تسلیحات داستانی؛ از برادران دالتون تا داماد صدام! (

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سلاح هایی که در ادامه معرفی می شوند، تنها به واسطه ارزش تاریخی خود مورد آنالیز قرار گرفته اند و اساسا نمونه هایی برای شرکت در مزایده های مختلف هستند.

تسلیحات داستانی؛ از برادران دالتون تا داماد صدام! (

وبلاگ بارسلونا؛ مجله تصویری سلاح- با توجه به آثار زیان بار جنگ بر تمام نقاط دنیا و همه ملت ها، هیچ کسی هوادار دسترسی آزاد به تسلیحات و فراوری گسترده آنها نخواهد بود. از این رو سلاح هایی که در ادامه معرفی می شوند، تنها به واسطه ارزش تاریخی خود مورد آنالیز نهاده شده اند و اساسا نمونه هایی برای شرکت در مزایده های مختلف هستند.

تپانچه نیمه اتوماتیک والتر مدل 9، نسبت داده شده به آدولف هیتلر

این سلاح سفر خود را از آلمان نازی شروع کرد اما با گذر از یک سری حوادث، به دست یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا افتاد. وی با همکاری دولت های آمریکا و بریتانیا، به دنبال تسلیم رسمی نیروهای آلمانی در تاریخ 8 مه سال 1945، پیروز به جمع آوری شمار زیادی از گنجینه های نازی شد. هر آنچه که در اختیار این مقام وزارت امور خارجه نهاده شد، تحت مصونیت دیپلماتیک به آمریکا منتقل شد. طبق گزارش های به دست آمده تپانچه والتر مدل 9 با حکاکی های مخصوص و دسته ای از جنس عاج فیل، از سال 1946 در آمریکا نگه داری شده است.

به همراه نسخه سفارشی والتر مدل9، نامه ای امضا شده نیز وجود داشت که به نظر می رسد توسط کارشناس برجسته کمپانی والتر به نام James Rankin نوشته شده باشد و انتساب آن به هیتلر را تایید می نماید. همچنین گفته می شود که حکاکی های روی سلاح توسط همان فردی اجرا شده که تپانچه والتر PP هیتلر را حکاکی نموده است. علاوه بر موارد فوق، در نامه نوشته شده که والتر مدل 9 به همراه چندین قبضه اسلحه دیگر و یک سری اقلام یادگاری از منطقه خانه هیتلر واقع در Obersalzberg کشف شده است.

رولور اسمیت اند وسون .44 متعلق به امت دالتون قانون شکن آمریکایی

باند دالتون از معروف ترین گروه یاغیان آمریکایی بوده است که به عنوان یکی از آخرین دسته های خلافکار در غرب وحشی نیز شناخته می شوند. دالتون ها سه برادر بودند که ابتدا در قالب مامورین اجرای قانون وارد عرصه کار و فعالیت شدند. در نهایت این سه تن به دنبال زنجیره ای از حوادث که منجر به لکه دار شدن شهرت آنها شد، تبدیل به خلافکارانی یاغی شدند. آنها از اواخر دهه 1890 گروه خود را توسعه دادند و تبدیل به باند دالتون ها شدند. هدف اصلی این گروه دزدی از بانک ها و سرقت قطارها بود.

اما رولور اسمیت اند وسون .44 که منحصرا متعلق به امت دالتون بوده است، چندین سال بین دهه های 1920 و 1930 به عنوان بخشی از هزینه خدمات پزشکی دکتر معالج امت به نام Tilman H. McLaughlin در اختیار وی قرار داشته است. بدین ترتیب اسلحه مذکور چندین نسل در خانواده دکتر McLaughlin جا به جا شد. امضا کمپانی اسمیت اند وسون روی سلاح و عکس ها و مدارک متعدد از دکتر McLaughlin، نشان می دهد که این محصول واقعا متعلق به برادران دالتون ها بوده است. سلاح نام برده هنوز هم بیش از 85 درصد پوشش نیکل اصل خود را حفظ نموده و به همین علت از نظر کیفیت مثال زدنی است.

امت دالتون در زندان

تپانچه حکاکی شده والتر مدل PPK مربوط به جنگ دنیای دوم

هرمان ویلهلم گورینگ از چهره های برجسته حزب نازی در آلمان و همچنین دست راست هیتلر بود. پس از به قدرت رسیدن هیتلر، گورینگ تبدیل به دومین مرد قدرتمند آلمان شد. گفته می شود که نمونه ای از تپانچه حکاکی شده والتر مدل PPK به طور ویژه برای هرمان گورینگ طراحی و ساخته شده است. لازم به ذکر است که اتمام جنگ مانع از ارائه این اثر به مقام مذکور شد و بدین ترتیب PPK سفارشی والتر در کارخانه باقی ماند.

تا 98 درصد سطح تپانچه ای که تصویر آن را مشاهده می کنید با حکاکی های مختلف پوشیده شده است. حتی قسمت زیرین لوله که به محافظ ماشه منتهی می شود. در دو طرف دسته اسلحه نیز پرچم والتر به چشم می خورد.

تپانچه تاریخی برونینگ منسوب به ژنرال حسین کامل المجید

حسین کامل المجید داماد صدام حسین و از جمله اعضای مهم حزب بعث عراق بود. وی مدت زمان زیادی به صدام خدمت کرد اما پس از پناهندگی به اردن، در گفت و گو با مجله السفیر لبنان به جنایت های وی اعتراف کرد. حسین کامل در نهایت با وعده های صدام به عراق بازگشت و به دستور او به قتل رسید.

تپانچه برونینگ که بیش از 98 درصد از سطح آن مزین به طرح گل بود، توسط یکی از استادان حکاکی با بیش از 50 سال سابقه در شرکت های سرشناس همچون کلت و وینچستر تبدیل به اثری هنری شد و توانست نظر خانواده صدام را به خود جلب کند. این تپانچه تا زمان سقوط دولت صدام در این کشور باقی ماند و پس از ناآرامی ها در عراق نهایتا به دست سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) افتاد. با وجود سفر پر فراز و نشیبی که سلاح مذکور به خود دیده، وضعیت آن همچنان بسیار عالی است.

کلت ارتشی حکاکی و منبت کاری شده برای ارائه به نیکیتا خروشچف

نیکیتا خروشچف رهبر شوروی پس از استالین و نخست وزیر اتحاد جماهیر شوروی بود. اما کلتی به زیبایی آنچه که در تصاویر زیر مشاهده خواهید کرد، چگونه با نیکیتا خروشچف ارتباط یافته است؟ داستان به یک تاجر آمریکایی باز می شود که در کوشش برای بهبود روابط خارجی میان کشورها بود. رومن فیلدینگ که موسس یک کارخانه صادراتی نیز به شمار می رفت، تبدیل به شریکی تجاری برای روس ها شد. وی به منظور قدر دانی از آنها قصد ارائه یک جفت کلت سفارشی به نیکیتا خروشچف را داشت که به هیچ عنوان تسلیحاتی معمولی نبودند و در نوع خود کاملا منحصر به فرد هستند. با این وجود نیروهای امنیت شخصی خروشچف اعتقاد داشتند که سلاح مورد نظر محتوی دستگاه شنود است و به گونه ای یک تله محسوب می شود!

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

منبع: عصر ایران

به "تسلیحات داستانی؛ از برادران دالتون تا داماد صدام! (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیحات داستانی؛ از برادران دالتون تا داماد صدام! ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید