جزایر بورا بورا - فرانسه Bora Bora

به گزارش وبلاگ بارسلونا، بورا بورا جزیره ای است از مجموعه جزایر پولنیزیایی فرانسه که طبیعت زیبا و ساحل و دریای بی نظیر آن از دیدنی ترین و آرام ترین مناطق دنیا به شمار می آید.

جزایر بورا بورا - فرانسه Bora Bora

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که علاوه بر آثار باستانی و جاذبه های تاریخی دارای مناظر طبیعی فراوان نیز میباشد، که از بین آنها میتوان جزایر بورا بورا را نام برد.

در کل جزایر پولنیزیایی فرانسه تقریبا از 118 جزیره و تپه دریایی تشکیل شده که بورا بورا یکی از آنها به حساب می آید. بورا بورا جزیره ای گرمسیری است که در اقیانوس آرام و در نزدیکی استرالیا قرار گرفته است. این جزیره در 230 کیلومتری شمال غربی پایپت (تاهیتی) قرار گرفته و تالاب و دیوارهای صخره ای آن را احاطه نموده است.

بورا بورا جزیره ای 29کیلومتری است که در وسط آن دو کوه آتشفشانی خاموش شده وجود دارد که ارتفاع آنها به 727 متر میرسد. در واقع جزیره از دو قطعه خاک آتشفشانی متصل به هم شکل گرفته که توسط تنگه تاراوا بهم پیوند خورده اند . بلندترین کوه جزیره اوروهنا نام دارد.اطراف این جزیره از بریدگی های شدید و تند وجود دارد و توسط سنگ های مرجانی احاطه شده است.

در زبان تاهیتی کلمه B تلفظ نمیشود و مردم محلی این جزیره را Pora Pora میخواندند که به معنی اولین متولد میباشد. وقتی برای اولین بار اروپاییان به این جزیره آمدند نام آن را به اشتباه بورا بورا شنیدند و بعد از آن این نام رواج یافت. طبق سرشماری سال 2007 این جزیره دارای 8880 نفر جمعیت بوده است.

این جزیره دارای دو فصل تابستان و زمستان میباشد که در کل سال هوای بسیار مطبوع و دلچسبی را همراه با باران برای گردشگران به همراه دارد.دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا ، غواصی ، قایق سواری و آفتاب دریافت در ساحل از جمله تفریحاتی است که میتوان در این جزیره انجام داد و اوقات خوش و آرامی را برای خود رقم زد.

هیچ وسیله نقلیه عمومی در سطح جزیره وجود ندارد به جزء یک اتوبوس گردشگری که یک تور دو ساعته مسافران را در جزیره میگرداند.در موارد دیگر یا میتوان اتومبیل شخصی کرایه کرد و یا مسیرها را پیاده یا با دوچرخه طی کرد.در این جزیره هیچ گونه حشره و یا حیوان سمی وجود ندارد و تنها تهدید گردشگران نارگیل هایی است که ممکن است از بالای درختان به پایین بیفتد.

ساحل Matira جزیره بورا بورا در سال 2013 جز ده ساحل رجحان بود که توسط CNN به عنوان بهترین سواحل دنیا معرفی گردید.

در حال حاضر در بورا بورا 122 سوئیت واقع شده است که بسیار هنرمندانه کنار یکدیگر ساخته شده اند. مساحت داخلی آنها 305 تا 460 متر میباشد ، کف آنها از شیشه 3 لایه است و مسافران میتوانند حرکت ماهی ها را زیر پای خود ببینند . جالب اینجاست که یک قایق موتوری آنها را مستقیما از فرودگاه به سوئیت میرساند.علاوه بر آن تفریحگاه ها و اقامتگاه های دیگری نیز در سواحل مختلف این جزیره وجود دارد.

در انتها میتوان گفت جزایر بورا بورا زیبا ترین و بهترین مقصد برای داشتن سفری آرام و خاطره انگیز است که البته داشتن این زیبایی ها هزینه بالایی نیز به خود اختصاص داده است.

منبع: سفرگو

به "جزایر بورا بورا - فرانسه Bora Bora" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر بورا بورا - فرانسه Bora Bora"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید