برای تغییر ظاهر کابینت آشپزخانه چکار کنیم؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، تغییر طراحی کابینت ها و عوض کردن کامل آنها می تواند خیلی پردردسر و هزینه بر باشد. گاهی وقت ها با ایجاد تغییرات کوچک تر می توانید به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید و فضای آشپزخانه را هم تغییر دهید. مخصوصا اگر کابینت هایتان چندان قدیمی نباشند، می توانید با تغییر ظاهر کابینت و محیط، حال و هوای آشپزخانه را به کلی تغییر دهید. این تغییرات می توانند شامل رنگ کردن کابینت، عوض کردن درهای کابینت، برداشتن درها یا حتی اضافه کردن طبقه های ساده روی دیوار به جای کابینت باشد. در ادامه تعدادی از ایده های جالب برای تغییر ظاهر کابینت و آشپزخانه را به شما معرفی می کنیم تا در صورت احتیاج از آنها بهره ببرید.

برای تغییر ظاهر کابینت آشپزخانه چکار کنیم؟

هزینه کابینت در سال 1397 چقدر است؟

استفاده از قفسه به جای کابینت

یکی از جدیدترین طرح های مورد استفاده در آشپزخانه های مدرن، استفاده از قفسه به جای کابینت های بالایی است. حتی می توانید به جای استفاده از قفسه درهای کابینت را بردارید. در این قفسه ها یا کابینت های باز می توانید ظروف تزیینی و زیبا بچینید تا نه تنها فضای چیدن ظرف ها را از دست ندهید؛ بلکه محیط زیباتری هم به دست بیاورید. استفاده از قفسه یا کابینت بدون در باعث می گردد آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد. علاوه بر این هزینه های ساخت و اجرای چنین طرحی از ساخت کابینت کمتر است. استفاده از قفسه به جای کابینت، محیط آشپزخانه را از یکنواختی در می آورد و با چیدن ظروف زیبا یا قراردادن گلدان های کوچک داخل این قفسه ها می توانید زیبایی آشپزخانه را بیشتر کنید.

کابینت های قدیمی را رنگ کنید

خیلی وقت ها پیش می آید که توان پرداخت هزینه تعویض کابینت ها را نداریم یا کابینت های خانه آن قدر قدیمی نیستند که بخواهیم آنها را عوض کنیم. در چنین شرایطی می توانیم تغییر ظاهر کابینت را با رنگ زدن آنها ایجاد کنیم. البته انتخاب رنگ مناسب و مخصوص کابینت ها می توانند کمی دردسر داشته باشد؛ اما تغییر رنگ کابینت ها باعث می گردد فضای جدید و تمیزی برای آشپزخانه ایجاد گردد. چنین تغییری همان حس تعویض کابینت ها را دارد و هزینه بسیار کمتری هم به همراه خواهد داشت.

جزیره کوچک متحرک

اگر فضای کافی برای اجرای یک جزیره بزرگ در آشپزخانه ندارید، می توانید از مدل های متحرک و کوچک آن بهره ببرید. این مدل جزیره ها نه تنها می توانند یک میز کار عالی در آشپزخانه و قفسه ای کوچک برای قرار دادن وسایل مختلف باشند، بلکه هر زمان که خواستید می توانید آنها را در گوشه ای جای دهید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. این مدل های کوچک جزیره آشپزخانه را می توانید با هزینه کم سفارش دهید یا حتی بخش هایی از کمدها یا میزهای قدیمی بی استفاده خود را به این کار اختصاص دهید. برای تغییر ظاهر کابینت تنها کافی است به شیوه جدیدی به وسایل پیرامون خود نگاه کنید.

پر کردن کابینت و چیدمان اصولی وسایل در آن

چیزهای کوچک را از قلم نیاندازید

آشپزی کردن یک هنر است و آشپز برای پختن غذای دلپذیر به محیطی آرام و زیبا احتیاج دارد. برای زیبا کردن محیط آشپزخانه و تغییر طراحی کابینت به دنبال ایده های کوچک و جذاب بگردید؛ مثلا شاید آویزان کردن یک سری وسایل کوچک مربوط به آشپزی ابتکار خاصی به نظر نرسد. اما می توانید با اضافه کردن کمی خلاقیت این کار را هم به امری بدیع تبدیل کنید.

مطالعه کنید

درزگیری کابینت با هدف نجات آن از پوسیدگی

از نورپردازی زیر کابینتی بهره ببرید

استفاده از لامپ های ظریف و کوچکی که زیر کابینت های بالایی جای می گیرند، یکی دیگر از راه های تغییر ظاهر کابینت است که جلوه زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد. با این کار کانتر زیر کابینت ها روشن خواهد بود و کار روی آنها در نور مناسبی انجام خواهد شد. به علاوه دیگر مثلا مجبور نخواهید بود در نیمه های شب کل آشپزخانه را روشن کنید تا سراغ یخچال بروید. این ایده مخصوصا برای افرادی که کار در نور ملایم را می پسندند، بسیار مناسب است. استفاده از این سبک نورپردازی کار راحتی است و هزینه تغییر ظاهر کابینت را خیلی زیاد نمی کند.

جهت مشاهده انواع طرح کابینت و قیمت آن، کلیک کنید

تعویض دستگیره های قدیمی

تغییرات کوچکی مثل عوض کردن دستگیره های کابینت می توانند بسیار چشم گیر باشند. خیلی وقت ها کابینت های مورد استفاده شما همچنان زیبا و ایدآل هستند؛ اما دستگیره از مد افتاده یا کوچکی که دیگر متناسب نیست، زیبایی کابینت ها را از بین می برد. با عوض کردن دستگیره های قدیمی کابینت و جایگزینی آنها با مدل های جدیدتر می توانید تغییر مفیدی و کم هزینه ای در آشپزخانه ایجاد کنید.

تعویض درهای کابینت

تعویض درهای کابینت یکی از راه های تغییر ظاهر کابینت است که می توانید به یاری آن، تغییری اساسی در آشپزخانه ایجاد کنید. اما در عین حال هزینه زیادی هم روی دست تان نمی گذارد. در این حالت کاری به بدنه کابینت ها نخواهیم داشت و تنها از طرح های جدید استفاده می کنیم تا نمای کابینت ها را تغییر دهیم. چنین تغییری مخصوصا اگر بدنه کابینت ها چوبی یا ام دی اف باشند، بسیار آسان خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن رنگ متناسب با بدنه کابینت ها است.

حرف پایانی

همواره برای ایجاد تغییر در آشپزخانه یا حتی فضاهای دیگر خانه، مجبور نیستید هزینه های سرسام آور انجام دهید. برخی وقت ها می توانید با ایجاد چند تغییر کوچک و ساده فضای آشپزخانه را شادتر کنید. با این کار نه تنها حال و هوای آشپزخانه تغییر خواهد نمود بلکه این جابجایی های کوچک شما را هم سر حال تر خواهد نمود. تنها کاری که باید انجام دهید، بهتر دیدن فضا و پیدا کردن ایده های مناسب برای اجرای تغییر است. تغییر ظاهر کابینت قدیمی یکی از روش های خوب و کم هزینه برای ایجاد یک تغییر در آشپزخانه است. اگر در فرایند تغییرات خود به هدایت و یاری افرادی مجرب احتیاج داشتید، می توانید روی یاری متخصصان ما در کبال حساب کنید.

منبع: کبال

به "برای تغییر ظاهر کابینت آشپزخانه چکار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تغییر ظاهر کابینت آشپزخانه چکار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید