2 هزار مهاجر غیرقانونی از آب های مدیترانه نجات داده شدند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران: تنها طی روز گذشته (شنبه) بیش از 2 هزار مهاجر غیرقانونی تلاش داشتند با عبور از دریای مدیترانه به خاک اروپا برسند که گارد ساحلی ایتالیا آنها را نجات داد.

2 هزار مهاجر غیرقانونی از آب های مدیترانه نجات داده شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا به نقل از رویترز، تنها طی روز گذشته (شنبه) بیش از 2 هزار مهاجر که سوار بر قایق های ماهیگیری چوبی بودند و تلاش داشتند با عبور از عرض دریای مدیترانه خود را از شمال آفریقا به اروپا برسانند، نجات داده شدند. این مهاجران از سوی گارد ساحلی ایتالیا و یک نهاد خیریه خصوصی موسوم به موآس (MOAS) از آب نجات داده شده اند.

بنا به اعلام این نهاد خیریه، این گروه با هماهنگی کشتی های ایتالیایی ، آلمانی و ایرلندی، بیش از 2 هزار مهاجر را نجات دادند.

یک سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا نیز گفت: طی 24 ساعت گذشته دست کم 15 عملیات نجات اجرا شده است.

وی بدون اینکه تعداد دقیق نجات یافتگان را اعلام کند، گفت: هم اکنون تعداد دیگری عملیات نجات در حال انجام است.

مبدأ اغلب قایق های حامل مهاجرین غیرقانونی، کشور جنگ زده لیبی است که از سال 2012 و در پی کشته شدن معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور گرفتار جنگ داخلی شده است.

در نتیجه، به علت امنیت ضعیف در لیبی، بسیاری از مهاجران با خروج از مناطق دچار نزاع در قاره آفریقا از خاک لیبی به عنوان نقطه ترانزیت به اروپا استفاده می کنند.

طبق گزارش سازمان ملل، طی پنج ماه اول سال جاری بیش از 45 هزار مهاجر به سواحل ایتالیا رسیده اند. این میزان 12 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشته است. سازمان ملل پیش بینی می کند طی سال جاری 200 هزار مهاجر در تلاش برای رسیدن به اروپا از راستا دریای مدیترانه عبور کنند. این میزان سال گذشته برابر با 170 هزار نفر بوده است.

انتظار می رود طی ماه های تابستان به علت آرام بودن آب های دریای مدیترانه و آسان تر بودن عبور از آن، تعداد بیشتری تلاش کنند با عبور از این دریا به اروپا برسند.

در آوریل گذشته بود که یکی از فاجعه بارترین تلاش های مهاجرت در دریای مدیترانه به وقع پیوست، جایی که یک کشتی حامل 750 مهاجر در آب واژگون شد. تنها 28 تن از سرنشینان این کشتی نجات یافتند.

1

منبع: تسنیم

به "2 هزار مهاجر غیرقانونی از آب های مدیترانه نجات داده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هزار مهاجر غیرقانونی از آب های مدیترانه نجات داده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید