برای اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله چه نکاتی را رعایت کنیم

به گزارش وبلاگ بارسلونا، اتاق یا خانه ای که دارای مبل و اثاث زندگی باشد. این یک جمله می گردد تعریف ساده از یک خانه مبله. عده ای از افراد به دلایل شخصی ترجیحشان این است که در خانه های مبله زندگی نمایند. بااینکه این سبک خانه ها مزایای زیادی برای متقاضیان دارد باید توجه داشته باشید اجاره کردن آن و تحویل دادنش به واسطه وسایلی که از ابتدا در آن وجود داشته، کمی پیچیده است و اگر به آن دقت نکنید، قطعا با مشکل روبه رو می شوید.

برای اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله چه نکاتی را رعایت کنیم

چه کسانی هوادار خانه های مبله هستند؟

خانه های مبله برای افرادی که قرار است مدت کوتاهی در شهر دیگری ساکن شوند و نمی خواهند هزینه زندگی در هتل را بپردازند، جزو مناسب ترین گزینه هاست. آن ها می توانند با پرداخت مبلغ کمتر، در خانه هایی ساکن شوند که وسایل اولیه برای زندگی را دارد و قیمتش هم مناسب است.

یکی از مزیت های خانه های مبله این است که شما را از شر هزینه و زحمت اسباب کشی راحت می نماید. می توانید روزی که قراردادتان به انتها رسید، ساک وسایل شخصی تان را در دست بگیرید و بدون تکان دادن یک استکان خانه را ترک کنید. احتیاج نیست وقت تان را بابت جمع آوری، شست وشو، بسته بندی، باز کردن، چیدن و… هدر دهید. راحت و آسوده از یک خانه به خانه دیگر خواهید رفت.

اصولاً قیمت خانه های مبله با میزان امکاناتی که دارد بالا و پایین می رود. خانه های مبله معمولاً با داشتن وسایل اولیه هزینه متعارفی دارند اما اگر دنبال خانه لوکس هستید که وسط پذیرایی آن تنیس و بیلیارد جا خوش نموده باشد، مبلمانش از جنس مرغوب باشد و پرده های گران قیمت پرده های آن را پوشانده باشند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

چطور وسایل خانه را چک کنیم؟

برای چک کردن وسایل خانه باید شبیه به آدم وسواسی و تیزبین عمل کنید. چیزی نباید از چشمتان دور بماند خصوصاً اگر قرار باشد چند ماهی در خانه ساکن شوید. رویه های مبل، فرش، تخت و هر چیز دیگری که قرار است روزانه از آن بهره ببرید را با دقت ببینید.

وسایل برقی خانه را یکی یکی روشن نموده و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. تلویزیون، چای ساز، قهوه جوش و هر آن چیزی که در خانه برقی است را حتماً امتحان کنید.

در نهایت هم لیست وسایلی که در خانه است را از صاحب خانه تحویل بگیرید، آن را با وسایل موجود چک کنید و روز موعد به همان شکل تحویل دهید.

همه چیز خانه مبله را احتیاج دارید؟

برای جلوگیری از احتمال آسیب دیدن وسایل منزل، باید قبل از وقوع به فکر چاره باشید. راهکارش در خانه های مبله این است که وسایلی را که احتیاج ندارید تحویل نگیرید و از صاحب خانه خواهش کنید یا آن ها را ببرد یا بسته بندی نموده و در کمد وبلاگ بارسلونای یا انباری، جایی که در دسترس نباشد و شما نیز در قبال آن مسئولیتی نداشته باشید قرار دهد.

آسیب ها چه می گردد؟

درست است که آسیب ها معمولا در اتمام قرارداد به چشم می آیند و روز تخلیه لحظه پرداخت خسارت فرا می رسد، اما بهترین کار این است که برای خسارت ها قبل از ساکن شدن در خانه چاره اندیشی کنید.

ممکن است قبل از اجاره خانه با صاحب خانه به توافق شفاهی و کلامی در مورد آسیب ها و میزان خسارت برسید، اما توافق شفاهی در این مورد هیچ به کارتان نمی آید.

اولین و مهم ترین کاری که قبل از امضا قولنامه خانه باید انجام بدهید این است که باید ریز و درشت توافقات تان و آن چه که از خرابی و آسیب های خانه لیست نموده اید را ضمیمه قولنامه کنید؛ کاملا رسمی و بدون مشکل.

حالا اگر به هر دلیلی وسیله ای در این خانه مبله اجاره ای آسیب دید باید چطور عمل کنید؟ معیارتان می تواند مثل هر مستأجر و صاحب خانه دیگر باشد. مستاجر مسئول تعمیر و نگهداری روزمره ملک است و صاحب خانه مسئول کارهای عمومی و تعمیرات.

اگر یک خانه معمولی اجاره کنید و روز سوم ساکن شدن شما در آن خانه، لوله فاضلاب بترکد یا به هر دلیلی احتیاج به تعویض داشته باشد، چه می کنید؟ قطعا تلفن به دست می گیرید و به صاحب خانه خبر می دهید و از او می خواهید مشکل را حل نماید.

اما اگر سهوا فرش خانه را بسوزانید، گوشه ای از مبل را پاره کنید، چیزی در لوله فاضلاب بیندازید و جهت آب را بند بیاورید، تابلوی گران قیمتی را بشکنید؛ در این صورت باید از جیب خودتان آن وسیله را تعمیر یا تعویض کنید. همین رفتار را باید در مقابل خانه مبله تان انجام بدهید.

اگر تعمیر بخشی از خانه بنابر همان توافق اولیه بر عهده شما بود حتما چند کارشناس فنی و خبره را برای بازدید از محل دعوت کنید و با بهترین آن ها برای برطرف خرابی به توافق برسید.

مورد دیگری که بهتر است آن را به خاطر بسپارید این است که اگر خانه مبله ای پیدا کنید که صاحبش آن را بیمه نموده باشد، قطعا می توانید با خیال راحت تری در آن روزگارتان بگذرانید. هر چند تعداد این خانه ها ممکن است خیلی زیاد نباشد، اما اگر لا به لای پیشنهادات تان چنین گزینه ای بود، بهتر است روی آن بیشتر فکر کنید.

منبع: دیوار

به "برای اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله چه نکاتی را رعایت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله چه نکاتی را رعایت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید