جاذبه های گردشگری ریکیاویک، بیانی نو از ایسلند زیبا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ریکیاویک، مرکز ایسلند (همسایه انگلستان، نروژ و گرینلند) شما را با پاهای خودتان به خانه های ساحلی رنگ شده جالب و پر جنب و جوش می کشاند. به یکی از بوتیک های به روز خود می برد و هر بار تاریخ وایکینگ کشور خود را به شما یادآوری می نماید. رکیاویک 215000 نفری، آرام، محزون، تاریخی و هنری است. سرزمین آتش و یخ به طور طبیعی خیره کننده است. بنابراین مهم نیست که در حال قدم زدن در خیابان های مجذوب کننده باشید یا در حال لذت بردن از یک گشت و گذار باشید و یا در یکی از 17 استخر حرارتی شهر در حال استراحت باشید. در هر صورت پس زمینه عکستان بسیار فوق العاده و به یاد ماندنی خواهد بود. برترین چشم انداز ریکیاویک از بالای برج کلیسای هالگریمکسرکیا (Hallgrímskirkja) در قلب شهر دیده می گردد. ریکیاویک کعبه معماری خیره کننده و عناصر فرهنگی است. شما در این شهر ریشه های عمیق تاریخ وایکینگ در هم آمیخته با انرژی معاصر خلاقیت مدرن را حس خواهید کرد. در حالی که در خود شهر کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد، سفر یک روزه به نقاط دیدنی فراوان آن مانند تالاب آبی و آبشارهای طبیعی در حومه شهر، بسیار آسان است. مهم نیست تصمیم بگیرید چطور وقت خود را در ریکیاویک صرف کنید، استخرهای آبگرم عمومی و نورهای شفق شمالی تنها بخشی از چشم انداز ای است که می بینید. بنابراین اگر وقت دارید بنشینید و اطراف خود را دیدن کنید. ما در این مطلب شما را با دیدنی های ریکیاویک و جاذبه های گردشگری ریکیاویک آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری ریکیاویک، بیانی نو از ایسلند زیبا

1.کلیسای هالگریمسکرکیا

برجسته ترین ویژگی ریکیاویک کلیسای هالگریمسکرکیا در مرکز ریکیاویک است. از آن جایی که این بنا تقریبا از تمام نقاط ریکیاویک قابل مشاهده است، یافتن مسیر به سوی آن بسیار آسان است و باید یکی از اولین توقف های شما باشد. این بنای ملی هم از خارج و هم از داخل خیره نماینده و به یاد ماندنی است. این بنا به عنوان ادای احترام به شاعر ایسلندی، هالگریمور پتورسون ساخته شد. لوله 25 تنی با شکوه درون کلیسا یکی از ویژگی های قابل توجه آن است. ساخت و ساز در کلیسای هالگریمسکرکیا بیش از 40 سال طول کشید و به نماد ریکیاویک تبدیل شد. بعد از این که سالن اصلی کلیسا را کشف کردید، از فروشگاه هدیه یک توکن خریداری کنید و با آسانسور تقریبا 74 متر به بالا بروید. این برترین منظره شهر است. ما در اینجا به توضیح تماشای های ریکیاویک و جاذبه های گردشگری ریکیاویک خواهیم پرداخت.

2.تور تماشای نهنگ

ایسلند به وسیله اقیانوس احاطه شده است و فرصت های زیادی برای تماشای نهنگ ها در ریکیاویک ارائه می نماید که از تماشای های ریکیاویک و جاذبه های گردشگری ریکیاویک است، گشت و گذارهای تفریحی، ملاقات نزدیک با نهنگ های کوهان دار و مینک هم ارائه می دهند. در این تورها احتمالا سایر حیوانات مانند دلفین ها را هم خواهید دید. شرکت های گردشگری متعددی از جمله الدینگ (Elding)، اسپشیال تورز (Special Tours) و نهنگ سافاری (Whale Safari) تورهای منظمی به خارج از بندر قدیمی برگزار می نمایند. بسته به این که در چه زمانی از سال به این جا سفر می کنید تورهای ویژه ای در دسترس خواهند بود مانند تورهای ماه های ژوئن و آگوست با سفرهایی که از نیمه شب آغاز می شوند.

3. مرکز شهر ریکیاویک

در طول سفر خود به ریکیاویک برای کاوش در مرکز شهر برنامه ریزی کنید. این جا مانند هیچ یک از مرکز شهرهایی که تا به حال تجربه نموده اید، نیست. به جای فروشگاه های سوغات محلی، بوتیک های مستقلی را می بینید که اقلام منحصر به فرد، مانند لباس پشم ایرلند و سفال سنگ های آتشفشانی می فروشند. برای لذت از فروشگاه ها و صرف غذاهای سنتی خوشمزه وقت بگذارید. اجازه دهید قدم هایتان شما را به گردشگاه اسکله ببرد تا نسیم اقیانوس را احساس کنید و هنر و معماری زیبای شهر را مشاهده کنید. در اواخر بعد از ظهر در نزدیکی مجسمه صخره ای سولفار (Solfar) می توانید از یکی از باشکوه ترین غروب های آفتاب ایسلند لذت ببرید. اگر می خواهید در نزدیکی جاذبه های گردشگری شهر اقامت داشته باشید، هتل لوتوس (Hotel Lotus) به فاصله کمی پیاده روی از بسیاری از منظره ها و مسیرهای اتوبوس قرار گرفته است. این مطلب برای درک بهتر جاذبه های گردشگری ریکیاویک و تماشای های ریکیاویک است.

4.هارپا

حتی اگر در یک کنسرت در تالار کنسرت هارپا (Harpa) شرکت ننموده باشید، از تجربه یکی از برترین نمادهای ریکیاویک لذت خواهید برد. معماری هنری منحصر به فرد این بنا برنده جوایز بین المللی شده است. ظاهر لانه زنبوری آن در نور روز چشم نواز است و در شب با تغییر رنگ پنجره ها به رنگین کمانی از رنگ ها، محسور نماینده می گردد. در داخل این بنا دو رستوران غذای معتبر ایسلندی وجود دارد و یک فروشگاه هدیه کوچک هدایای منحصر به فردی از بسیاری از هنرمندان محلی را به فروش می رساند. اگر می توانید به یک کنسرت در هارپا (Harpa) بروید، برای زمان اضافی قبل یا بعد از آن برای لذت بردن از شام و پیاده روی در کنار آب هم برنامه ریزی کنید. این مقاله برای فهم بیشتر از جاذبه های گردشگری ریکیاویک و تماشای های ریکیاویک است.

5.استخرهای آبگرم

یکی از فعالیت های فوق العاده برای قرار دادن در لیست کارهایی که باید در ریکیاویک انجام دهید، ریلکس کردن در استخرهای آبگرم است. 17 استخر واقع شده در اطراف شهر با آب طبیعی زمین گرمایی ایسلند پر شده اند. استخرهای آبگرم محل اجتماعات ریکیاویک هستند که برای فکر و روح درمان طبیعی فراهم می نمایند. این استخرهای جمعی بخش مهمی از فرهنگ ایسلندی و راهی برای غوطه ور شدن شما در آداب و رسوم کشور هستند. البته احتیاجی به ذکر ویژگی های شفابخش این استخرها نیست. اگر وقت دارید، برای تجربه استخر آبگرم نهایی، یک سفر یک روزه به تالاب آبی داشته باشید. این بخش از تماشای های ریکیاویک است.

6.نمایشگاه زیستگاه ریکیاویک

یکی از برترین روش های تطبیق خود با فرهنگ ایسلندی، بازدید از موزه نمایشگاه زیستگاه است. این موزه به وسیله موزه شهر ریکیاویک اداره می گردد، اما در یک ساختمان جداگانه واقع شده و بازدید از آن به دو ساعت زمان احتیاج دارد. تورهای راهنمایی شده در دسترس هستند، اما طرح موزه امکان این که خود به تنهایی بتوانید در آن کاوش کنید را هم مهیا نموده است. به وسیله مصنوعات باستانی حفاظت شده در خصوص زیستگاه اولین وایکینگ ها در ریکیاویک اطلاعات کسب کنید. صفحه نمایش های تعاملی دیجیتال شما را به چندین قرن پیش می برند تا حیات ایسلندی اولیه را تجربه کنید و به شما درک نوی از تاثیرات وایکینگ که در سراسر شهر مشاهده می کنید می دهد. این موضوع درباره تماشای های ریکیاویک است.

7. سفر یک روزه به کوه اسجا ریکیاویک

حضور پرشکوه کوه اسجا (Mount Esja) در فاصله کمی از ریکاویویک یکی از برترین سفرهای یک روزه ای را ایجاد می نماید که می توانید در طول سفر خود داشته باشید. با پیاده روی در یکی از مسیرهای اصلی در اطراف کوه از هوای تازه ایسلند لذت ببرید. هر مسیر تا بالای کوه به وسیله علائم نشان دهنده سطح سختی تعیین شده است. کوه اسجا هم برای پیاده روی های گاه به گاه و هم برای سفرهای یک روزه افراطی مناسب است. شما می توانید تا بالای این کوه به ارتفاع 914 متری پیاده روی کنید و کتاب مهمان را امضا کنید یا از متداول ترین توقفگاه به نام استین (Steinn) که تنها کمی از قله فاصله دارد، برگردید. توجه داشته باشید که مسیر فراتر از استین نسبتا سخت است بنابراین فقط کوه نوردان و مسافرین با تجربه باید دست به این کار بزنند.

8.موزه پرلان عجایب طبیعی ایسلندی ریکیاویک

موزه پرلان (Perlan Museum) شگفتی های طبیعی ایسلندی یک ساختمان زیبا با نمایشگاه های نو و پیشرفته است که بر روی بسیاری از شگفتی های طبیعی کشور تمرکز دارد. یکی از مهم ترین این نمایشگاه ها، یک غار یخی تکراری است که می توانید در دمای منفی 14 درجه فارنهایت در آن به کاوش بپردازید. این نمایشگاه یخچال های طبیعی تاریخچه یخچال های طبیعی در ایسلند را آنالیز و به منظره آینده این شگفتی های طبیعی می پردازد. در سال 2018 یک نمایشگاه افلاک نما با یک تجربه فریبنده زیر گنبد صوتی و تصویری بازگشایی می گردد که شما را در داخل شگفتی های آسمان ایسلند قرار می دهد. هنگامی که از پرلان تماشا می کنید، برای یک دیدگاه پانورامای 360 درجه ای از ریکیاویک سری به عرشه مشاهده بزنید. پرلان بعد از بازسازی همراه با بعضی از نمایش هایش در تابستان سال 2017 بازگشایی شد.

9.منطقه بندر قدیمی ریکیاویک

قدم زدن در منطقه بندر قدیمی ریکیاویک به شما یک حس واقعی فرهنگ ایسلندی می دهد. این بخش از شهر دارای بعضی از برترین منظره ها خلیج و کوه اسجا است و بعلاوه نقطه خروج برای تورهای تماشای نهنگ و سفرهای مرغان دریایی و پنگوئن ها از این جا است. بسیاری از ساختمان های رنگارنگ پر جنب و جوش در ناحیه بندر قدیم بازسازی شده اند و به فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها تبدیل شده اند. برخورد نفوذ تاریخی اسکاندیناوی (Scandinavian) و شعله ور شدن شیک و مدرن، در بندر قدیمی یک انرژی فوق العاده به وجود آورده است.

10.موزه فضای باز آربائر ریکیاویک

موزه فضای باز آربائر (Arbaer Open Air Museum) یک دهکده کوچک با بیش از 20 خانه تاریخی ایسلندی برای اکتشاف است. در منطقه قدم بزنید تا ببینید که خانه های روستایی چطور در طول سال ها ساخته می شدند و یک نگاه اجمالی به زندگی واقعی ایسلندی بیاندازید. این یک روش تعاملی برای یادگیری در خصوص تاریخ منحصر به فرد ایسلند به وسیله این روستا و مزرعه بازسازی شده است. بعد از کاوش در نمایشگاه ها، در خانه دیلون (Dillons House) توقف کنید و یک فنجان قهوه بنوشید و از منظره اطراف لذت ببرید.

11. جزیره ویدی

مقاومت در برابر جذابیت جزیره ویدی (Videy Island) تقریبا بسیار سخت است. خوشبختانه شما می توانید این جزیره را ببینید و از منظره تماشای شبه جزیره اسنائفلنس (Snaefellsnes) و منطقه اصلی لذت ببرید. این جزیره بسیار مهم است زیرا یکی از اولین منطقه ها واقع شده در ایسلند بود. عناصر طبیعی، از حیات وحش گرفته تا پوشش گیاهی، همگی فراوانند و این منطقه را به مکان مورد علاقه عکاسان، هنرمندان و کسانی که در پی جذب زیبایی طبیعی صلح آمیز ایسلند هستند تبدیل نموده است. مسیرهایی برای افراد پیاده و بعلاوه دوچرخه سواران تعبیه شده است. نقطه عطف در طول سفر شما به جزیره ویدنی تصور آثار هنری برج صلح (Imagine Peace Tower) به وسیله یوکو آنو (Yoko Ono) است.

12.آبشار بروارفوس

برای تجربه یکی از نفسگیرترین آبشارهای ایسلند مجبور نیستید راه دوری بروید. آبشار بروارفوس (Bruarfoss) در ریکیاویک آب آبی رنگ طبیعی را به رنگی نمایش می دهد که واقعی به نظر نمی رسد. آبشار کامل مجموعه ای از آبشارهای چشمه های همگرا است. تعجب آور نیست که بروارفوس آبشار محبوب عکاسان باشد. اگر قصد سفر دارید، زمان توقف در آن جا را تا جایی که می توانید کاهش دهید چرا که بسته به شرایط آب و هوایی ممکن است مسیرهای پیاده روی لغزنده و گشت و گذار سخت گردد. برای رفتن به این مکان به یک جفت کفش مناسب و سلامت بدنی احتیاج دارید. مطمئن باشید منظره آبشار ارزش کفش اضافی ای که باید در چمدانتان حمل کنید را دارد.

منبع: همگردی

به "جاذبه های گردشگری ریکیاویک، بیانی نو از ایسلند زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ریکیاویک، بیانی نو از ایسلند زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید