خبرنگاران مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس: شهرداری ها در پرداخت سهم این نهاد همکاری نمایند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، شیراز-خبرنگاران- مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری های شهرستان های نی ریز، استهبان و بختگان را ضعیف برآورد کرد و گفت: این سهم تنها درآمد این نهاد فرهنگی است و ضروری است که شهرداری ها در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

خبرنگاران مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس: شهرداری ها در پرداخت سهم این نهاد همکاری نمایند

روح الله موچهری آدینه در ملاقات با فرهاد طهماسبی منتخب شهرستان های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس یازدهم شورای اسلامی، تعداد کتابخانه های عمومی این سه شهرستان را 12 کتابخانه برشمرد و اضافه نمود: آمار شاخص های کتابخانه ای همچون عضویت، امانت و تعداد کتاب در شهرستان های نی ریز و استهبان از میانگین استانی بیشتر است و این 2 شهرستان از این نظر در شرایط مطلوبی قرار دارند، هر چند تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله بسیاری باقی است.

وی، استیجاری بودن ساختمان کتابخانه ها را در سه منطقه یاد شده، بزرگترین مشکل کتابخانه های عمومی دانست و گفت: 2 کتابخانه عمومی در نی ریز، کتابخانه عمومی آباده طشک بختگان، کتابخانه عمومی شهر ایج استهبان و کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر این شهرستان در ساختمان های استیجاری است، از همین رو بخش زیادی از هزینه های کتابخانه های عمومی که می تواند صرف توسعه فعالیت های کتابخوانی و کتابخانه ها گردد، بابت اجاره بها صرف می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس اضافه نمود: جابه جایی های مکرر کتابخانه ها نیز موجب کاهش اعضا می گردد و این به زیان کتابخانه های عمومی شهرستان هاست.

منوچهری، با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه در اولویت برنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دولت است، اضافه نمود: شهر قطرویه نی ریز از شهرهای فاقد کتابخانه استان است. برای ساخت کتابخانه در این شهر با یک واحد صنعتی رایزنی شده و باید زمین مناسبی برای این کار اختصاص یابد.

وی همچنین به پروژه های کتابخانه ای در این سه شهرستان اشاره و بیان نمود: ساخت کتابخانه روستای بنوان خیر استهبان در مرحله پایانی است و با اتمام این پروژه، کتابخانه به ساختمان جدید منتقل می گردد، همچنین ساخت کتابخانه خاتم الانبیای شهر رونیز استهبان که چندین سال در ساختمان اجاره ای بود با همت خیر نیک اندیش و اهدای مکان کتابخانه، شروع شده است، افزون بر این کتابخانه مرکزی نی ریز نیز در دست ساخت است.

شهرستان های استهبان، بختگان و نی ریز به ترتیب در فاصله 160 ، 175 و 217 کیلومتری شرق شیراز واقع شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس: شهرداری ها در پرداخت سهم این نهاد همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس: شهرداری ها در پرداخت سهم این نهاد همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید