خبرنگاران استان زنجان دارای رتبه عالی در نسبت منابع به مصارف بانکی است

به گزارش وبلاگ بارسلونا، زنجان - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار زنجان گفت: رتبه عالی در نسبت منابع به مصارف بانکی از شاخص های نشان دهنده عملکرد مناسب دستگاه های اجرایی در استان است.

خبرنگاران استان زنجان دارای رتبه عالی در نسبت منابع به مصارف بانکی است

محمدرضا آبی پور روز شنبه در مراسم افتتاح شرکت سپهر دنیز طارم در شهرک صنعتی شماره یک زنجان که در زمینه فراوری رب گوجه فرنگی فعالیت دارد، با اشاره به فعالیت، 44 هزار واحد صنعتی در 840 شهرک صنعتی کشور، گفت: سهم استان زنجان از این تعداد 20 شهرک و ناحیه صنعتی با حدود 800 واحد صنعتی است.

وی با اشاره به تعطیل بودن 10 هزار واحد صنعتی در کشور که 115 مورد از آنها در استان زنجان است، اضافه کرد: تعطیلی 1.3 درصدی واحدهای استان زنجان در برابر 22 درصد میانگین کشوری آمار قابل توجهی است که بازگرداندن واحدهای صنعتی تعطیل به چرخه فراوری در استان با کوشش دستگاه های مربوطه و ورود حوزه قضایی به مسئله بوده است.

معاون امور مالی استاندار زنجان توضیح داد: در اجرای قوانین باید حواسمان به اجرای کامل مواد قانونی باشد از این رو برای پرهیز از هر نوع اشتباه با دستگاه قضا هماهنگ هستیم که از زمان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، قوه قضاییه یاری حال دستگاه اجرایی در راستای انجام شایسته وظایف بوده است.

وی تاکید نمود: در نظام بانکی و در حوزه راهبری سرمایه گذاری توانستیم موافقت چهارهزارو 700 میلیارد تومان ورود سرمایه جدید به استان را از نظام بانکی دریافت کنیم و از قراردادهای بسته شده هم 51 میلیارد تومان سهم یارانه برای آنها وجود دارد.

آبی پور اظهار داشت: از 15 هزار میلیارد تومان منبع بانکی استان توانستیم بالاتر از تمام میانگین کشور وارد حوزه اجرا کنیم به طوری که استان زنجان دارای رتبه عالی در منابع و مصارف بانکی شده است.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس که چندین جبهه در مقابل ایران بودند فشارهای مالی به اندازه امروز نبود و امروزه دیوار محاصره دشمن کامل است و با سختی کالاهای اساسی مثل دارو تامین می گردد همچنین دغدغه تامین مواد اولیه کارخانه ها را داریم در کنار آن ویروس کرونا که تمام جهان را در حوزه اقتصاد تحت تاثیر قرار داده است.

این مسوول بیان نمود: امروز ما به غیرت، اهتمام دانشمندان جوان و سرمایه گذاران خودمان با قدرت صحبت می کنیم و با این مسائل مضاعف، کشور غیرت جوانان خود اتکا دارد.

وی تاکید نمود: اگر همراهی بخش قضایی نبود شاهد موفقیت و افتتاح طرح های امروز نبودیم از این رو مدیون همراهی بخش قضایی هستیم.

وی در سرانجام با اشاره به احتیاج استان به صنایع تبدیلی، اضافه کرد: استان زنجان با فراوری سالانه 450 تا 500 تن گوجه فرنگی، 250 هزار تن سیب زمینی و نزدیکی به همدان قطب فراوری سیب زمینی و 47 هزار تن معادل 40 درصد زیتون که از افتخارات استان محسوب می گردد، احتیاجمند توسعه صنایع تبدیلی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استان زنجان دارای رتبه عالی در نسبت منابع به مصارف بانکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان زنجان دارای رتبه عالی در نسبت منابع به مصارف بانکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید