به این دلایل حتما سوپ بخورید!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سوپ خانگی کاملا مفید است، اما به شرطی که از نمک و چربی اشباع نشده، تهیه شده باشد. بر اساس گفته متخصصین تغذیه، سوپ یک وعده غذایی یا میان وعده ای عالی است.

به این دلایل حتما سوپ بخورید!

انواع سوپ ها به علت داشتن مواد مغذی، برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. از فواید سوپ خوردن برای بدن می توان به پیشگیری از بیماری ها و درمان درد ها اشاره نمود.

سوپ خانگی به همراه سبزیجات دارای فواید سلامتی بسیار زیادی است. در فصل زمستان هیچ چیز به مقدار یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه نمی چسبد تا بدن را گرم کند. سوپ خانگی کاملا مفید است، اما به شرطی که از نمک و چربی اشباع نشده، تهیه شده باشد. بر اساس گفته متخصصین تغذیه، سوپ یک وعده غذایی یا میان وعده ای عالی است.

1- گرمابخش بدن است: یک کاسه سوپ در فصل زمستان و سرما، بسیار مفید است و باعث گرم شدن بدن تان می گردد. اگر احساس سرما دارید، موادی مانند زنجبیل، فلفل قرمزو ادویه جاتی، چون دارچین یا میخک انتخاب کنید که باعث ایجاد گرمی می گردد.

2- غذایی کامل است: اگر از خوردن سبزیجات بخار پز و سالاد کمی خسته شده اید، یک کاسه سوپ باعث تکمیل سهم 5 واحد سبزیجات مورد احتیاج روزانه تان می گردد. سبزیجات خرد شده در سوپ ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان های فراوانی را برای بدن تامین می نماید.

3- بدن را هیدراته نگه میدارد: در فصل زمستان نوشیدن آب می تواند یک چالش محسوب گردد. تا وقتی که گرمای هوا به حداکثر اندازه نرسیده باشد، بعید است زیاد عرق کنید یا احساس تشنگی داشته باشید؛ بنابراین می توانید با خوردن سوپ که البته دارای محتوای آب فوق العاده بالایی است، سطح هیدراتاسیون بدن تان را افزایش دهید.

4- باعث احساس سیری می گردد: چندین مطالعه نشان داده است که سوپ می تواند برای مدت طولانی تری احساس سیری به شما بدهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که سوپ می خورند دارای شاخص توده بدنی سالم تری هستند.

افرادی که قبل از غذای اصلی، سوپ می خورند در کل تمایل کم تری به خوردن غذا دارند بنابراین مصرف سوپ می تواند احساس گرسنگی را از بین ببرد و به کاهش وزن کمک کند، بدون این که خود را از خوردن غذایی محروم کنید.

5- به پیشگیری از بیماری ها کمک می نماید: سوپ مرغ برای درمان سرما خوردگی عالی است و حتی علم نیز از این موضوع حمایت می نماید. مطالعه ای در سال 2000 نشان داد که این سوپ تسکین دهنده و آرام بخش التهاب دستگاه تنفس فوقانی است و تحقیقات؛ اثربخشی آن را در از بین بردن مخاط و کمک به مژک های بینی برای برطرف عفونت ثابت نموده است.

6- برای درمان درد های بدن مفید است: فرقی هم ندارد که چه سوپی بخورید. بعلاوه به کاهش وزن کمک می نماید و خواص آن برای سلامتی قابل انکار نیست. سوپ شبیه به پلاسبو یا دارونما هم عمل می نماید و باعث می گردد که در سخت ترین روز های سال حس بهتری داشته باشید.

7- پخت آن سریع و راحت است: سوپ یکی از ساده ترین و راحت ترین غذا ها برای طبخ است. می توانید با اضافه کردن پیاز، گوشت، سبزیجات یا آب گوشت و هر آنچه که دوست دارید یک سوپ خوشمزه بپزید.

8- می توانید آن را فریز کنید: سوپ را می توان به عنوان یک غذای آماده هم مصرف کرد. می توانید در هر زمان که توانستید آن را بپزید و به صورت جداگانه در قسمت های مجزا فریز کنید و سپس هر زمان که احتیاج داشتید و وقت کافی هم نبود؛ یکی از این ظرف ها را در مایکروویو یا روی شعله گاز گرم نموده و میل کنید.

9- غذایی ارزان است: سوپ غذایی ارزان است و برترین دوست شما هنگام آشپزی محسوب می گردد مثلا می توانید به جای مانده مرغ یا حتی آب مرغ شب گذشته را تبدیل به یک سوپ خوشمزه کنید. فقط کافیست کمی مواد را به آن اضافه کنید، همه چیز را گرم کنید و سپس در میکسر ریخته و سوپ خوشمزه تان را میل کنید.

10- برای محیط زیست نیز مفید است: سوپ برای محیط زیست مفید است، زیرا آزاد کردن کربن در محیط را کاهش می دهد. در برترین حالت برای تهیه سوپ شما تنها به یکی از شعله های اجاق گاز خود احتیاج دارید و برخلاف غذا های دیگر لازم نیست از چند شعله بهره ببرید. از نظر اقتصادی نیز این امر برایتان به صرفه است و هزینه های گاز مصرفی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

11- ملینی لذیذ است: یکی از پیشنهادات سالم و مغذی در زمان ابتلا به یبوست مصرف سوپ است که اگر ترکیبات و مواد اولیه آن با دقت انتخاب گردد به راحتی قادر به برطرف مشکل اجابت مزاج شما خواهد بود، پزشکان در بسکمک از موارد به بیماران خود سوپ را به عنوان غذای ملین پیشنهاد می نمایند.

12- سموم بدن را دفع می نماید: خوب می دانید که مصرف سبزیجات یکی از برترین راه ها برای دفع سموم از بدن است پس غذای خوشمزه ای به نام سوپ چقدر ساده میتواند شما را در دفع سموم از بدنتان کمک کند. برای تهیه سوپ های پر از سبزیجات میتوانید به راحتی از دستورپخت هایی که در آشپزخانه نمناک آموزش داده شده است بهره ببرید.

13- غذایی مناسب هم برای کودک هم برای سالمند: بچه ها و سالمندان افرادی هستند که خوردن غذا های نرم مثل سوپ برایشان لذت بخش تر است، چرا که هم در مرحله خوردن و هم در مرحله هضم دچار مشکل نمیشوند و بدن شان برای جذب مواد معدنی و ویتامین ها دچار سختی نخواهد شد.

14 - گزینه خوبی برای تنوع غذایی است: برای رهایی از یکنواخت شدن منوی غذایی خانواده سوپ برترین پیشنهاد است چراکه این غذا به علت دستور تهیه متنوعی که دارد به شکل متنوعی می تواند اعضای خانواده تان را به تجربه تنوع مزه ها دعوت کند.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "به این دلایل حتما سوپ بخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این دلایل حتما سوپ بخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید