یونکر: کشورهای اروپایی علاقه به یکدیگر را از دست داده اند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه روند برگزیت نشان دهنده عدم وجود دموکراسی در بریتانیا است، گفت کشورهای اروپایی دیگر به هم علاقمند نیستند.

یونکر: کشورهای اروپایی علاقه به یکدیگر را از دست داده اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا با هشدار درباره سوءاستفاده دولت بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت که کشورهای این قاره علاقه به یکدیگر را از دست داده اند.

یونکر در مصاحبه با روزنامه آلمانی هندلسبلات با بیان اینکه کشورهای اروپایی علاقه جمعی به یکدیگر را از دست داده اند گفت اما در رابطه بین انگلیس و اتحادیه اروپا، این نهاد اروپایی بوده که مورد سوءاستفاده قرار گرفته و نهایتا پس زده شده است.

وی که در ماه نوامبر 2019 ماموریتش به عنوان رئیس کمیسیون اروپا به انتها می رسد، گفت : ما (کشورهای اروپایی) یکدیگر را دوست نداریم. ما علاقه جمعی به هم را از دست داده ایم... پنج یا شش بعد از جنگ جهانی دوم نیز این رخ داده بود. با این حال این روزها در مقایسه با سال 1952، عاشق شدن کشورهای اروپایی به یکدیگر ساده تر است.

به نوشته روزنامه گاردین یونکر ضمن اشاره به تصمیم دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا شرح داد: برگزیت، یک مورد خاص است. اگر شما 40 سال در گوش یک ملت بخوانید که به اتحادیه اروپا تعلق ندارد، آنگاه تصمیم به ترک (اتحادیه) نتیجه منطقی خواهد بود.

رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه بریتانیا به صورت غیرمنصفانه این نهاد را مقصر عدم پیشرفت طرح برگزیت می داند، اضافه نمود: کمیسیون اروپا هرچه می تواند انجام می دهد. اما نمی تواند همه مسائل را حل نماید. کمیسیون نمی تواند ضعف دولت ها و دموکراسی ها در اروپا را جبران کند. به بریتانیا نگاه کنید.

وی در انتها گفت این واقعیت که دولت و اپوزسیون سه سال بعد از همه پرسی برگزیت، آغاز به مذاکره در این باره کردند نشانه قدرت دموکراسی در بریتانیا نیست.

این در حالی است که یونکر چند ماه پیش گفته بود اتحادیه اروپا به دنبال مخالفت با اجرایی شدن برگزیت نیست و برگزاری همه پرسی مجدد در این مورد، تصمیمی است که به انگلیسی ها بستگی دارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "یونکر: کشورهای اروپایی علاقه به یکدیگر را از دست داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: کشورهای اروپایی علاقه به یکدیگر را از دست داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید