Messages این شرکت و گوگل Messages در گوشی های گلکسی اس23 جواب داده و می تواند مانع از ورود بدافزار ها به گوشی شود.

بر اساس اعلام سامسونگ، Message Guard در پس زمینه گوشی اجرا می شود و عملکرد آن نیز به گونه ای است که هرگونه فایل دریافتی کاربر با پسوند های PNG، JPEG، JPG، GIF، ICO، WEBP، BMP و WBMP را ایزوله می کند.

این ابزار تصاویر را بیت به بیت چک می کند تا هرگونه کد مخربی را که می تواند گوشی را آلوده کند، شناسایی کند.

سامسونگ همچنین بیان نمود که قابلیت Message Guard به زودی به دیگر گوشی ها و تبلت های مجهز به رابط کاربری UI 5.1 و نسخه های بعد از آن، اضافه خواهد شد.

به گفته این شرکت، قابلیت مذکور از طریق یک آپدیت نرم افزاری عرضه می شود و فعالیت های نظارتی آن، روی اپلیکیشن های پیام رسانی ساخت دیگر شرکت ها نیز اجرا خواهد شد.

منبع: فرارو

به "گلکسی اس23 بدافزار پنهان در تصاویر را شناسایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس23 بدافزار پنهان در تصاویر را شناسایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید