فیلم چیزی در خاک؛ راز و رمز یک زیرسیگاری ماورائی!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، چیزی در خاک (Something in the Dirt) فیلمی نیست که همه حوصلۀ دیدنش را داشته باشند؛ اما موضوع رازآلود، حال و هوای عجیب و دیالوگ های گیرای این فیلم حتما می توانند مخاطبان پرحوصله تر را راضی نمایند.

فیلم چیزی در خاک؛ راز و رمز یک زیرسیگاری ماورائی!

وبلاگ بارسلونا | دو نفر آدم کاملا معمولی که هیچ سواد و تخصص قابل ذکری هم ندارند چطور می توانند معما ها و راز هایی را دربارۀ دنیای اطرافشان کشف نمایند؟ اصلا آن ها دربارۀ این راز ها چطور فکر می نمایند و چطور دربارۀ آن حرف می زنند؟ این پرسشی است که فیلم چیزی در خاک از دل آن متولد می گردد.

به گزارش وبلاگ بارسلونا ؛ این فیلم کم هزینه فقط دو بازیگر اصلی دارد و تقریبا در تمام مدت در محوطۀ یک آپارتمان کوچک در شهر لس آنجلس می گذرد. شاید به نظر برسد که این به معنای حوصله سربر بودن فیلم است؛ اما اینطور نیست. جاستین بنسون و آرون مورهد که هم کارگردانی مشترک فیلم را به عهده دارند و هم بازیگران آن هستند، یک جور جادوی ویژه در کارشان دارند که فیلمشان را به یک مورد تقریبا منحصر به فرد در ژانر علمی تخیلی و معمایی تبدیل می نماید.

داستان از جایی آغاز می گردد که جوانی به نام جان به آپارتمان تازه اش در لس آنجلس نقل مکان می نماید. او در آنجا یک شیء کریستالی عجیب و درخشان شبیه زیرسیگاری پیدا می نماید؛ آن را در گوشه ای می گذارد و خاکستر سیگارش را در آن می تکاند.

در همین احوال جان با همسایۀ جدیدش به نام لِوی آشنا می گردد. آن ها یک روز متوجه اتفاقاتی غیرعادی در آپارتمان جان و در آن شیء کریستالی می شوند؛ به نظر می رسد که این زیرسیگاری از جایش بلند می گردد و نور ها و صدا های عجیبی از خودش ساطع می نماید. از اینجا به بعد آشنایی جان و لوی شکل یک همکاری را به خودش می گیرد؛ همکاری برای کشف راز های این آپارتمان و در ادامه حتی راز های دنیا و تمدن!

آن ها تصمیم می گیرند مستندی در این باره بسازند. در جریان ساخت این مستند آن ها بیشتر و بیشتر در دل نظریه های عجیب و غریب توطئه فرو می روند؛ مثلا آن ها فکر می نمایند که الگویی که در شکل زیرسیگاری وجود دارد را می توانند در منطقه ها مختلف شهر لس آنجلس در ساختمان ها و طراحی های شهری پیدا نمایند!

برترین ویژگی این فیلم همین مسیر نظریه پردازی های این دو نفر است که در دل دیالوگ هایی مجذوب کننده و گیرا به مخاطب ارائه می شوند؛ دیالوگ هایی که هم طنزآمیزند و هم گاهی واقعا تامل برانگیز. آن ها از موجودات فرازمینی تا فرقه های سری را وارد نظریات خودشان می نمایند. این تصویری جالب و دیدنی از همۀ آدم هایی است که بدون هیچ زمینه و آگاهی علمی در پی کشف راز های پشت پردۀ دنیا هستند (آدم هایی که شبیهشان را در دنیای واقعی اطراف خودمان کم نداریم!).

صحنه پردازی ها و فضاسازی های فیلم هم با وجود بودجۀ بسیار اندکش واقعا تحسین برانگیز از کار درآمده اند. معما، ترس، طنز، حماقت و عاطفه به میزانی متناسب در این فیلم با هم ترکیب شده اند و در نهایت یک اثر متفاوت و خاص پدید آورده اند که ارزش وقت گذاشتن و دیدن کردن را دارد.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

کارگردانان و بازیگران: جاستین بنسون (Justin Benson)، آرون مورهد (Aron Moorhead)

امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز): 91%

امتیاز مخاطبان (راتن تومیتوز): 47%

منبع: فرادید

به "فیلم چیزی در خاک؛ راز و رمز یک زیرسیگاری ماورائی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم چیزی در خاک؛ راز و رمز یک زیرسیگاری ماورائی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید