اپل واچ سری 9 در برابر اپل واچ اولترا 2؛ کدام ساعت بهتر است؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، روزی روزگاری ساعت ها فقط برای نشان دادن گذر زمان استفاده می شدند. اما با پیشرفت فناوری، ساعت های هوشمند به دست کاربران رسیدند که حالا همین ساعت ها هم روز به روز پیشرفته تر می شوند و کارهای متنوعی را انجام می دهند. اپل مدتی قبل در کنار گوشی های سری آیفون 15، از اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 هم رونمایی کرد که در این مطلب قصد داریم هر دو ساعت را با هم مقایسه کنیم.

اپل واچ سری 9 در برابر اپل واچ اولترا 2؛ کدام ساعت بهتر است؟

نگاهی به ویژگی های تازه اپل واچ سری 9 و اولترا 2

قبل از اینکه به تفاوت های این دو ساعت بپردازیم، ابتدا باید ویژگی های تازه آن ها را معرفی کنیم.

فرمان حرکتی با انگشت

یکی از قابلیت های تازه و مفید این دو ساعت، یک فرمان حرکتی تازه با انگشت شست و اشاره است. برای بهره گیری از این مشخصه اصلا لازم نیست به ساعت هوشمند دست بزنید و کافیست این دو انگشت را دو بار به یکدیگر بزنید تا کار موردنظر شما انجام شود. به عنوان مثال برای پاسخ دادن به تماس تلفنی، دکمه شاتر دوربین و دیگر موارد این چنینی می توانید از این مشخصه بهره ببرید.

پردازنده

به لطف استفاده از چیپست تازه S9، این دو ساعت از نظر پردازشی قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارند. درون این چیپست یک چیپ پردازش عصبی 4 هسته ای هم تعبیه شده که روی هم رفته عملکرد ساعت های موردنظر را به طور قابل توجهی بهتر می کند.

این چیپ پردازش عصبی برای انجام وظایف مربوط به یادگیری ماشینی نقش مهمی را ایفا می کند و در این زمینه 2 برابر سریع تر از نسل قبلی خود هستند. در ضمنً نباید مصرف باتری کمتر این تراشه را از قلم بیندازیم.

انجام پردازش سیری در خود ساعت

در حال حاضر اگر اپل واچ شما برای دسترسی به اینترنت مشکل داشته باشد، برای استفاده از دستیار صوتی سیری با محدودیت های زیادی روبرو می شوید. برای غلبه بر این مشکل، اپل تصمیم گرفته از قابلیت های تازه تراشه به منظور انجام پردازش ها در خود ساعت بهره ببرید.

علاوه بر این در آپدیتی که قرار است تا انتهای سال جاری میلادی ارائه شود، کاربران اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 می توانند از سیری در مورد اطلاعات مربوط به شرایط سلامتی و تندرستی خود سوال بپرسند.

موقعیت یابی دقیق برای پیدا کردن آیفون

اگرچه این قابلیت روی هم رفته تازه نیست، ولی حالا دقت آن افزایش پیدا کرده است. به طور مشخص اگر مرتبا گوشی را در مثلا خانه یا محل کار گم می کنید، حالا می توانید اپل واچ را به چند متری محدوده احتمالی گوشی نزدیک کنید و این ساعت می تواند با دقت بیشتری به شما کمک کند آیفون را پیدا کنید. در ضمنً در مسیر پیدا کردن آیفون، بازخورد لرزشی هم به شما کمک می کند این کار را سریع تر انجام دهید.

تفاوت های اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9

حالا بعد از مروری بر شباهت های این دو ساعت، دیگر وقت آن رسیده که به تفاوت های آن ها نگاهی بیندازیم.

میزان و وزن

کاربرانی که در پی استفاده از ساعت هوشمند بزرگ تر هستند و مسئله ای با وزن بالاتر آن ندارند، می توانند به سراغ اپل واچ اولترا 2 بروند. ابعاد 49 میلی متری این ساعت برای نمایش انواع و اقسام اطلاعات کاملا ایده آل است. البته به دلیل همین میزان بزرگ، باید به وزن 61.4 گرمی هم روبرو شوید.

اما برای کاربران طرفدار ساعت های کوچک تر، طبیعتا انتخاب اپل واچ سری 9 که در دو مدل 45 و 41 میلی متری فروخته می شود، منطقی تر است. این دو مدل به ترتیب 31.9 و 42.3 گرم وزن دارند.

عمر باتری

اپل واچ اولترا 2 از نظر عمر باتری با بهبود قابل توجهی روبرو شده است. در صورت استفاده معمولی، باتری این ساعت تا 36 ساعت دوام می آورد و اگر حالت صرفه جویی مصرف انرژی را فعال کنید، می توانید تا 72 ساعت از آن بهره ببرید. اپل واچ سری 9 از نظر عمر باتری تفاوتی با نسل قبلی ندارد و عمر باتری آن به 18 ساعت می رسد و قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی هم عمر باتری را به حداکثر 36 ساعت افزایش می دهد.

روشنایی نمایشگر

اگرچه نمایشگر هر دو ساعت حداقل روشنایی 1 نیت را ارائه می دهند، ولی در مورد حداکثر روشنایی با هم تفاوت دارند. به طور مشخص، کاربران اولترا 2 می توانند از حداکثر روشنایی 3000 نیت استفاده کنند که عدد بسیار بالایی است. اما در طرف مقابل، اپل واچ سری 9 حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه می دهد که این هم عدد بسیار بالایی به شمار میرود اما طبیعتا به پای مدل اولترا نمی رسد.

دوام بدنه

اپل واچ اولترا 2 برای استفاده در شرایط سخت طراحی شده و بنابراین طبیعتا دوام بسیار خوبی را ارائه می دهد. این ساعت تا عمق 100 متری می تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند ولی غواص ها می توانند تا عمق 40 متری با خیال راحت از سنسورهای مختلف آن بهره ببرند. بنابراین ورزشکارانی که می خواهند در شرایط سخت از ساعت هوشمند بهره ببرند، به سراغ این مدل می روند.

در طرف مقابل اپل واچ سری 9 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاومت می کند ولی برای غواصی از سنسورهای پیشرفته ای بهره نمی برد. همچنین برای کوه نوری و دیگر ورزش های این چنینی که دوام بدنه ساعت اهمیت دوچندانی پیدا می کند، طبیعتا مدل اولترا 2 حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اسپیکر و میکروفون

در اپل واچ اولترا 2 از اسپیکر دو گانه و سه میکروفون استفاده شده که می توانند صدای باد را هم حذف کنند تا صدای شما به خوبی به طرف مقابل برسد. اما برای اپل واچ سری 9 با همان اسپیکر و میکروفون همیشگی روبرو هستیم که برای استفاده های معمولی کار راه انداز هستند.

قابلیت های سلامتی

با وجود اینکه هر دو ساعت از تازهترین سنسورهای مربوط به بررسی اکسیژن خون و سنجش ضربان قلب بهره می برند، اما اپل واچ اولترا 2 از سنسورهای پیشرفته ای برای غواصی و امکان پخش صدای مشابه آژیر بهره می برد که این صدا تا فاصله حدود 180 متری هم شنیده می شود. همچنین مدل اولترا از GPS دو فرکانسه استفاده می کند تا مکان یابی دقیق تری را انجام دهد.

بنابراین اگرچه این ویژگی ها در نگاه اول اهمیت زیادی برای بسکمک از کاربران ندارند، اما برخی ورزشکاران حرفه ای به این مشخصه ها نیاز پیدا می کنند.

دکمه اکشن

سال گذشته نسل قبلی اپل واچ اولترا با دکمه اکشن معرفی شد و حالا این دکمه به مدل های پرو آیفون 15 هم راه پیدا کرده است. در اپل واچ اولترا 2 هم این دکمه دیده می شود که برای شخصی سازی امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از آن برای انجام کارهای مختلف بهره ببرید.

قیمت

طبیعتا یکی از مهم ترین معیارها برای خرید ساعت هوشمند، قیمت آن است. اپل واچ اولترا 2 با قیمت هنگفت 799 دلار راهی بازار می شود که طبیعتا برای اکثریت کاربران قیمت بسیار بالایی به شمار میرود. اما اپل واچ سری 9 مانند نسل قبلی با قیمت پایه 399 دلار به دست کاربران می رسد و مطابق معمول با تغییر قیمت روبرو نشده است.

منبع: GuidingTech

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل واچ سری 9 در برابر اپل واچ اولترا 2؛ کدام ساعت بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ سری 9 در برابر اپل واچ اولترا 2؛ کدام ساعت بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید