سال 2022 سال حفاظت از زیست بوم های کوهستانی و انعطاف پذیری آب و هوا در قرقیزستان

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس جمهور قرقیزستان سال 2022 را به عنوان سال حفاظت از زیست بوم های کوهستانی و انعطاف پذیری آب و هوا بیان کرد.

سال 2022 سال حفاظت از زیست بوم های کوهستانی و انعطاف پذیری آب و هوا در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ بارسلونا در بیشکک، سادیر جباراف رئیس جمهور قرقیزستان در حکمی سال 2022 را به عنوان سال حفاظت از زیست بوم های کوهستانی و انعطاف پذیری آب و هوا بیان کرد.

این فرمان به منظور افزایش انعطاف پذیری آب و هوا، حفظ میراث طبیعی و در راستا سال بین المللی توسعه پایدار کوهستان امضا شد.

لازم به ذکر است که به ابتکار قرقیزستان، در 16 دسامبر سال 2021، شرکت کنندگان هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کردند که در آن سال 2022 را سال بین المللی توسعه پایدار کوهستان بیان کرد.

در حال حاضر، مسائلی برای ترویج تعدادی دیگر از ابتکارات قرقیزستان که به وسیله رئیس دولت در پیغام های خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و اجلاس سران اقلیم در گلاسکو بیان شده است، در دست آنالیز است.

یاد آوری می گردد که در سال 2019، جمهوری قرقیزستان توافقنامه پاریس را به عنوان بخشی از اجرای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در خصوص تغییرات آب و هوایی تصویب کرد.

تعهدات قرقیزستان در سال 2021 در قالب یک مشارکت ملی ارائه شد که طرحی برای مبارزه با اثرات تغییرات آب و هوایی و مشارکت این کشور در کوشش های جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

در این راستا جمهوری قرقیزستان متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد، به ویژه تا سال 2030 این کشور متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به اندازه 15.97 درصد و با حمایت بین المللی تا 43.62 درصد پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سال 2022 سال حفاظت از زیست بوم های کوهستانی و انعطاف پذیری آب و هوا در قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2022 سال حفاظت از زیست بوم های کوهستانی و انعطاف پذیری آب و هوا در قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید