تعاونی گردشگری مرهمی برای روزهای بحرانی سفر

به گزارش وبلاگ بارسلونا، معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آئین افتتاحیه تعاونی گردشگری گفت: دولت با ارائه تسهیلات بیشتر برای عبور صنعت گردشگری از این روزهای بحرانی موافقت کرد.

تعاونی گردشگری مرهمی برای روزهای بحرانی سفر

به گزارش بهاره خسروی خبرنگار وبلاگ بارسلونا، ولی تیموری در آئین افتتاحیه تعاونی گردشگری تامین احتیاج شرکت ها و موسسات خدمات گردشگری با اعلام این خبر گفت: با شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر صنعت گردشگری بیش از دیگر صنایع از کرونا آسیب دیده و هم اکنون نیز به خاطر شرایط کشور سفر ممنوعیت دارد و معلوم نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. از این رو از دولت خواسته شد تسهیلات بیشتری برای صنعت گردشگری در نظر بگیرد که با آن موافقت شد.

تیموری در ادامه به تشریح این تسهیلات پرداخت و گفت: در جلسه ستاد اقتصادی مقابله با کرونا که پس از شیوع این ویروس در کشور تشکیل شد، بسته حمایتی برای تمام مشاغلی که به خاطر شیوع کرونا آسیب دیده بودند، اختصاص یافت که تاسیسات گردشگری را نیز شامل می گردد. دولت با وجود محدودیت های اقتصادی که دارد تصمیم گرفت بسته حمایتی دیگری تنها به مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری اختصاص دهد؛ هنوز به صورت کامل جزئیات معین نشده است اما امکان به تعویق انداختن پرداخت اقتصادیات ها و بیمه کارکنان در امسال از جمله این موارد است. تسهیلات دیگری مد نظر است که به زودی در این بسته ویژه حمایتی صنعت گردشگری اعلام می گردد.

تیموری با اشاره به آسیب های دنیای که ویروس کرونا به صنعت گردشگری وارده نموده گفت: بر اساس آمار اعلامی حدود 98 درصد سفرهای بین المللی در این مدت لغو شده است. همچنین در این مدت 500 میلیون شغل مرتبط با حوزه گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته و خسارات اقتصادی از این بیماری دنیا گیر حدود 320 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی در ادامه به افتتاح تعاونی گردشگری اشاره نمود و گفت: باید ساختاری برای صنعت گردشگری در هنگام بروز بحران ایجاد می شد. تعاونی برای گردشگری کشور نعمت است و می تواند در این دوره که گردشگری دچار بحران شده است یاری زیادی نموده و سبب خیر و برکت گردد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به سیاست های معاونت گردشگری کشور گفت: سیاست هایی همچون توزیع سفر از جمله برنامه هایی بود که در حال اجرایی کردن آن بودیم که حالا تعاونی گردشگری می تواند به ما یاری کند. قطعا با سفر برنامه ریزی شده گردشگری داخلی نیز رونق زیادی خواهد گرفت.

رونق گردشگری با آسان سازی سفر

نادر عادلی نیا رییس هیئت مدیره تعاونی تامین احتیاج شرکت ها و موسسات گردشگری در حاشیه افتتاحیه تعاونی گردشگری تامین احتیاج شرکت ها و موسسات خدمات گردشگری در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ بارسلونا هدف از تاسیس این تعاونی را بازگشت سفر به سبد خانوارها خواند و گفت: این روزها به دلیل مسائل اقتصادی خانواده ها و شیوع کرونا سفر رفتن از سبد خانوارها کنار گذاشته شده است. در نظر داریم با تمهیداتی امکان سفر رفتن دوباره ایجاد گردد. البته با رعایت پروتکل های بهداشتی این سفرها از سر گرفته خواهند شد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی تعاونی، آسان سازی سفر است. در این راستا آماده عضویت تمام آژانس های مسافرتی که حدود 5 هزار آژانس است هستیم تا بتوایم با ارائه تسهیلاتی امکان سفر را برای مردم مهیا کنیم. در مرحله نخست که برای 5 سال آینده برنامه ریزی شده در خصوص مساله گردشگری داخلی و یک میلیون سفر برنامه ریزی شده است و امیدواریم بتوایم با بهتر شدن شرایط کرونا از آذرماه فعالیت را شروع کنیم. در این طرح علاقه مندان یک پنجم هزینه سفر را به صورت نقد پرداخت می نمایند و بقیه هزینه را در طی چهار قسط در چهار ماه بدون بهره پرداخت می نمایند که می تواند به رونق گردشگری یاری کند. وی در خاتمه از اصحاب رسانه دعوت به همکاری و همفکری در این زمینه داشته تا بار دیگر لذت سفر و گردشگری به خانه و خانواده ها بازگردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تعاونی گردشگری مرهمی برای روزهای بحرانی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی گردشگری مرهمی برای روزهای بحرانی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید