خطرناک ترین فرودگاه های دنیا: پرنسس جولیانا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، فرودگاه ها در دنیا همواره روی زمین های صاف و پهناور واقع نشده اند؛ گاهی اوقات روی کوه ها یا کنار سواحل قرار گرفته اند تا هنگام فرود یا اوج گرفتن، برای لحظه ای نفس در سینه حبس گردد. فرودگاه پرنسس جولیانا در سنت مارتین هلند یکی از این فرودگاه هاست که نزدیکی بیش از حدش به دریا و ساحل کارائیب افراد زیادی را برای تماشای صحنه های هیجان انگیز به آنجا می کشاند؛ صحنه هایی که البته گاهی خطرآفرین نیز هست و به همین دلیل هم نام فرودگاه پرنسس جولیانا در میان خطرناک ترین فرودگاه های دنیا جای گرفته است.

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا: پرنسس جولیانا

این فرودگاه در سال 1942 میلادی به عنوان فرودگاهی نظامی آغاز به کار کرد و پس از تنها یک سال به فرودگاهی غیرنظامی تغییر داده شد. هموار نبودن زمین در بخش های دیگر جزیره باعث شده تا ناگزیر فرودگاه در کنار ساحل ساخته گردد و صحنه های نابی را پدید آورد. این روزها فرودگاه پرنسس جولیانا و ساحل اطرافش یکی از جاذبه های گردشگری است که مردم را به سوی خود می کشاند.

در این فرودگاه هواپیما از فاصله 10-20 متری بالای سر افراد روی باند فرود می آید و همین اتفاق هم باعث شده تا مشتاقان زیادی برای تماشای این صحنه به ساحل ماهو بیایند؛ صحنه ای که هر جایی قابل رویت نیست و باید فرصت تماشا هواپیما از این فاصله نزدیک و در حرکت را غنیمت شمرد. نزدیکی بیش از حد این فرودگاه به ساحل باعث شده تا مکالمات میان خلبان ها و برج مراقبت به راحتی روی رادیوی محلی شنیده گردد.

این سرگرمی البته خالی از خطر هم نیست؛ مهمترین خطری که افراد را تهدید می نماید شدت هوای خروجی از موتورهای هواپیماست که گاهی باعث پرت شدن افراد به آب های ساحل و در نتیجه مرگ آنها می گردد. البته بعضی نیز از این شدت باد استفاده می نمایند و با گرفتن دست های خود به فنس های فرودگاه روی هوا معلق می مانند؛ خطرناک ترین سرگرمی جهان که ممکن است با کمی بی دقتی به مرگ افراد منجر گردد.

شرایط جوی در ساحل ماهو به گونه ای است که امواج بلند اقیانوس فرصت مناسبی برای موج سواری نیز پدید می آورد. با این حال همواره باید به تابلوهای خطر مرگ که در بعضی نقاط ساحل ماهو نصب شده است، دقت کرد.

بیشتر بخوانید

حوادث مرگبار هوایی و سقوط هواپیما در ایران

منبع: فلای تودی

به "خطرناک ترین فرودگاه های دنیا: پرنسس جولیانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین فرودگاه های دنیا: پرنسس جولیانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید