حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از زد دی نت، گروهی از هکرها با تماس تلفنی با افراد مختلف مدعی می شوند آنها ناخواسته به عضویت یک سرویس پخش ویدئو و فیلم درآمده اند و اگر تمایل به لغو عضویت خود در این سرویس دارند باید به یک شماره دیگر زنگ بزنند.

حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده

در صورتی که افراد به این شماره زنگ بزنند، دستورالعملی برای آنها قرائت می شوند که نتیجه آن نصب بدافزاری موسوم به بازا لودر بر روی رایانه های اشخاص است.

این بدافزار بعد از نصب به هکرها امکان می دهد تا در آینده باز هم بدافزارها و باج افزارهای مختلفی را بر روی رایانه های افراد قربانی نصب و اطلاعات آنها را سرقت کرده یا فایل های رایانه ای آنها را قفل کرده و سپس درخواست باج کنند. یکی از باج افزارهایی که بعد از نصب بازا لودر بر روی رایانه های افراد قربانی نصب می شود ریوک نام دارد که بسیار مخرب است.

محققان شرکت امنیتی پروف پوینت می گویند علاوه بر تماس های تلفنی از روش ارسال ایمیل های فیشینگ هم برای فریب کاربران استفاده می شود. در این روش ده ها هزار ایمیل فیشینگ از سوی شرکتی که براوو مووزیز نامیده می شود و یک شرکت قلابی پخش ویدئوی اینترنتی است برای کاربران ارسال می شود.

در این ایمیل ها هم ادعا شده کاربران ناخواسته عضو خدمات این شرکت شده اند و برای لغو درخواست عضویت باید با شماره ای تماس بگیرند تا نحوه لغو عضویت توضیح داده شود. در غیر این صورت هر ماه 40 دلار از حساب افراد کسر می شود. در تماس با شماره یادشده هم به جای توضیح فرایند لغو عضویت فرایند نصب بدافزار بازا لودر طی می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به ویندوز با تماس های تلفنی فریبنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید