تصاویر تماشایی از یک پلنگ سیاه کمیاب

به گزارش وبلاگ بارسلونا، یک پلنگ سیاه بسیار کمیاب در یک حفاظتگاه طبیعی هند در دوربین عکاسی شده است.

تصاویر تماشایی از یک پلنگ سیاه کمیاب

به گزارش وبلاگ بارسلونا، هاریتری گوسوامی، عکاس حیات وحش، تصاویری از این پلنگ سیاه ماده جوان در سفری به پارک ملی هلو در جنوب هند گرفت.

این گربه بزرگ به خاطر شخصیت کتاب جنگل اثر رودیارد کیپلینگ، باگیرا نامگذاری شده است. پوشش منحصربه فرد حاصل ملانین موجود در پوست بگیرا است. رنگدانه تیره در پوست، خز و چشم یافت می گردد و باعث تیره شدن رنگ می گردد.

هاریتری گوسوامی پیروز شد تصاویری از صعود پلنگ سیاه و سپس نشستن روی درخت را ثبت کند.

بعضی از دانشمندان گفته اند که این یک نمونه باورنکردنی از تکامل است. دانشمندان بر این باورند که بعضی از پلنگ های هندی با خز سیاه تیره در حال تکامل هستند. رنگ تیره به پلنگ یاری می نماید تا شب هنگام در جنگل های انبوه بدون شناسایی بخزد و در سایه ها پنهان گردد.

مشاهده ه دیگری از پلنگ سیاه در جنگل های دیگر در سراسر آسیا و آفریقا ثبت شده است. ماه گذشته یک پلنگ سیاه در کنیا دیده شد.

این فقط پلنگ نیست که با این ویژگی منحصر به فرد دیده شده است. در اوایل امسال، دو ببر سیاه بسیار کمیاب در حال قدم زدن در اطراف پارک ملی ناندانکانان در شرق هند مشاهده شدند.

پارک ملی هند به خاطر تنوع باورنکردنی حیواناتی که در جنگل زندگی می نمایند، به عنوان سرزمین موگلی شناخته می گردد. این پارک ملی بعلاوه دارای ذخیره گاه ببر است.

پارک ملی ادعا می نماید که الهام بخش کتاب رودیارد کیپلینگ بوده است. با این حال، این مورد بحث است، زیرا کیپلینگ هرگز از این منطقه بازدید نکرده است.

سایر عکاسان حیات وحش نیز پیروز به ثبت تصویری از باگیرا شده اند. ماه گذشته، این پلنگ سیاه برای اولین بار از نوامبر 2020 دیده شد. مسئولان پارک بر این باورند که او همان پلنگ سیاهی است که پس از دو سال غیبت بازگشته است.

منبع: فرارو

به "تصاویر تماشایی از یک پلنگ سیاه کمیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تماشایی از یک پلنگ سیاه کمیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید