برترین جزیره های مالزی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مالزی، در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و بیشتر برای جزیره های مجذوب کننده خود شناخته می گردد؛ این جزیره ها، سواحلی خیره کننده، جنگل های گرمسیری و فرهنگ های متنوعی دارند. بسیاری از این جزیره ها، مکان هایی ایدئال برای غواصی به شمار می فرایند.

برترین جزیره های مالزی

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جزیره های مالزی را به شما معرفی کنیم.

10. جزیره پانگکور

Pulau Pangkor

جزیره پانگکور، مکانی آرام و لذت بخش به دور از دنیا شلوغ است. بسیاری از گردشگرانی که از جزیره پانگکور بازدید می نمایند، در پی فضایی آرام و سواحلی زیبا هستند. از جمله سواحل زیبای جزیره پانگکور می توان به خلیج نیفاح، تلوک بلاندا، پاسیر بوگاک و خلیج کورال اشاره نمود. از جمله دیگر جاهای تماشای جزیره پانگکور می توان به معبد فو لین کونگ، معبد کالی آمان و به جای مانده های قلعه ای هلند اشاره نمود. فعالیت های مختلف نیز همانند جت اسکی، گردش در جنگل، شنادر شب و … را می توان در این جزیره انجام داد.

9. جزیره کاپاس

Pulau Kapas

در خارج از ساحل مارانگ، جزیره کاپاس قرار گرفته است. نام این جزیره به معنای جزیره پنبه ای است که ساکنین محلی به آن داده اند و دلیل آن نیز سواحل سفید و نرم آن است. غواصان زیادی به جزیره کاپاس سفر می نمایند تا در آنجا بتوانند در درون آب های آرام و زیبای پیرامون آن، به تماشای زندگی جانوران دریایی مشغول شوند.

8. جزیره پنانگ

Penang

از لحاظ تاریخی، جزیره پنانگ به عنوان مروارید شرق شناخته می گردد و دلیل آن نیز اهمیت موقعیت مکانی جزیره در مسیرهای دریایی بوده است. پنانگ، جزیره ای بزرگ و رنگارنگ است که از تنوع فرهنگی و غذایی بسیار بالایی برخوردار است. بازدید از بناهای تاریخی جورجتاون با ریکشاو مطمئنا لذت بخش خواهد بود. در این بخش از جزیره، ساختمان های مستعمری، کاخ های برجسته، معابد دوست داشتنی و هتل های خیره نماینده وجود دارند. فعالیت های زیادی در این جزیره وجود دارند که گردشگران می توانند خود را مشغول نمایند. از جمله این فعالیت ها می توان به خرید در فروشگاه های عالی جزیره و بعلاوه، اسب سواری و عکاسی اشاره نمود.

7. جزیره تنگگل

Pulau Tenggol

جزیره تنگگل، جزیره ای گرمسیری و دورافتاده است که به بازتماشامایندگان، فضایی آرامش بخش و به دور از هر گونه شلوغی را ارائه می نماید. این جزیره قبلا بدون سکنه بوده است اما امروزه، چندین هتل مختلف در آن برپا شده است. سواحل سفید رنگ و درخشان جزیره تنگگل، در احاطه جنگل های گرمسیری مرکز جزیره قرار دارند. این جزیره کوچک، مکانی مجذوب کننده برا ماهیگیران و غواصان به شمار می رود.

6. جزیره سیپادان

Sipadan

جزیره سیپادان در خارج از ساحل شرقی بورنئو مالزی قرار گرفته است و در بین غواصان حرفه ای، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این منطقه، گونه های عجیب و غریبی زندگی می نمایند که از جمله آن ها می توان به کوسه های کله چکشی، لاک پشت های دریایی و طیف وسیعی از ماهی صخره ای اشاره نمود. اخیرا، جزیره سیپادان به یک منطقه حفاظت شده تبدیل شده و تمام تفرجگاه ها و هتل های آن بسته شده اند. با این وجود، غواصان همچنان اجازه دارند تا در آب های اطراف جزیره غواصی نمایند. برای این کار نیز باید از خود مالزی یا از جزیره های پیرامون جزیره سیپادان همانند جزیره مابول، به اینجا سفر کرد و سپس به کاوش در میان آب های آن پرداخت.

5. جزیره مابول

Pulau Mabul

جزیره مابول، جزیره ای کوچک است که در خارج از شامل جنوب شرقی سابه قرار گرفته است؛ این جزیره دارای سواحلی عالی، ماسه هایی نرم، درختان نارگیل و آب هایی فیروزه ای است. جزیره مابول، یکی از برترین مقاصد برای غواصی به شمار می رود. علاوه بر این، جزیره مابول یکی از برترین منطقه ها کوچک حفاظت شده دریایی به شمار می رود که در آن، گونه هایی همانند قورباغه ماهی، عقرب ماهی، هشت پا، ماهی مرکب، گوبی و انوع مختلف صدف را می توان مشاهده کرد. گردشگران در بازدید خود از جزیره مابول می توانند به راحتی از بخش های مختلف آن تماشا نمایند.

4. جزیره ردانگ

Redang

جزیره ردانگ، یکی از بزرگترین جزیره ها در خارج از ساحل شرقی مالزی به شمار می رود و سواحل شنی و آب های شفاف آن، منظره های بی نظیری را ایجاد نموده اند. پیرامون جزیره را صخره های مرجانی فرا گرفته است که محل زندگی گونه های مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به ماهی نمو، بچه کوسه ها و عروس دریایی اشاره نمود و از همین رو، مکان محبوبی برای غواصی و شنا به شمار می رود. در جزیره ردانگ، امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برای غواصی وجود دارند؛ مرکز جزیره را بیشتر جنگل های متراکم و صعب العبور فرا گرفته اند اما با این وجود، مسیرهای خوبی برای گردش در جنگل وجود دارند.

3. جزیره تیومان

Pulau Tioman

بسیاری از افراد، جزیره تیومان را به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا می دانند. این جزیره، یکی از پیشرفته ترین جزیره های مالزی به شمار می رود و با این وجود، توانسته است تا بسیاری از زیبایی طبیعی و تنوع حیات وحش خود را حفظ کند. پیرامون جزیره تیومان را صخره های مرجانی فرا گرفته است، از همین رو، این جزیره، مقصد ایدئالی برای غواصی به شمار می رود. از سوی دیگر، گردشگران می توانند در جزیره تیومان به گردش در جنگل، شنا در زیر آبشار، بازدید از مزرعه لاکپشت ها و تجربه زندگی روستایی مشغول شوند.

2. جزایر پرهنتیان

Perhentian Islands

جزایر پرهنتیان در خارج از ساحل شمال شرقی مالزی و در نزدیکی مرز تایلند قرار دارند. گردشگران زیادی به جزایر پرهنتیان سفر می نمایند و دلیل آن نیز آسانی سفر به آن و بعلاوه ارزانی آن است. دو جزیره اصلی این مجمع الجزایر، جزیره پرهنتیان کوچک و پرهنتیان بزرگ نام دارند. این دو جزیره، بعضی از زیباترین سواحل مالزی را در خود جای داده اند و علاوه بر آن، مکان های بسیار خوبی برای غواصی به شمار می فرایند. در داخل جزیره نیز جنگل های گرمسیری بسیار خوبی وجود دارند که می توان در داخل آن ها گردش کرد.

1. جزیره لانگکاوی

لنکاوی

جزیره لانگکاوی، شناخته شده ترین مقصد گردشگری مالزی به شمار می رود. لانگکاوی، متشکل از 99 جزیره در دریای آندامن است. این جزایر، در نزدیکی مرز دریایی مالزی با تایلند قرار گرفته اند. بزرگترین جزیره این مجمع الجزایر نیز جزیره لانگکاوی است که حدود 65 هزار نفر جمعیت دارد. از ساحل و کوهستان گرفته تا جنگل های بارانی و جنگل حرا، جزیره لانگکاوی دارای جاذبه های بسیار زیادی است. سوار شدن بر روی تله کابین و تماشای منظره ها این جزیره از بالا، محبوب ترین فعالیت در این جزیره به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جزیره های مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جزیره های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید