آیا نوزادان می توانند عسل مصرف نمایند؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، اگرچه مصرف عسل خواص فراوانی دارد، اما این مسئله در خصوص نوزادان فرق می نماید.

آیا نوزادان می توانند عسل مصرف نمایند؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از پایگاه دانشنامه بریتانیکا، یکی از چیز هایی که معمولا بچه ها (دست کم بخش قابل توجهی از آنها) مصرف آن را دوست دارند، شیرینی جات است. اما باید بگوییم یک نوع شیرینی هست که باید مراقب مصرف آن در نوزادان باشید و آن عسل است.

سازمان دنیای بهداشت یکی از گروه های پزشکی در دنیا است که با این مسئله که نباید به نوزادان زیر 12 ماه (زیر یکسال) عسل داده گردد، موافقت نموده است؛ خواه این عسل به شیر خشک آن ها اضافه گردد و یا برای دندان در آوردن آن ها و یا شیرین کردن غذایشان باشد. اما دلیل ممنوعیت خوردن عسل برای نوزادان چیست؟

مشکل تغذیه با عسل برای نوزادان به رشد میکروبیوم آن ها مربوط است؛ مجموعه ای از میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و آرکی ها (موجودات زنده تک یاخته ای) در داخل و نیز روی بدن انسان زندگی می نمایند که به تنظیم رژیم غذایی یاری نموده و بر عملکرد بسیاری از بخش های بدن تأثیر می گذارند.

پیش از آنکه نوزادان به سن یکسالی برسند، باکتری های داخل روده آن ها به مقدار کافی به منظور متوقف ساختن باکتری های مضر مشخصی که بدن را عفونی می نماید، رشد ننموده اند. کلوستریدیوم بوتولینوم یک باکتری بالقوه سمی است که علاوه بر ایجاد بیماری به نام بوتولیسم نوزادان اغلب در عسل های خام و فرآوری شده یافت می گردد. بر اساس پژوهشی که نتایج آن در سال 1998 انتشار یافت، تا 25 درصد از محصولات عسل دارای هاگ های این باکتری هستند.

بعلاوه نشانه های بوتولیسم نوزادان می تواند ترسناک باشد. این علائم می توانند شامل ضعیف شدن عضلات شده و سبب گردد تا نوزادان نتوانند پا ها و بازو های خود را تکان دهند.

با این حال هیچ اثر درازمدتی از این بیماری وجود ندارد و درمان این علائم که خطرناک است، در دسترس است. بسیاری از بیماران با دریافت یکی از آنتی توکسین ها (پادتن هایی که هر یک برای خنثی کردن اختصاصی انواع سم تجویز می شوند.) به سرعت بهبود می یابند. اما برترین راه پیش از درمان، اجتناب از آن در نوزادان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آیا نوزادان می توانند عسل مصرف نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نوزادان می توانند عسل مصرف نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید