دورنمای فعالیت آژانس های هواپیمایی آنلاین در ایران ، فروش آنلاین بلیط هواپیما

به گزارش وبلاگ بارسلونا، هرچند از شروع تجارت الکترونیک در جهان سالهای بسیاری می گذرد و امروزه بسیاری از انواع خدمات و محصولات در بستر اینترنت خرید و فروش می شود اما این مقوله در کشور ما عمر چندانی ندارد. مهمترین علت تاخیر در راه اندازی این بخش نبود زیر ساخت های پرداخت در کشور به علت تحریم های بین المللی بود که هرچند باعث عقب افتادگی صنعت ما از فعالیت های تجارت الکترونیک بود اما با فراهم آمدن سیستم های پرداخت بانکی آنلاین به موازات توسعه شبکه اینترنت کشور این عقب افتادگی به سرعت در حال جبران است، شاید اگر این تحریم ها نبود سیستم بانکی آنلاین کشور این چنین پیشرفت نمی کرد کما اینکه بسیاری از انواع جابجایی بانکی که امروز در کشور ما به سهولت در دسترس است در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

دورنمای فعالیت آژانس های هواپیمایی آنلاین در ایران ، فروش آنلاین بلیط هواپیما

با ذکر این مقدمه طبیعتا بخش خدمات مسافرتی تحت تاثیر توسعه دسترسی به اینترنت وارد حوزه ارائه خدمات مختلف گشت. بخشی از این خدمات که ناظربه خارج از کشور می باشد به سرعت و سهولت پیشرفته و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. خدماتی شامل #خرید بلیط خارجی و #رزرو هتل در سراسر جهان و یا حتی خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور با واسطه گری شرکت های ایرانی به سرعت در حال رشد هستند. در این میان رقابت به نفع مصرف کنندگان به صورت روز افزونی جریان دارد و ارائه دهندگان خدمات سعی در ارائه بلیط و هتل ارزانتر از دیگر رقبا هستند هر چند توسعه خدمات مشابه داخلی نتوانسته است به موازات خدمات مورده اشاره توسعه یابد. بلیط تهران استانبول

علت اصلی این امر حساس عدم احتیاج هتل داران به حضور رقابتی در بازار به علت کمبود عرضه همچنین فرار از شفافیت اقتصادی بوده است، در بخش بلیط هواپیما هم به استثناء ایران ایر و ماهان بقیه ایرلاین ها هنوز امکان ارئه وب سرویس برای خدمات خود را فراهم نکرد اند و فروش به وسیله پروتکل های غیر استاندارد انجام می شود. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

علی رغم این محدودیت ها با توجه به استقبال بالای بازار و احتیاج مبرمی که در این بخش احساس می شود گام های آهسته ای در ارئه هتل های داخلی برداشته شده است. بدین ترتیب دور از انتظار نخواهد بود که در آینده نه چندان دور تقریبا تمامی احتیاج های مسافرتی ایرانیان اعم از بیمه، بلیط، هتل، ترانسفر و حتی طراحی سفر های شخصی به دلخواه مسافر تماما به صورت آنلاین انجام می پذیرد. این تغییر رویکرد بازار از مدل سنتی مبتنی بر تماس های فردی به مدل آنلاین، خواهی نخواهی تبلیغات گسترده ای خواهد داشت و تاثیر قابل توجهی بر فعالان این عرصه در بازار خواهد گذاشت.

شاید اولین اثر مشهور این فرایند تغییر قیمت گذاری ها به نفع مشتریان باشد. شرایط بگونه ای رقم خواهد خورد که مسافرین امکان مقایسه و تطبیق خدمات را خواهند یافت و شرکت های ارائه دهنده کوشش گسترده ای برای حفظ و توسعه سهم بازار خواهند نمود. بلیط هواپیما تهران مشهد

اتفاق دوم که در این عرصه خواهد افتاد، حذف واسطه های متععد در رساندن محصول به دست مصرف کننده خواهد بود. بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی و آژانس های چارتر کننده، محصولات خود را بدون واسطه به دست مشتریان خواهند رساند.

سومین اتفاق شاید از اثرات ناخوشایند ولی اجتناب ناپذیر این فرآیند باشد. تعطیلی بعضی از دفاتر مسافرتی خواهد بود که هسته اصلی فروش خود را بر فروش بلیط متمرکز کرده اند.

چهارم: احتمالا تعدادی از شرکت های سرمایه ای با مجذوب کننده یافتن این بازار نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام خواهند نمود. ممکن است بانک ها نسبت به راه اندازی واحد امور مسافرتی و در کنار آن ارائه خدمات به مشتریان پر فروش خود اقدام کنند. خرید بلیط هواپیما

در مرحله پنجم شاهد حرفه ای شدن دفاتر خدمات دهنده امور مسافرتی خواهیم بود. تعدادی از این آژانس ها به اسم تور گذار در تعداد بالا، تعدادی فروشنده محصولات خاص و گروهی هم فروشنده تور های گران قیمت خواهند بود.

همه این احتمالات در صورتی است که متغیر جدیدی وارد بازار نشود مثلا کارت های اعتباری بین المللی وارد بازار نشوند و یا به هر طریقی بازیگران عظیم بین المللی در بازار حضور پیدا نکنند؛ چرا که در این صورت بسیاری از متغییرهای یاد شده دچار تغییر می گردند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "دورنمای فعالیت آژانس های هواپیمایی آنلاین در ایران ، فروش آنلاین بلیط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورنمای فعالیت آژانس های هواپیمایی آنلاین در ایران ، فروش آنلاین بلیط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید