ترامپ: آنفلوآنزا بود که به جنگ جهانی دوم انتها داد!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری، به اشتباه گفت، بیماری همه گیر آنفلوآنزای اسپانیایی در سال های 1918-1920، نقش مهمی در انتها دادن به جنگ جهانی دوم - که در سال 1939 شروع شد، داشته است!

ترامپ: آنفلوآنزا بود که به جنگ جهانی دوم انتها داد!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه، از دونالد ترامپ پرسیده شد در صورتی که سلف او باراک اوباما، مسئولیت کنترل بیماری کووید 19 را در آمریکا بر عهده داشت، ترامپ چه واکنشی نشان می داد.

یک خبرنگار در کاخ سفید از ترامپ پرسید: اگر 160 هزار نفر تحت نظارت رئیس جمهور اوباما مرده بودند، فکر می کنید آیا شما خواهان استعفای او نشده بودید؟

ترامپ گفت: نه، من چنین کاری نمی کردم. من فکر می کنم آنچه ما قادر به انجام بوده ایم، فوق العاده بوده است. اگر کشورمان را تعطیل نکرده بودیم، شما در حال حاضر با یک و نیم یا 2 میلیون مرگ ناشی از کووید 19 روبرو بودید. ما کار درستی انجام دادیم و حالا مجبور به تعطیلی کشور نیستیم. ما بیماری را درک می کنیم، هیچ کس آن را درک نکرده چرا که هیچ کس تا به امروز چنین چیزی ندیده است!

وی ادامه داد: می گویند نزدیک ترین تجربه به چنین چیزی در سال 1917 بوده، درست است؟ همه گیری عظیم. مسلماً چیز فجیعی بود که طی آن بین 50 تا 100 میلیون در همه جا از بین رفتند. احتمالاً همین هم بود که به جنگ جهانی دوم سرانجام داد؛ همه سربازان بیمار بودند. شرایط افتضاحی بود.

همه گیری عظیم آنفلوآنزا که ترامپ به آن اشاره می نماید، در واقع تا سال 1918 اتفاق نیفتاده بود. در حالی که بیماری های گسترده ای در بین افرادی که در خط مقدم بودند وجود داشت، ویروس (آن طور که ترامپ ادعا می نماید)، نقش عمده ای در سرانجام دادن به جنگ جهانی اول نداشت؛ چنان که بدترین اوج ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن نیز، بعد از آتش بس نوامبر 1918 رخ داد. بیماری آنفلوآنزا تا سرانجام سال 1920 فروکش کرد.

منبع: فرارو

به "ترامپ: آنفلوآنزا بود که به جنگ جهانی دوم انتها داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: آنفلوآنزا بود که به جنگ جهانی دوم انتها داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید