دعوت از دبیر کل ایفلا برای سخنرانی در کنگره متخصصان علوم اطلاعات 1400، بهترین های کتابداری معرفی می شوند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، میترا صمیعی، دبیر علمی ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره این رویداد اعلام کرد: با توجه به اینکه ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، مجازی برگزار می گردد، فرصتی قابل توجه ایجاد کرد تا از آذر ماه سال گذشته، بتوانیم 30 پیش پنل را برگزار کنیم و 18 کارگروه تخصصی تشکیل دهیم. در ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، طی پنج روز در 18 پنل تخصصی، موضوعات مختلف، با موضوع تحول دیجیتال در کتابخانه ها، آرشیو ها و موزه ها آنالیز خواهد شد.

دعوت از دبیر کل ایفلا برای سخنرانی در کنگره متخصصان علوم اطلاعات 1400، بهترین های کتابداری معرفی می شوند

وی با اشاره به مهمانان خارجی ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات اضافه کرد: در بعضی از پنل های تخصصی، میزبان متخصصان علوم اطلاعات و دانش شناسی کشور های مختلف خواهیم بود؛ تعدادی از این متخصصان عضو فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری هستند. در اختتامیه و افتتاحیه نیز دبیر کل و رئیس ایفلا حضور خواهند داشت.

صمیعی درباره آثار ارسالی به دبیر خانه کنگره گفت: بعد از خاتمه مهلت ارسال اثر به دبیر خانه، در مجموع 27 دستاورد شامل 11 تجربه، 9 ایده و 7 مقاله دریافت شده است. بعد از داوری آثار ارسالی دو یا سه ایده یا تجربه برتر با عنوان اختصاری تاک انتخاب می شوند که علاوه بر اهدای جایزه، صاحبان آثار فرصت دارند تا به ارائه آثار خود بپردازند. مقالات ارسالی بعلاوه ایده ها، تجربه و پنل در کتابچه مجموعه مقالات کنگره منتشر خواهد شد.

دبیر علمی ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، درباره معیار های آنالیز آثار اعلام کرد: کلیت معیار های آنالیز آثار، از جمله نوآوری و خلاقیت مشابه سال های گذشته است. نکته قابل توجه داوری های سال جاری، مقدار هم خوانی آثار با موضوع دیجیتال سازی، به ویژه در دوره کرونا است. ارائه مجازی آثار در دو قالب تهیه ویدئو و یا زنده، نوعی خلاقیت در برگزاری ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات محسوب می گردد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه در این دوره، برگزاری 12 کارگاه با موضوع دوره های حرفه ای تحول دیجیتال برای کتابداران و دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی، بعلاوه 6 برنامه زنده، مختص کنگره در صفحه مجازی انجمن درباره اشتراک گذاری تجربیات کتابداران آموزشگاهی است. براساس برنامه ریزی های اجرا شده، این برنامه های آموزشی با برگزاری هفت کارگاه دیگر ادامه دارد. هدف اصلی از برگزاری کارگاه های آموزشی، یاری به کتابداران برای آشنایی آن ها با مباحث تحول دیجیتال است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دعوت از دبیر کل ایفلا برای سخنرانی در کنگره متخصصان علوم اطلاعات 1400، بهترین های کتابداری معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از دبیر کل ایفلا برای سخنرانی در کنگره متخصصان علوم اطلاعات 1400، بهترین های کتابداری معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید