اعلام کشف مجسمه قرون وسطایی پس از قرنها

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف مجسمه قرون وسطایی پس از قرنها صورت پذیرفت.

اعلام کشف مجسمه قرون وسطایی پس از قرنها

جریان چیست؟

مجسمه تاریخی که در دوران حکومت هنری هشتم تخریب و برای قرن ها پشت ارگ کلیسا با غبار پوشانده و فراموش شده بود، اکنون در جریان اکتشافی که کارشناسان آن را فراتر از انتظار توصیف می نمایند بازسازی شد.

این مجسمه تاریخی که گمان می رود مجسمه ای از پیکر جان دبلتون، یک کشیش باشد در کلیسای قرون وسطایی واقع در دربی شایر کشف شده است.

به گفته کارشناسان قدمت این مجسمه به 1350 بازمی گردد و به همین دلیل بعنوان قدیمی ترین مجسمه مرمرسفید یک کشیش در بریتانیا محسوب می گردد.

کارشناسان معتقدند این مجسمه توسط یک مجسمه ساز ماهر ساخته شد، چرا که ردای این کشیش بسیار ماهرانه و دقیق تراشیده شده است.

درحقیت این اکتشاف به دست آن هیتکات، متولی این کلیسا انجام شده است. هیتکات از معدود کسانی بوده که از وجود این مجسمه تاریخی اطلاع داشته است.

هیتکات می گوید: من از همان ابتدا یعنی از زمانی که یک کودک سه یا چهارساله بودم از وجود این مجسمه آگاه بودم. پدر و پدربزرگم هر دو از متولیان کلیسا بودند و زمانی که کودک بودم پشت ارگ کلیسا را دیده بودم. می توانستم ببینم مجسمه ای پشت ارگ وجود دارد، اما به آن اهمیت نمی دادم و نمی دانستم این مجسمه چیست.

چهار سال پیش بود که از انجمن آثار تاریخی کلیساها با هیتکات تماس گرفتند و گفتند با توجه به اسناد قدیمی یک مجسمه مرمر سفید کشیش باید در این کلیسا وجود داشته باشد و اینگونه بود که با پیگیری های هیتکات این مجسمه کشف شد. حالا این مجسمه پس اتمام پروژه بازسازی برای رونمایی آماده شده است.

منبع: همگردی

به "اعلام کشف مجسمه قرون وسطایی پس از قرنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف مجسمه قرون وسطایی پس از قرنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید