بعد از تزریق واکسن کرونا چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، واکسن که به عنوان مهم ترین ابزار مقابله با ویروس کرونا شناخته می گردد، این روز ها با همه گیر شدن سویه امیکرون در بیش از 85 کشور جهان، بیش از گذشته می تواند به عنوان سدی دفاعی در برابر هجمه ویروس عمل کند تا جایی که متخصصین تزریق دز سوم واکسن را یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلا به این سویه خطرناک می دانند.

بعد از تزریق واکسن کرونا چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟

به گزارش ایسنا، به اذعان دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اولین نکته مهم این است که بدانیم واکسن ایجاد بیماری نمی نماید و تنها سیستم ایمنی بدن را فعال می نماید.

به این ترتیب؛ وقتی دز اول واکسن تزریق می گردد سیستم ایمنی بدن شروع به فعالیت می نماید و آنتی بادی لازم را می سازد. در بعضی از افراد فعال شدن سیستم ایمنی می تواند با علائمی نظیر تب، قرمزی محل تزریق و ... همراه باشد.

بنابراین، در صورتی که ویروس کرونا وارد بدن گردد، سیستم دفاعی بدن که از قبل آماده شده، ویروس را شناسایی نموده و از بین می برد و از ایجاد بیماری شدید جلوگیری می نماید.

بعلاوه با زدن دز دوم واکسن، سیستم ایمنی بدن مجددا تمرین نموده و ورزیده تر می گردد و برای مدت طولانی تری ایمن می شویم.

البته در خصوص سویه اُمیکرون، تاکید متخصصان بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا در صورت گذشت سه تا چهارماه از تزریق دز دوم است. بر همین اساس هم وزارت بهداشت، تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال که سه تا چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آن ها گذشته است را شروع نموده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این که دز سوم مانند دز های اول و دوم یا متفاوت از آن ها باشد، هر دو از نظر علمی مورد تایید است.

منبع: فرارو

به "بعد از تزریق واکسن کرونا چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از تزریق واکسن کرونا چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید